Trudno w to uwierzyć, ale Lancia sprzedaje się lepiej niż Alfa Romeo

Trudno w to uwierzyć, ale Lancia sprzedaje się lepiej niż Alfa Romeo

W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.
W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
25.07.2019 10:42, aktualizacja: 28.03.2023 10:17

Lancia? Ta marka jeszcze istnieje? Zapewne wielu z was zada sobie podobne pytanie. Odpowiedź brzmi: istnieje, ale tylko we Włoszech. W dodatku oferuje zaledwie jeden model jakim jest Ypsilon. Mimo to w wynikach europejskiej sprzedaży wyprzedza całą gamę Alfy Romeo.

Lancia to firma, która dała nam Deltę Integrale, Stratosa i Fulvię, a poza tym zapoczątkowała wiele rozwiązań stosowanych po dziś. Wiecie, że Lancia Lambda była pierwszym, seryjnie produkowanym samochodem z nadwoziem samonośnym? Mimo to włoska marka zawsze należała do niszy i nigdy nie odnotowała oszałamiających wyników sprzedaży.

Ostatecznie doprowadziło to do jej marginalizacji. Ofertę ograniczono do jednego rynku i jednego modelu. Mowa o miejskim Ypsilonie oferowanym wyłącznie we Włoszech. Wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy z istnienia takiego pojazdu, a mimo to sprzedaje się on lepiej niż wszystkie alfy romeo razem wzięte.

Obecnie w gamie Alfy znajdziemy Giuliettę, Giulię i Stelvio. W pierwszej połowie 2019 roku cała trójka trafiła do 27 702 europejskich klientów. Nie jest to zbyt oszałamiający wynik, a wygląda on jeszcze marniej, gdy zestawimy go z Lancią.

Ypsilon w samych tylko Włoszech sprzedał się w liczbie 34 700 egzemplarzy. Na Półwyspie Apenińskim uwielbiają ten model, choć nie należy on już do najmłodszych - obecna generacja zadebiutowała w 2011 roku.

Połączenie praktyczności 5-drzwiowego nadwozia z włoskim stylem i niewielkimi wymiarami najwyraźniej trafia do włoskich serc, co powinno cieszyć także wszystkich Polaków - Ypsilon jest bowiem produkowany w tyskiej fabryce FCA, tuż obok Fiata 500. Sukces Lancii rzuca jednak światło na nie najlepszą sytuację marki Alfa Romeo.

Giulia nie spotkała się z aprobatą klientów, Giulietta jest już zbyt leciwa by dotrzymać kroku konkurencji, a Stelvio, mimo przynależności do modnego segmentu SUV-ów także nie zachwyca wynikami sprzedaży. Alfa Romeo potrzebuje kolejnych nowości, bo w innym przypadku może szybko podzielić los Lancii.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)