Alguersuari i di Grassi kierowcami Pirelli

Od jakiegoś czasu Pirelli poszukiwało testera opon, który pomógłby w tworzeniu bardziej wydajnych mieszanek na sezon 2012. W weekend ogłoszono oficjalnie, że firma mająca monopol na dostawy ogumienia do F1 zatrudniła dwóch kierowców, Jaime Alguersuariego oraz Lucasa di Grassi.

(fot. pirelli.com)(fot. pirelli.com)
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu Pirelli poszukiwało testera opon, który pomógłby w tworzeniu bardziej wydajnych mieszanek na sezon 2012. W weekend ogłoszono oficjalnie, że firma mająca monopol na dostawy ogumienia do F1 zatrudniła dwóch kierowców, Jaime Alguersuariego oraz Lucasa di Grassi.

Pirelli dołączyło do Formuły 1 w zeszłym roku i pomimo drobnych trudności z oznaczeniem opon włoska firma spisuje się rewelacyjnie. Nie sztuką jest przygotować bardzo wytrzymałe lub bardzo przyczepne ogumienie, a Pirelli wypracowało sobie idealny kompromis, dzięki czemu wyścigi stały się bardziej emocjonujące.

Hiszpan Jaime Alguersuari oraz Brazylijczyk Lucas di Grassi stracili swoje posady w Formule 1. 22-letni Jaime startował w królowej sportów motorowych w latach 2009-2011, reprezentując barwy zespołu Scuderia Toro Rosso, a obecnie kierowca jest komentatorem BBC i to on był autorem plotek o fatalnym stanie zdrowia Roberta Kubicy.

Sporo starszy od Hiszpana Brazylijczyk w Formule 1 przetrwał tylko jeden sezon, jeżdżąc w barwach zespołu Virgin w 2010 roku i nie zdobywając ani jednego punktu. Obaj kierowcy są bardzo zadowoleni z tego, że po raz kolejny będą mieli okazję zbliżyć się do świata F1, tym razem jednak od strony technicznej. Pirelli będzie potrzebowało ich pomocy w udoskonalaniu mieszanki przygotowanej na tegoroczny sezon.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km