Audi A5 Coupé DTM Selection – dla fanów niemieckich wyścigów

Jeżeli jesteś fanem DTM i kibicujesz zespołom wystawiającym Audi A5 to mamy propozycję dla Ciebie. Potrzebujesz tylko 74 540 euro by stać się posiadaczem jednego z 50 sztuk specjalnej edycji tego modelu. Pozostaje pytanie czy warto?

Obraz
Marcin Łobodziński

Mercedes-Benz i BMW zaprezentowali ostatnio wyścigowe wersje swoich torowych maszyn i odpowiedników drogowych dla klientów bez licencji wyścigowej. Mercedes zaprezentował C 63 AMG Edition Coupé z okazji prezentacji samochodu DTM, natomiast BMW przygotowało M6 Coupé Competition Edition, które miało premierę wraz z autem kategorii GT3. Audi poszło nieco inną drogą. Pokazało drogowy samochód przygotowany z myślą o fanach wyścigowej serii DTM i… to wszystko.

Obraz

Wersja DTM Selection nie wydaje się specjalnie interesująca, a już na pewno rozczarowujący jest pakiet stylizacyjny. Obejmuje on głównie naklejki na bokach nadwozia i masce z logo DTM oraz Audi Sport. Wygląda to trochę tak, jakby kalkomania wylądowała na karoserii przypadkowo. Nieznacznie zmodyfikowano przedni zderzak, w którym powiększono imitację wlotów powietrza. Tak na dobrą sprawę, jest to prawdopodobnie zderzak wzięty z wersji S5. Gorzej jest z tyłu, gdzie w zderzaku pojawiły się dwie końcówki układu wydechowego po lewej stronie, a na klapie niewielki, szary spojler. Elementem charakterystycznym tej wersji są czarne ramki wokół szyb bocznych i czarne obudowy lusterek.

Wnętrze prezentuje się nieco lepiej, choć i tu ze świecą szukać realizacji szalonych pomysłów. Sportowe, skórzane fotele z czerwonymi przeszyciami mają teraz tylną część oparć lakierowaną na czerwono, podobnie jak wybrane elementy wykończeniowe z tworzyw sztucznych. Nie zabrakło też elementów wykonanych z aluminium. Na progach zamontowano ozdobne listwy z aluminium z logo Audi Sport oraz zainstalowano specjalne lampki w lusterkach bocznych, które po otwarciu drzwi wyświetlają na podłożu napis DTM. Kto doszukuje się w tym tandety, powinien wiedzieć, że to żadna nowość – znajdziemy coś podobnego m. in. w nowym Mustangu.

Obraz

Audi A5 Coupé DTM Selection jest napędzany standardową jednostką napędową 3.0 TDI o mocy 245 KM. To największe rozczarowanie, bo Audi mogło się chociaż pokusić o nieznaczne podciągnięcie parametrów w górę. Dostajemy oczywiście potężny moment obrotowy o wartości 580 Nm, a więc i osiągi są na miarę sportowego samochodu. Audi A5 rozpędzi się do 100 km/w 5,9 s. Napęd przenoszony jest na cztery koła dzięki układowi quattro i 7-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej S-tronic. Jednocześnie producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 6,3 l/100 km.

Mamy wrażenie, że Audi jest w stanie wysilić się bardziej i przygotować nieco ciekawszy pojazd o przecież ciekawej nazwie jaką jest DTM Selection. Nie ganimy niemieckiego producenta za wybranie silnika Diesla, bo to znakomita i bardzo mocna jednostka, ale przydałoby się więcej ciekawych dodatków niż tylko zderzak i naklejki. Nie wysilono się nawet przy doborze felg – są prawie identyczne z tymi, które można zamówić do S5. Czyżby tak przygotowana specjalna edycja, limitowana do 50 egzemplarzy to pierwszy przejaw kryzysu w koncernie?

Obraz

Na koniec pozostaje cena. Na rynku niemieckim jest wyższa od standardowej odmiany 3.0 TDI o 23 tys. euro. Oczywiście płacimy za pewien standard wyposażenia, a że nie znamy dokładnej specyfikacji, trudno ocenić ile w rzeczywistości kosztuje oryginalność tej wersji. Wspomnimy tylko, że za niespełna 60 tys. euro wyjedziemy z niemieckiego salonu Audi modelem S5 Coupé w wersji podstawowej.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów