Audi RS Q8 i RS Q8 performance - najmocniejsze w historii Audi Sport

Audi sypie nowościami jak z rękawa. Teraz przyszedł czas na odświeżenie jednego z najbardziej absurdalnych SUV-ów na rynku. RS Q8 doczekał się też wersji performance – czyli oferującej jeszcze więcej mocy.

Audi RS Q8 performanceAudi RS Q8 performance
Źródło zdjęć: © WP Autokult | AUDI AG
Mateusz Lubczański

Zmiany są kosmetyczne, ale widoczne już na pierwszy rzut oka – mamy nową sygnaturę świetlną świateł Matrix LED, mamy gigantyczny grill z trójwymiarowymi elementami ozdobnymi przypominającymi plaster miodu, gigantyczne wloty w dolnej części zderzaka, jak i fałszywe wloty powietrza z tyłu auta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Mercedes GLC Coupe 300e. Sprawdzam, czy to dobre auto dla rodziny

Audi wprowadza do oferty 23-calowe felgi (opony to 295/35), które to mają być lżejsze o około 5 kg w stosunku do mniejszych kół. Do tego: kompozytowe tarcze hamulcowe mające 420 mm średnicy, współpracujące z 10-tłoczkowymi zaciskami. Alternatywa to rozwiązanie całkowicie ceramiczne, standardowe w RS Q8 performance.

Audi RS Q8 i Q8 performance – osiągi

Przejdźmy jednak do najważniejszego. RS Q8 napędzane jest przez podwójnie doładowany ośmiocylindrowy silnik V8, generujący 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego w zakresie 2200-4500 obr./min. To gwarantuje setkę w 3,8 sekundy. Z kolei wersja performance skraca ten czas do 3,6 sekundy, a to dzięki generowaniu 640 KM i 850 Nm momentu. To najmocniejsza produkcyjna jednostka spalinowa w historii Audi Sport, a zyski w mocy udało się wypracować dzięki modyfikacjom wydechu.

Audi RS Q8 performance
Audi RS Q8 performance © WP Autokult | AUDI AG

Wszystkie wersje RS Q8 mają stały napęd na cztery koła faworyzujący tylną oś (standardowo trafia tam 60 proc. mocy). W razie poślizgu na przednią oś może trafić 85 proc. mocy. Standardem jest też pneumatyczne zawieszenie, będące w stanie zmienić prześwit pojazdu o 90 mm. Opcją za to są elektrycznie sterowane stabilizatory trzymające w ryzach nadwozie. Wisienką na szczycie tortu jest skrętna tylna oś.

Zamówienia na RS Q8 oraz RS Q8 performance można składać od 27 czerwca. Ceny startują z poziomu odpowiednio: 141 900 oraz 155 700 euro.

  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
  • Audi RS Q8 performance
[1/12] Audi RS Q8 performance Źródło zdjęć: WP Autokult | AUDI AG
Wybrane dla Ciebie
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Szef Forda o Chińczykach: "mogą wyeliminować nas z gry"
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Polska europejskim liderem w redukcji śmiertelności na drogach. Wystarczyło 5 lat
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Koniec płacenia na bramkach w Chorwacji. Duże zmiany na autostradach
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Policyjny pościg w Żyrardowie zakończony spektakularnym finałem
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Najszybsza Škoda Fabia wyceniona w Polsce. Lepiej usiądź, zanim zobaczysz cenę
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Widziałem dwa nowe silniki Toyoty. Jeden będzie popularny, drugi wściekle mocny
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowe nieoznakowane radiowozy. Tym razem policja wybrała inna markę
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Nowy etap dla Century. Toyota chce zbudować markę konkurującą z Rolls-Roycem
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę
Długo nie pożegnają spalinówek. Prezes marki podał datę