Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień

Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień29.11.2021 09:46
Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alpine

Jedno z najbardziej emocjonujących francuskich aut, jakie możecie obecnie kupić, zostało odświeżone po 4 latach od rynkowej premiery. Alpine A110 od teraz będzie dostępne w 3 odmianach. W każdej czekają nas niespodzianki.

Klienci, którzy zdecydują się na zakup A110 z roku modelowego 2022, będą mogli wybierać spośród 3 wariantów - A110, A110 GT i A110S. W każdym znajdziemy ten sam silnik - 1,8-litrowe, 4-cylindrowe turbo. Sprzężono je z dwusprzęgłowym automatem przekazującym napęd na tylne koła.

W każdej wersji w końcu znajdziemy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay, system wyboru trybów jazdy: Normal, Sport i Track oraz wydajne hamulce Brembo. Różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami dotyczą jednak mocy i osiągów, a co za tym idzie, charakteru.

W podstawowym wydaniu A110 dostaniemy 252 KM i 320 Nm, co gwarantuje sprint do setki w czasie 4,5 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej. Są też stosunkowo niewielkie, 17-calowe felgi, skórzane, kubełkowe fotele Sabelt Sport 4 i hamulce z tarczami o średnicy 296 mm na każdym z kół.

To naprawdę ładne auto
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alpine
To naprawdę ładne auto

A110S oferuje dodatkowo większą moc, bo aż 300 KM, co przekłada się na 4,2 sekundy do setki i 270 km/h prędkości maksymalnej. Jest też sztywniejsze zawieszenie z prześwitem obniżonym o 4 mm i agresywny pakiet aerodynamiczny, częściowo wykonany z włókna węglowego. Odchudzono też konstrukcję foteli, a wnętrze ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami. Wisienką na torcie są natomiast czarne, 18-calowe felgi.

Alternatywą dla S może być odmiana GT o takiej samej mocy i przyspieszeniu, choć niższej prędkości maksymalnej, ograniczonej do 250 km/h. To wersja o najbardziej luksusowym charakterze, co objawia się wykończeniem kokpitu mikrofibrą i zastosowaniem wygodnych, skórzanych foteli, które mogą być regulowane w sześciu płaszczyznach.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Bazowe wydanie wyceniono na 261 075 zł, A110 GT kosztuje 311 220 zł, a topowe A110 S to wydatek w wysokości 312 870 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)