Abarth 500C: Fiat 500 bez dachu, ale z dużą mocą

Nadworny tuner Fiata, włoska firma Abarth, postanowiła przygotować sportową wersję Fiata 500C. Zwykłą "pięćsetkę" w ich wydaniu mogliśmy podziwiać już dość dawno temu, jednak dopiero teraz - z okazji targów w Genewie - postanowiono zaprezentować światu wersję bez dachu nad głową. Gwoździem programu jest podrasowany silnik turbo, który produkując większą moc pozwala czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy. A to wszystko ze świeżym nad głową.

Obraz
Mateusz Gajewski

Nadworny tuner Fiata, włoska firma Abarth, postanowiła przygotować sportową wersję Fiata 500C. Zwykłą "pięćsetkę" w ich wydaniu mogliśmy podziwiać już dość dawno temu, jednak dopiero teraz - z okazji targów w Genewie - postanowiono zaprezentować światu wersję bez dachu nad głową. Gwoździem programu jest podrasowany silnik turbo, który produkując większą moc pozwala czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy. A to wszystko ze świeżym nad głową.

Za moc odpowiada silnik T-Jet (nie mylić z napędami odrzutowymi!), a więc jednostka 1,4-litra turbo. Produkuje ona 140KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 206Nm, dostępny już od 2000 obr./min. Wszystko to przekazywane jest bezpośrednio na przednią oś, za pomocą 6-biegowej skrzyni automatycznej, która może także działać w trybie manualnym (łopatki do zmiany biegów znajdują się tuż za kierownicą). Dzięki takiemu zestawieniu mały Abarth 500C może przyspieszać do 100km/h w 8,1-sekundy i osiągać prędkość maksymalną 205km/h. Średnie zużycie nie powinno przy tym przekroczyć 6,5-litrów w trybie mieszanym.

Nieźle, ale bez szału.Na szczęście włoska firma zapowiedziała, że za jakiś czas zamierza wprowadzić na rynek mocniejszą wersję "Esseesse". Powinniśmy się spodziewać jego premiery jeszcze w tym roku. Tymczasem Abarth 500C oprócz zmian pod maską otrzymał także szereg nowości wizualnych. Mowa o aerokicie z logo skorpiona, w skład którego wchodzą przedni i tylny zderzak, listwy boczne, spojler dachowy, a także dyfuzor z podwójną końcówką wydechu. Klienci dodatkowo mogą wybrać kolor zwijanego dachu (czarny lub tytanowo-szary), podczas gdy w standardzie otrzymują ciekawy lakier w kontrastowej tonacji.[block position="inside"]9233[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇