Audi RS5: oficjalne potwierdzenie i drzemiąca w nim moc

2 dni temu pokazaliśmy Wam oficjalne zdjęcia Audi RS5. W końcu po 3 latach od premiery modelu A5 doczekaliśmy się jego sportowej wersji. Dziś pora uchylić kolejnego rąbka tajemnicy. Przedstawiamy Wam dane techniczne tego modelu.

Obraz
Mateusz Gajewski

2 dni temu pokazaliśmy Wam oficjalne zdjęcia Audi RS5. W końcu po 3 latach od premiery modelu A5 doczekaliśmy się jego sportowej wersji. Dziś pora uchylić kolejnego rąbka tajemnicy. Przedstawiamy Wam dane techniczne tego modelu.

Zaczniemy od najważniejszego, czyli od serca całego układu. Pod maską modelu RS5 ma pracować silnik V8 o pojemności 4,2-litra. Według inżynierów z Ingolstadt produkuje on 444KM (331kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 430Nm. Jednostka ta ma współpracować z 7-biegową skrzynią S tronic. Dzięki temu połączeniu ważące 1725kg coupe Audi ma przyspieszać od 0 do 100km/h w 4,6-sekundy.

Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do wartości 250km/h, jednak "na prośbę kupującego" Audi może zdjąć ograniczenie, w skutek czego RS5 rozpędzi się do 280km/h. Ciekawe jest również to, że pomimo tak "wyżyłowanych" możliwości, pojazd konsumuje zaledwie 10,8-litra paliwa na 100 kilometrów. Naturalnie, jak to zwykle w przypadku modeli tego typu jest, wartość ta jest podawana raczej z grzeczności i nikt nie powinien się nią sugerować. Ot taka ciekawostka.

Audi w modelu RS5 zastosowało zupełnie nowy, centralny dyferencjał. Dzięki temu moc może być przekazywana w zależności od potrzeb na jedną z oś (przód może maksymalnie otrzymać 70% mocy, tył w razie potrzeby aż 85%). Standardowo, gdy nie mówimy o sytuacjach ekstremalnych, cała moc rozkłada się w stosunku 40:60 na korzyść tylnej osi. Do tego dorzucono polepszony układ hamulcowy, ale ceramiczne tarcze z włóknem węglowym dostępne są jedynie jako opcja.

Sprzedaż RS5 w Niemczech ma się rozpocząć jeszcze wiosną tego roku. Cena wyjściowa powinna wynosić ok. 77700 euro.

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam