Wściekłe wersje wściekłych aut [cz. 1]


Ten artykuł ma 10 stron:
Porsche 911 GT3 RS 4.0 — wściekłe auta
Wraz z wejściem na rynek Porsche 911 generacji 997 producent z Zuffenhausen zaczął wypuszczać najbardziej wymyślne warianty tego modelu i niekiedy trudno się w nich połapać. Porsche 911 GT3 RS 4.0 to tak naprawdę superwersja superwersji superwersji, bardzo szybkiego auta sportowego.

Jednoczesne testy kilku samochodów sportowych na torze wyścigowym są zawsze wisienką na torcie wśród materiałów publikowanych przez tytuły motoryzacyjne. Przygotowanie takiego przedsięwzięcia wymaga od redakcji sporego nakładu pracy, a trudność jego organizacji w polskich warunkach przekłada się na wyjątkowość tego typu materiałów.
Inżynierowie biorą Carrerę z wolnossącym silnikiem, odchudzają ją i zwiększają moc, tak powstaje 911 GT3. Później dodają jeszcze kilka koni mechanicznych, wyrzucają ze środka wszystko, co zbędne, i tak powstanie 911 GT3 RS. Wersja z oznaczeniem 4.0 jest niejako GT3 RS generacji 997 po liftingu, w którym odrobinę zmieniono wygląd reflektorów, bardziej dopracowano szczegóły techniczne oraz rozwiercono silnik.
Klatka bezpieczeństwa, twarde kubełkowe fotele ze świetnym trzymaniem bocznym, okropnie sztywne zawieszenie, brak radia i materiałowe paski zamiast klamek — GT3 RS 4.0 to auto, w którym każda niedzielna podróż do sklepu jest ogromnym wyzwaniem.

Jeśli rozmawiać o samochodach sportowych, to tylko w obecności ikony segmentu – Porsche 911.
RS świetnie czuje się za to na torze wyścigowym. To za sprawą dopracowanego zawieszenia, układu kierowniczego oraz aerodynamiki, które w połączeniu z masą 1360 kg i mocą 500 KM dają kierowcy ogromną frajdę z jazdy.
Dane techniczne
- Silnik: B6 4,0 l
- Moc: 500 KM, 460 Nm
- Masa własna: 1360 kg
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,9 s
- Prędkość maksymalna: 311 km/h
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze