Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień

Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień

Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alpine
Aleksander Ruciński
29.11.2021 09:46, aktualizacja: 14.03.2023 14:12

Jedno z najbardziej emocjonujących francuskich aut, jakie możecie obecnie kupić, zostało odświeżone po 4 latach od rynkowej premiery. Alpine A110 od teraz będzie dostępne w 3 odmianach. W każdej czekają nas niespodzianki.

Klienci, którzy zdecydują się na zakup A110 z roku modelowego 2022, będą mogli wybierać spośród 3 wariantów - A110, A110 GT i A110S. W każdym znajdziemy ten sam silnik - 1,8-litrowe, 4-cylindrowe turbo. Sprzężono je z dwusprzęgłowym automatem przekazującym napęd na tylne koła.

W każdej wersji w końcu znajdziemy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay, system wyboru trybów jazdy: Normal, Sport i Track oraz wydajne hamulce Brembo. Różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami dotyczą jednak mocy i osiągów, a co za tym idzie, charakteru.

W podstawowym wydaniu A110 dostaniemy 252 KM i 320 Nm, co gwarantuje sprint do setki w czasie 4,5 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej. Są też stosunkowo niewielkie, 17-calowe felgi, skórzane, kubełkowe fotele Sabelt Sport 4 i hamulce z tarczami o średnicy 296 mm na każdym z kół.

To naprawdę ładne auto
To naprawdę ładne auto© mat. prasowe / Alpine

A110S oferuje dodatkowo większą moc, bo aż 300 KM, co przekłada się na 4,2 sekundy do setki i 270 km/h prędkości maksymalnej. Jest też sztywniejsze zawieszenie z prześwitem obniżonym o 4 mm i agresywny pakiet aerodynamiczny, częściowo wykonany z włókna węglowego. Odchudzono też konstrukcję foteli, a wnętrze ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami. Wisienką na torcie są natomiast czarne, 18-calowe felgi.

Alternatywą dla S może być odmiana GT o takiej samej mocy i przyspieszeniu, choć niższej prędkości maksymalnej, ograniczonej do 250 km/h. To wersja o najbardziej luksusowym charakterze, co objawia się wykończeniem kokpitu mikrofibrą i zastosowaniem wygodnych, skórzanych foteli, które mogą być regulowane w sześciu płaszczyznach.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Bazowe wydanie wyceniono na 261 075 zł, A110 GT kosztuje 311 220 zł, a topowe A110 S to wydatek w wysokości 312 870 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)