Aluminiowe Audi A5 lżejsze o 110 kg 

Audi idzie w stronę budowania lżejszych i wydajniejszych pojazdów. Niemiecki producent stworzył prototyp modelu A5, w którym wiele stalowych elementów zostało zamienionych na lżejsze aluminiowe odpowiedniki. W efekcie samochód jest lżejszy o całe 110 kilogramów.

Audi-A5-AluminiumAudi-A5-Aluminium
Bartosz Pokrzywiński

Jakiś czas temu Audi ogłosiło, że głównym celem marki jest obniżenie masy nowych modeli. Chociaż ten prototyp A5 nie wejdzie do produkcji to jest to pokaz możliwości kompleksowego zastosowania aluminium w konstruowaniu aut.

Ten konkretny model posiada dwulitrowy silnik benzynowy TFSI, który produkuje 211 koni mechanicznych. Jednak dzięki masie rzędu 1310kg (1420 seryjnie) uzyskano stosunek mocy do masy wynoszący 161 koni mechanicznych na tonę.

Dla porównania seryjne Audi A5 z dużo cięższym silnikiem 3.2-litra V6 o mocy 265 koni mechanicznych posiada stosunek mocy do masy rzędu 172km/tonę.

Dzięki mniejszej masie auto lepiej przyspiesza, zadowala się mniejszą ilością paliwa, jest łatwiejsze w prowadzeniu i pozwala zaoszczędzić na konstrukcji niektórych elementów układu hamulcowego - lżejszą masę łatwiej zatrzymać.

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam