Essen Motor Show 2010 – cz. 2

Essen Motor Show 2010 – cz. 2
Olgierd Lachowski

08.12.2010 08:00, aktual.: 07.10.2022 16:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sześć dni temu przedstawiłem pierwszą część relacji z targów w Essen. Dzisiaj czas na kolejne samochody po tuningu pokazane na niemieckiej wystawie.

W Essen można było zobaczyć kilka samochodów tego tunera, ale gwiazdami były 911 GT 3 GTurbo 1200 i GT9-R. Tak jak poprzednik (tak tak, było już GTurbo 1200) ten wóz powstał na bazie 911 GT 3, ale w wersji po liftingu. Jak nazwa wskazuje, bolid ma 1200 KM. Według właściciela firmy GTurbo 1200 powinno się rozpędzić do 414 km/h. Tyle teoria, rzeczywistość jest na razie trochę inna.

9ff 911 GT 3 GTurbo fot.2
9ff 911 GT 3 GTurbo fot.2

Z kolei czarny GT9-R to specjalna odmiana z silnikiem o mocy 1200 KM zamiast „zwykłych” 1120 KM.

O obu bolidach napiszę wkrótce. Niedługo dowiecie się też, dlaczego 414 km/h w GTurbo 1200 to na razie prędkość teoretyczna.

Największy tuner Mercedesów miał jedno z największych miejsc wystawowych, na których zaprezentował wiele samochodów. Można było zobaczyć Mercedesa E Cabrio, S 600 S V12 R Biturbo 800, a także AMG Mercedesy SLS - zarówno z pakietem Widestar, jak i bez niego.

Brabus SLS Widestar fot.2
Brabus SLS Widestar fot.2

Belgijska firma na salon w Essen ukończyła projekt opisywanego przeze mnie Porsche Panamery Turbo. 605-konny luksusowy samochód na zdjęciach prezentuje się nawet lepiej niż na wizualizacjach.

Hamann Gallardo Victory fot.1
Hamann Gallardo Victory fot.1

Stoisko producenta zawieszeń okupowało zbudowane wraz z Hamannem Lamborghini Gallardo. O tym samochodzie wspominał już Rafał Warecki.

Irmscher Camaro i42 fot.1
Irmscher Camaro i42 fot.1

Tajemnicze Camaro stało się odrobinę mniej zagadkowe. Samochód podobno ma zainstalowany kompresor, dzięki któremu silnik osiąga moc 509 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy.

Kelleners

Na stoisku Kellenersa pierwsze skrzypce grało prezentowane wcześniej przeze mnie BMW 535i KS 35.

SKN RS5 fot.1
SKN RS5 fot.1

Poza wymienionymi wcześniej Golfem R, Audi A1 i BMW X3 na stoisku SKN stało 500-konne Audi RS5. Kilka zdań o tym aucie za jakiś czas.

SpeedART

Stanowisko tunera Porsche, poza 911 Turbo BTR-II 650 Evo, uświetniało Porsche Cayenne z napędem hybrydowym oraz Panamera Turbo PS9-650.

SpeedART Panamera Turbo PS9-650 fot.1
SpeedART Panamera Turbo PS9-650 fot.1
Wimmer 911 GT 2 RS fot.1
Wimmer 911 GT 2 RS fot.1

Firma z Solingen, poza Mercedesem C 63, prezentowała znane już Ferrari F430 Spider Scuderia oraz najnowszą broń – 700-konne Porsche 911 GT 2 RS.

Wimmer F430 Spider Scuderia fot.1
Wimmer F430 Spider Scuderia fot.1

Poza wystawami aut po tuningu w Essen odbywają się różnego rodzaju imprezy towarzyszące. Prezentowane są także samochody wyścigowe, rajdowe i motocykle (także po tuningu). Artur Kuśmierzak opublikował galerię, w której można zobaczyć wiele ciekawych rzeczy, włącznie z niektórymi z wymienionych przeze mnie pojazdów.

Za kilka dni kolejna część tuningowych ciekawostek z Essen. Będą między innymi Lorinser, TechArt, Senner, HS Motorsport itd.[block position="inside"]8423[/block]

Źródło: flickr (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult