Audi RS5 vs BMW M3 E92 - dylemat za 75 000 euro
Brytyjski AutoExpress, znany z ciekawych porównań konkurencyjnych samochodów po raz kolejny dał o sobie znać. Tym razie wzięto na warsztat BMW M3 oraz Audi RS5. Dwa drapieżne, niemieckie coupe skonfrontowano ze sobą w kategoriach dynamiki jazdy, prowadzenia, jakości wykonania, wyglądu i ceny.
09.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:47
Za reprezentanta logotypu czterech pierścieni trzeba zapłacić w przybliżeniu 77 000 euro. Co dostaniemy w zamian? Benzynową jednostkę z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI w układzie V8 o pojemności 4163 cm³ generującą 450 KM (8250 rpm) i 430 Nm (4000-6000 rpm). Parametry te pozwolą na rozpędzenie ważącego 1725 kg do 250 km/h (opcjonalnie 280 km/h), przy czym barierę 100 km/h przekroczymy już po 4,6 sekundy od momentu wyprostowania w kolanie prawej nogi. Samochód został wyposażony w sekwencyjną, siedmiostopniową skrzynię S-Tronic, napęd Quattro najnowszej generacji i mechanizm różnicowy Sports Differential.
Co słychać u konkurencji? Bawarski producent nie ma się czego wstydzić, w zamian za około 74 000 euro dostarczy nam odmianę M3 w nadwoziu E92. Pod maską sportowego BMW znajdziemy widlastego ośmiocylindrowca (S65B40) o pojemności 3999 cm³, który może pochwalić się mocą 420 KM (8300 rpm) i momentem obrotowym 400 Nm (3900 rpm). Przy masie własnej rzędu 1665 kg osiągniemy pierwszą setkę już po 4,8 sekundy (4,6 sekundy z M-DCT), a prędkościomierz zatrzyma się na wskazaniu 250 km/h. Z silnikiem może współpracować sześciobiegowa przekładnia ręczna, lub sekwencyjna, siedmiostopniowa M-DCT.
Co wybrać? Nieco ugrzecznione lecz nadal drapieżne Audi czy bezkompromisowe BMW?
Źródło: Zercustoms