Audi Sport: SUV spod znaku RS ważniejszy od samochodów sportowych

Dla marki Audi większym priorytetem jest obecnie stworzenie sportowego SUV-a spod znaku RS, niż rozwój i kolejna generacja najbardziej sportowej maszyny w gamie, jaką jest R8. Powiedział to sam Stephan Winkelmann, szef Audi Sport.

Audi SQ5Audi SQ5
Marcin Łobodziński

Dział Audi Sport zajmuje się rozwojem i produkcją samochodów o wysokich osiągach. Do niedawna firma nosiła nazwę quattro GmbH, ale pod koniec zeszłego roku, dla lepszej rozpoznawalności marki zmieniono ją. Wszystkie auta sportowe oraz usportowione z rodziny RS (również Audi S8) powstają właśnie w tej fabryce.

Dyrektorem Audi Sport jest były szef Lamborghini - Stephan Winkelmann. W wywiadzie dla Top Gear został zapytany o listę priorytetów i bezpośrednio o to, czy bardziej zależy im na sportowym SUV-ie czy też na stricte sportowym modelu, jakim jest Audi R8. Odpowiedź chyba nikogo nie zaskoczyła – oczywiście ważniejszy jest SUV o wysokich osiągach.

Sama firma Audi skupia się obecnie bardziej na rozwoju napędów hybrydowych oraz elektrycznych, niż na pojazdach do szybkiej jazdy, zatem nie należy spodziewać się wiele od tej strony w najbliższej przyszłości. Chociaż ciekawostką jest fakt, że Stephan Winkelmann wspomniał o hiperaucie z napędem hybrydowym, mającym konkurować z Mercedesem-AMG Project One. Mowa tu jednak o modelu małoseryjnym, będącym bardziej wizytówką niż produktem.

Ostatni SUV RS to Audi RS Q3
Ostatni SUV RS to Audi RS Q3

Co zatem z SUV-ami spod znaku RS? Powstać powinny, bo takie marki jak BMW czy Mercedes mają już w ofercie po kilka modeli. Audi zostaje w tej dziedzinie z tyłu, a jedynym ich SUV-em RS było Q3. Ostatnim takim modelem był zaprezentowany w lutym minionego roku RS Q3 Performance z silnikiem o mocy 367 KM, ale obecnie nie ma go w sprzedaży. Na dzień dzisiejszy Audi nie ma w swoim portfolio żadnego RS Q.

Ma się to zmienić w najbliższym czasie. Jest bardzo prawdopodobne, że rozwinięciem Audi S Q5 3.0 TFSI (354 KM) będzie właśnie RS Q5. Byłby napędzany nowym silnikiem 2.9 TFSI, który obecnie jest stosowany w Audi RS 5. Jednostka rozwija 450 KM. Ciekawym modelem byłoby też duże Audi Q7 z tym samym, lub innym źródłem napędu, na przykład benzynowym V8. Obecnie najbardziej sportowym wariantem jest diesel S Q7, rozwijający moc 435 KM.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne