Crisitano Ronaldo strzelił 700. gola. W garażu ma ferrari i bugatti, ale zaczynał od audi
Cristiano Ronaldo słynie nie tylko ze swojej znakomitej gry w piłkę nożną, ale także z zamiłowania do wyjątkowych samochodów. Podczas ostatniego meczu kwalifikacyjnego do Mistrzostw Europy strzelił swojego 700. gola w karierze. Z tej okazji postanowiliśmy przypomnieć czym piłkarz jeździł, lub nadal jeździ, na co dzień.
15.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:43
Cristiano Ronaldo jest wielkim entuzjastą motoryzacji. To nie podlega dyskusji. Z racji swoich zarobków nie tylko na murawie, ale także w reklamach, może pozwolić sobie na wiele wyjątkowych superaut. Swego czasu media spekulowały nawet, że to on został nowym właścicielem najdroższego, nowego samochodu w historii – Bugatti La Voiture Noire. Kosztował niebotyczne 16,5 mln euro (ok. 71 mln zł) i powstał jedynie w 1 egzemplarzu. Menadżer piłkarza zaprzeczył jednak tym plotkom.
Nie oznacza to jednak, że w jego garażu nie gościły naprawdę wyjątkowe auta.
McLaren Senna
Ostatnim autem, jakim na Instagramie pochwalił się CR7, był McLaren Senna. Limitowany do 500 sztuk samochód jest tak naprawdę wyścigówką z homologacją drogową. Podwójnie doładowane V8 katapultuje go do setki w 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h. Miesiąc temu informowaliśmy że 1 sztuka została sprzedana przez warszawski salon. Cena? Zależy od konfiguracji, ale nie mniej niż 1 mln dol. (ok. 3,9 mln zł).
Bugatti Chiron
Tak wyjątkowego samochodu nie mogło zabraknąć w garażu tak wyjątkowego piłkarza. 1500-konny potwór z 8-litrowym silnikiem quad-turbo W16 pobił niedawno przełamał barierę 300 mil na godzinę. Był to specjalnie do tego przygotowany do tego egzemplarz, ale zwykły Chiron grzeje się też w jego blasku. Koszt nowego wynosił 2,4 mln euro (10,3 mln zł) i wszystkie egzemplarze już od dawna są wyprzedane.
Bugatti Veyron Super Sport
Skoro mowa o Bugatti to od razu możemy wspomnieć o poprzedniku Chirona – Veyronie, a dokładnie wersji Super Sport. Względem zwykłego Veyrona został on wzmocniony do 1200 KM, a prędkość maksymalna została ograniczona do 415 km/h. Gdy był nowy, kosztował 1,85 mln euro (7,9 mln zł).
Mercedes-AMG S65 Coupe
Już nieoferowany, ale do niedawna jeden z najdroższych modeli Mercedesa. Jego cena wynosiła 244 tys. euro (ok. 1,05 mln zł). Tak, przy dotychczas wymienionych autach są to drobne, jednak szyku i luksusu nie można mu odmówić. S65 był napędzany przez podwójnie doładowane, 6-litrowe V12 o mocy 630 KM i astronomicznym momencie obrotowym równym 1000 Nm!
Ferrari LaFerrari
Pierwsze hybrydowe superauto z Maranello na ulicy skręci karki wszystkim, obok których przejedzie. Najmocniejsze wolnossące V12 generowało 800 KM, a z układem elektrycznym aż 963 KM i ponad 900 Nm momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się w 2,7 s, druga w 6,9 s, a trzecia w 15 s. Powstało jedynie 499 sztuk, każde po 1,15 mln euro (ok. 4,93 mln zł).
Ferrari F12tdf
W 2017 roku CR7 zaparkował w garażu zachwycające, wiśniowe F12tdf. Piłkarz zapłacił za nie ok. 1,6 mln zł. Czym tdf różni się od Berlinetty? Ma mocniejszy, 780-konny silnik (6,3l V12), niższą masę, ostrzejszy design oraz system 4 skrętnych kół. Rozpędza się do setki w 2,9 s, a po kolejnych 5 s pędzi już 200 km/h.
Audi S3 8L
CR7 kupuje teraz auta za miliony, ale od czego zaczynał? Nie ma się czego wstydzić, Audi S3 pierwszej generacji było bardzo udanym hot-hatchem. Auto zostało kupione w czasie jego pierwszego sezonu w Manchesterze United. Co więcej, nie był to samochód z salonu. 1,8-litrowy silnik z turbo generował 210 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Zapewniało to sprint do setki w niespełna 7 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 238 km/h. Co ciekawe, pod koniec zeszłego roku auto było wystawione na sprzedaż, a właściciel życzył sobie za niego 20 tys. euro (ok. 85 tys. zł)!
Pozostałe auta, którymi jeździł (bądź wciąż jeździ) Cristiano Ronaldo:
- Aston Martin DB9
- Audi RS6
- Audi RS7
- Audi R8
- Bentley Continental GT
- BMW M6
- Chevrolet Camaro ZL1 Convertible
- Ferrari 599 GTB Fiorano
- Ferrari 599 GTO
- Ferrari F430
- Lamborghini Aventador
- Mercedes-AMG GLE 63 S 4 MATIC Coupe
- Mansory Cayenne Turbo
- Maserati GranCabrio
- McLaren MP4-12C