Obraz

Audi A7 Sportback vs Sportback Concept - wersja produkcyjna kontra koncept

Mariusz Zmysłowski

Audi A7 Sportback powstało w odpowiedzi na pojawienie się 4-drzwiowego fastbacka: Mercedesa CLS. Samochód ten został wcześniej zapowiedziany przez bardzo elegancki pojazd koncepcyjny. Jak dużo z konceptu przetrwało do wersji produkcyjnej?

Audi Sportback Concept zadebiutowało w 2009 roku podczas North American International Auto Show. Elegancki liftback zapowiedział w sumie dwa modele: A5 Sportback i A7 Sportback. Pierwsze z tych aut zadebiutowało jeszcze w tym samym roku - w 2009. Niedługo później, bo w 2010, pojawiło się A7 Sportback. Bardzo szybko jasne stało się, że koncept jest bliższym krewnym większego, później zaprezentowanego auta produkcyjnego. Warto też zauważyć, że światła z modelu studyjnego zostały zaadaptowane do bliskiego krewnego - A6.

Jak bardzo zmieniło się A7 względem swojego koncepcyjnego poprzednika? Trzeba przyznać, że Audi w pewnym sensie dotrzymało obietnicy, którą złożyło studyjnym Sportbackiem. Koncept zwiastował bardzo eleganckie, ale i dynamicznie wyglądające linie. A7 przejęło wszystko, co najlepsze z tego modelu. Postradało jedynie wielkie koła, które są typowe dla współczesnych konceptów.

Pod maską modelu Sportback Concept pracowało 3-litrowe TDI V6. Obecnie w gamie już odświeżonego A7, które prezentuje się jeszcze lepiej niż wersja, która stanowiła debiut tego modelu na rynku, znajdują się cztery diesle. Są to różne warianty 3.0 TDI, których moce wynoszą 218, 272, 320 i 326 KM. W ofercie A7 Sportback znajdziemy też jednostki benzynowe: 2.0 TFSI o mocy 252 KM i 3.0 TFSI rozwijającą 333 KM. Wszystkie odmiany silnikowe standardowo parowane są z napędem quattro. Nie dotyczy to jedynie podstawowego motoru benzynowego, który w odmianie podstawowej parowany jest z przednimi kołami. Wszystkie wersje silnikowe dostępne są tylko z automatem. W ofercie są skrzynie S tronic, a dla dwóch najmocniejszych diesli Audi montuje przekładnie tiptronic.

Koncepcyjny wóz mierzył 4950 mm długości, 1930 mm szerokości i 1400 mm wysokości. Auto ważyło 1800 kg. Produkcyjne A7 Sportback schudło do pułapu 1695 kg. Zostało też nieznacznie wydłużone - mierzy 4974 mm. A7 Sportbackowi ubyło 20 mm szerokości i przybyło 20 mm wysokości.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Co ciekawe, niewiele zmieniło się także wnętrze A7 względem konceptu. Sam koncepcyjny projekt nie był co prawda szczególnie awangardowy, ale rzadko zdarza się, by tak bezpośrednio przenoszono pomysł na auto z konceptu do wersji produkcyjnej. Zachowana została forma górnej części deski rozdzielczej, okalająca kabinę, wysuwany ekran centralny oraz wąskie kształty elementów konsoli środkowej.

Obraz
Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów