Alpine Renault A110-50 oficjalnie przedstawione światu! [aktualizacja]

Niedawno na naszym profilu na Facebooku mogliście zobaczyć zdjęcie konceptu Renault Alpine A110-50, które rzekomo wyciekło z oficjalnego źródła. Francuski producent umieścił pierwszą filmową zapowiedź nadchodzącego samochodu. Potwierdziła ona prawdziwość ilustracji, która trafiła do Internetu. Niedługo później do sieci trafiły też oficjalne zdjęcia tej maszyny. Co jeszcze wiadomo o tym niebieskim sportowcu?

Renault Alpine A110-50 konceptRenault Alpine A110-50 koncept
Mariusz Zmysłowski

Niedawno na naszym profilu na Facebooku mogliście zobaczyć zdjęcie konceptu Renault Alpine A110-50, które rzekomo wyciekło z oficjalnego źródła. Francuski producent umieścił pierwszą filmową zapowiedź nadchodzącego samochodu. Potwierdziła ona prawdziwość ilustracji, która trafiła do Internetu. Niedługo później do sieci trafiły też oficjalne zdjęcia tej maszyny. Co jeszcze wiadomo o tym niebieskim sportowcu?

Najnowsze francuskie dzieło na kołach ma uczcić 50. urodziny klasycznego Alpine Renault A110 Berlinetta. Jednocześnie koncept ma podkreślić huczny powrót Alpine do świata motoryzacji. Wielka nazwa po wieloletniej nieobecności znowu będzie zachwycać miłośników szybkich maszyn. Jakie samochody dzięki temu trafią na ulice? O tym przekonamy się pewnie dopiero za jakiś czas. Teraz gwiazdą jest koncept.

Alpine Renault 110-50 stylistycznie jednoznacznie nawiązuje do konceptu DeZir zaprezentowanego na targach samochodowych w Paryżu w 2010 roku. Niesamowicie wyglądające, niebieskie nadwozie zostało osadzone na platformie Renault Megane Trophy. Źródłem mocy jest centralnie montowany, 400-konny silnik V6 o pojemności 3,5 l. To dobra zmiana, ponieważ koncepcyjny DeZir wyposażony był w jednostki elektryczne, co nie jest raczej wymarzonym rozwiązaniem miłośników klasycznych Alpine Renault.

Koncepcyjne Alpine Renault 110-50 zadebiutuje już jutro w Monako. A już teraz zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć tego niesamowitego konceptu.

Odwiedź nasze forum:

[aktualizacja 25 maja]

Obraz

Renault zaprezentowało cały zestaw zdjęć swojego najnowszego dzieła. Publiczne odsłonięcie auta odbędzie się podczas Grand Prix Monako. Po przedstawieniu pełnego zestawu fotografii Renault zdradziło trochę szczegółów dotyczących techniki zastosowanej w swojej maszynie.

Widać, że Alpine A110-50 jest pod pewnymi względami podobne do swojego legendarnego prekursora. Do historycznej maszyny sportowej nawiązuje między innymi niebieski kolor nadwozia. Rajdowy zestaw reflektorów został zastąpiony LED-owymi krążkami, które są tu raczej symboliczne – nie spełniają takiej roli jak dodatkowe światła w starej Alpine. Nie zabrakło też zdecydowanie nowoczesnych motywów. Widać, że wiele czasu Renault poświęciło na dopracowanie aerodynamiki tego samochodu.

Wewnątrz znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe Sabelt oraz sportową kierownicę z wyświetlaczem rodem z Formuły Renault 3.5. Nadwozie z włókna węglowego skrywa podwozie z wyścigowego Megane Trophy. Koncepcyjne Alpine ma w związku z tym identyczny rozstaw osi, co sportowy hatch back – 2625 mm. Rozstaw kół poszerzono do 1680 mm z przodu i 1690 mm z tyłu. Masa własna tego niebieskiego potworka to 880 kg. A110-50 napędzane jest przez 400-konne V6 o oznaczeniu V4Y. 422 Nm momentu obrotowego jest przekazywanych przez 6-stopniową sekwencyjną skrzynię biegów.

Obraz

Renault podkreśla, że Alpine A110-50 to samochód stworzony wyłącznie dla kierowcy. I to dla nie byle jakiego. Zrezygnowano z wszelkich wspomagaczy. Nie znajdziemy tutaj ABS-u, kontroli trakcji, ani nic innego, co mogłoby odebrać kierowcy chociaż odrobiny kontroli nad maszyną.

Oczywiście Renault nie zostawiło kierowców bez broni do walki z potęgą drzemiącą w silniku. Z przodu zamontowano 356-milimetrowe tarcze hamulcowe, które kontrolowane są przez 6-tłoczkowe zaciski. Z tyłu 4 tłoczki zestawione są tarczami o średnicy 330 mm.

Francuski producent nie zdradził czy ma zamiar wprowadzić to auto do produkcji, chociaż ograniczonej. Wiadomo jedynie, że już wkrótce na drogi powrócą auta Alpine, ale zagadką jest pod jaką postacią.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
  • Renault Alpine A110-50 koncept
[1/66] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥