Alfa Romeo 4C oficjalnie - strzeż się, Porsche! [Genewa 2013]

Alfa Romeo 4C, której premiera odbyła się dziś na targach w Genewie, do ostatniej chwili trzymała największe sekrety dla siebie. Wszyscy, którzy czekali na ten debiut, zostali nagrodzeni - auto zapowiada się niesamowicie.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Alfa Romeo 4C, której premiera odbyła się dziś na targach w Genewie, do ostatniej chwili trzymała największe sekrety dla siebie. Wszyscy, którzy czekali na ten debiut, zostali nagrodzeni - auto zapowiada się niesamowicie.

Jak wiadomo, model 4C będzie należał do najmniejszych tego typu samochodów na rynku. Z długością nieprzekraczającą 4 m i wysokością 118 cm plasuje się blisko Lotusa Exige. Przy mocy 240 KM i masie 895 kg producent obiecuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 s, czyli aż 0,5 s szybciej od Porsche Caymana R. Prędkość maksymalna to ponad 250 km/h.

Aluminiowy silnik o pojemności 1,75 l napędza tylną oś za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT. Motor rozwija moment obrotowy 350 Nm, z czego 80% jest dostępne od 1700 obr./min. Alfa Romeo 4C powstała z myślą o torach wyścigowych; na zakrętach będzie mogła osiągnąć przeciążenia nawet 1,1 G. Aby kierowca miał pełnię kontroli nad samochodem, układ kierowniczy pozbawiono wspomagania.

Obraz

Alfę Romeo 4C można już zamawiać w całej Europie, w tym także w Polsce. Auto jest dostępne w limitowanej do 400 sztuk serii "Launch Edition", która kosztuje 250 tys. zł. Za kilka miesięcy do salonów wjedzie odmiana produkcyjna, która na Starym Kontynencie znajdzie 1500 właścicieli.

[Aktualizacja 7 marca]

W galerii są już najnowsze zdjęcia prosto z salonu samochodowego w Genewie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |

Źródło: Alfa Romeo

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Chiński elektryk zadebiutował przed czasem. Wszystko przez testy zderzeniowe
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Paliwo po 4,99 zł za litr. Wyjątkowa promocja na nowej stacji
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca