Alpine A110 zyskało trzy nowe wersje. Przy okazji kilka ważnych usprawnień

Jedno z najbardziej emocjonujących francuskich aut, jakie możecie obecnie kupić, zostało odświeżone po 4 latach od rynkowej premiery. Alpine A110 od teraz będzie dostępne w 3 odmianach. W każdej czekają nas niespodzianki.

Sportowy francuz stał się jeszcze lepszym autemSportowy francuz stał się jeszcze lepszym autem
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alpine
Aleksander Ruciński

Klienci, którzy zdecydują się na zakup A110 z roku modelowego 2022, będą mogli wybierać spośród 3 wariantów - A110, A110 GT i A110S. W każdym znajdziemy ten sam silnik - 1,8-litrowe, 4-cylindrowe turbo. Sprzężono je z dwusprzęgłowym automatem przekazującym napęd na tylne koła.

W każdej wersji w końcu znajdziemy multimedia z Android Auto i Apple CarPlay, system wyboru trybów jazdy: Normal, Sport i Track oraz wydajne hamulce Brembo. Różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami dotyczą jednak mocy i osiągów, a co za tym idzie, charakteru.

W podstawowym wydaniu A110 dostaniemy 252 KM i 320 Nm, co gwarantuje sprint do setki w czasie 4,5 sekundy i 250 km/h prędkości maksymalnej. Są też stosunkowo niewielkie, 17-calowe felgi, skórzane, kubełkowe fotele Sabelt Sport 4 i hamulce z tarczami o średnicy 296 mm na każdym z kół.

To naprawdę ładne auto
To naprawdę ładne auto © mat. prasowe / Alpine

A110S oferuje dodatkowo większą moc, bo aż 300 KM, co przekłada się na 4,2 sekundy do setki i 270 km/h prędkości maksymalnej. Jest też sztywniejsze zawieszenie z prześwitem obniżonym o 4 mm i agresywny pakiet aerodynamiczny, częściowo wykonany z włókna węglowego. Odchudzono też konstrukcję foteli, a wnętrze ozdobiono pomarańczowymi przeszyciami. Wisienką na torcie są natomiast czarne, 18-calowe felgi.

Alternatywą dla S może być odmiana GT o takiej samej mocy i przyspieszeniu, choć niższej prędkości maksymalnej, ograniczonej do 250 km/h. To wersja o najbardziej luksusowym charakterze, co objawia się wykończeniem kokpitu mikrofibrą i zastosowaniem wygodnych, skórzanych foteli, które mogą być regulowane w sześciu płaszczyznach.

Ile trzeba za to wszystko zapłacić? Bazowe wydanie wyceniono na 261 075 zł, A110 GT kosztuje 311 220 zł, a topowe A110 S to wydatek w wysokości 312 870 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW. Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇