Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień

Jedno z najbardziej emocjonujących francuskich aut, jakie możecie obecnie kupić, zostało odświeżone po 4 latach od rynkowej premiery. Alpine A110 od teraz będzie dostępne w 3 odmianach. W każdej czekają nas niespodzianki.

Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autemSportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alpine
Aleksander Ruciński

Klienci, którzy zdecydują się na zakup A110 z roku modelowego 2022, będą mogli wybierać spośród 3 wariantów - A110, A110 GT i A110S. W każdym znajdziemy ten sam silnik - 1,8-litrowe, 4-cylindrowe turbo. Sprzężono je z dwusprzęgłowym automatem przekazującym napęd na tylne koła.

W każdej wersji w końcu znajdziemy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay, system wyboru trybów jazdy: Normal, Sport i Track oraz wydajne hamulce Brembo. Różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami dotyczą jednak mocy i osiągów, a co za tym idzie, charakteru.

W podstawowym wydaniu A110 dostaniemy 252 KM i 320 Nm, co gwarantuje sprint do setki w czasie 4,5 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej. Są też stosunkowo niewielkie, 17-calowe felgi, skórzane, kubełkowe fotele Sabelt Sport 4 i hamulce z tarczami o średnicy 296 mm na każdym z kół.

To naprawdę ładne auto
To naprawdę ładne auto © mat. prasowe / Alpine

A110S oferuje dodatkowo większą moc, bo aż 300 KM, co przekłada się na 4,2 sekundy do setki i 270 km/h prędkości maksymalnej. Jest też sztywniejsze zawieszenie z prześwitem obniżonym o 4 mm i agresywny pakiet aerodynamiczny, częściowo wykonany z włókna węglowego. Odchudzono też konstrukcję foteli, a wnętrze ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami. Wisienką na torcie są natomiast czarne, 18-calowe felgi.

Alternatywą dla S może być odmiana GT o takiej samej mocy i przyspieszeniu, choć niższej prędkości maksymalnej, ograniczonej do 250 km/h. To wersja o najbardziej luksusowym charakterze, co objawia się wykończeniem kokpitu mikrofibrą i zastosowaniem wygodnych, skórzanych foteli, które mogą być regulowane w sześciu płaszczyznach.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Bazowe wydanie wyceniono na 261 075 zł, A110 GT kosztuje 311 220 zł, a topowe A110 S to wydatek w wysokości 312 870 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech