Audi RS Q3 Performance (2016) – premiera

Audi ze swoim najmniejszym crossoverem Q3 wchodzi na nowy poziom mocy. Model RS Q3 Performance uzupełni gamę najszybszych modeli producenta z Ingolstadt.

Obraz
Marcin Łobodziński

Seria RS Performance to najmocniejsze i najszybsze Audi w gamie. Samochody, niezależnie od segmentu osiągają imponujące wartości mocy i przyspieszeń. Audi RS Q3 napędzane kultowym silnikiem R5 Turbo o mocy 340 KM teraz jest jeszcze silniejsze. Wersja Performance osiąga 367 KM i 465 Nm, dostępne w przedziale od 1625 do 5550 obr./min. Rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna to 270 km/h, oczywiście ograniczona elektronicznie. Jednostka napędowa otrzymała efektywniejszy układ chłodzenia z większą chłodnicą oraz wydajniejszą pompę paliwa. Samochód w cyklu mieszanym NEDC zużywa 8,6 litra benzyny na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 203 g/km.

Obraz

Skrzynia biegów nie została w żaden sposób zmieniona w wersji Performance, ale w trybie Dynamic, podczas redukcji biegu, elektronika sterująca pracą silnika wymusza delikatne podkręcenie obrotów. Ponadto, tylny dyferencjał osiowy otrzymał mechanizm samoblokujący i rozdzielający w zależności od potrzeb moment obrotowy pomiędzy prawe i lewe koło. Zawieszenie jest sztywniejsze i obniżone o 20 mm w stosunku do zwykłego RS Q3. Kierowca może wybrać odpowiednią siłę tłumienia dzięki adaptacyjnym amortyzatorom.

Z zewnątrz samochód zmienił się nieznacznie. Ma nieco zmodyfikowany przedni zderzak z większymi wlotami powietrza oraz mocniej zaakcentowany tylny w kształcie dyfuzora. Niektóre elementy jak lusterka, relingi dachowe czy grill i fragmenty zderzaka polakierowano w kolorze matowego tytanu. Nie zabrakło specjalnego lakieru dla wersji Performance. Jest to niebieski Ascari, dostępny tylko dla tego samochodu. Podobnie jak 20-calowe obręcze kół o unikatowym wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, również lakierowane ma matowy tytanowy. Pod nimi skrywają się czerwone lub czarne (do wyboru) zaciski hamulców.

Obraz

Wnętrze przeszło subtelne modyfikacje polegające na obszyciu foteli czarno-niebieską skórą i użyciu elementów wykończenia z karbonu w kolorze niebieskim. Premiera samochodu będzie miała miejsce w Genewie, natomiast pierwsze auta trafią do klientów w drugim kwartale 2016 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne