Acura TLX GT Race Car (2014)

Targi motoryzacyjne w Detroit są miejscem debiutu wielu modeli samochodów, również wyścigowych. W grupie debiutantów znalazła się też Acura TLX GT, która ma się ścigać w zawodach Pirelli World Challenge Championship.

Obraz
Olgierd Lachowski

Acura to marka, pod którą w Stanach Zjednoczonych są sprzedawane różne modele Hondy. W ostatnich latach nazwa "Acura" praktycznie nie istniała w wyścigach samochodowych. Większość projektów, nad którym nadzór prowadziła Honda miały nazwę HPD (Honda Performance Development). Maszyny HPD można było oglądać na przykład w wyścigach długodystansowych – np. w Le Mans czy w Sebring.

Na ten sezon Honda przygotowuje debiut nowej Acury TLX GT, która wystartuje w mistrzostwach Pirelli World Challenge Championship, w klasie GT. Autami będzie opiekował się zespół RealTime Racing (RTR) pod wodzą Petera Cunninghama. Właściciel przypomina, że współpraca jego ekipy z Hondą/Acurą trwa już 27 lat i spodziewa się, że nowa maszyna pozwoli jego kierowcom zajmować jak najwyższe lokaty w swojej klasie.

O samym wozie na razie nie wiadomo zbyt wiele. Auto jeszcze nie jest całkiem gotowe. Wyścigowa TLX GT powstaje na bazie drogowego modelu z rocznika produkcyjnego 2015. Wóz dostanie widlasty 6-cylindrowy silnik pochodzący z ulicznego pojazdu.

Jednostka napędowa będzie zaopatrzona jednak w dwie turbosprężarki w układzie równoległym – tego w normalnej TLX nie ma. Za to z cywilnego silnika pochodzić ma bezpośredni wtrysk paliwa. Poza tym zapewne wiele elementów wokół motoru zostanie w mniejszym lub większym stopniu zmienionych.

Obraz

V-szóstka będzie umieszczona wzdłużnie z przodu, choć nie jest powiedziane czy w dokładnie takim samym miejscu jak w aucie ulicznym. Napęd będzie przekazywany do wszystkich kół.

Nadwozie jest nieco poszerzone i zyskało przedni splitter oraz duże tylne skrzydło. Na zdjęciach widać, że maszyna ma identyczne koła z przodu i z tyłu.

Być może wkrótce pojawi się więcej informacji o TLX GT Race Car.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił