Audi RS 8 powstało naprawdę. Prototyp ujrzał nawet światło dzienne

Audi RS 8 powstało naprawdę. Prototyp ujrzał nawet światło dzienne

Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Mateusz Żuchowski
12.03.2021 15:28, aktualizacja: 16.03.2023 14:17

Gdy Audi zaprezentowało poprzednią generację modelu S8 Plus, od razu zaznaczyło, że jeszcze szybsza wersja RS 8 nigdy nie powstanie. Jak się okazuje – powstała. Jedyny istniejący egzemplarz, jak gdyby nigdy nic, został swego czasu wystawiony na pokaz w przyfabrycznym Audi Forum Neckarsulm.

Od początku istnienia linii A8 jej topową odmianą sportową jest S8. Literka S w modelach Audi oznacza trochę bardziej usportowiony projekt nadwozia i wnętrza (ale nieprzesadnie) oraz trochę bardziej dynamiczne ustawienia podwozia (ale również bez szaleństw). Potwierdza to także Audi S8 czwartej generacji. Pod dyskretnie zmienionym nadwoziem kryje się silnik V8 o mocy 570 KM.

Szczytowym osiągnięciem w tej linii była wersja S8 Plus. Superlimuzyna Audi dysponowała mocą aż 605 KM, ale dalej zachowywała swój wyważony charakter tak w prowadzeniu, jak i wyposażeniu kabiny. Pamiętam, że sam pytałem inżynierów z Ingolstadt, czy nie kusiło ich pójście jeszcze o krok do przodu i stworzenie pełnoprawnego rywala Mercedesa-AMG S63. Zawsze słyszałem od nich wyłącznie przekonujące "nein".

Audi RS 8 – co wiemy

Jak się jednak okazuje, wewnątrz murów swoich zakładów powiedzieli jednak "ja wohl". A przynajmniej, "spróbujmy". W efekcie, w 2013 roku zbudowali oni samochód, który widzicie na zdjęciach. Jak widać, prototyp został wyposażony w zderzaki i nadkola o bardziej agresywnym projekcie oraz inne detale, które znamy z równolegle produkowanego podówczas Audi RS 6.

Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)

W środku z kolei obok jeszcze bardziej szczodrego wykorzystania włókna węglowego (wliczając w to nawet obudowę dźwigni skrzyni biegów) pojawił się jeden ciekawy detal: centralnie umieszczony włącznik silnika pod czerwoną klapką. Zapożyczono ją wprost z Lamborghini Aventadora.

Z informacji zamieszczonej na fanpage'u Audi Forum Neckarsulm wynika, że prototypowy RS 8 posiadał ten sam silnik o mocy 520 KM co ówczesne seryjne S8. Samochód był wyposażony za to w dodatkowe wyposażenie z zakresu opancerzenia i innowacyjne technologie, które trafiły później do innych modeli marki.

Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)

Choć przedstawione auto powstało wyłącznie w jednej sztuce jako egzemplarz rozwojowy, jego staranne wykonanie może sugerować, że twórcy mieli co do niego poważniejsze plany. Jak było naprawdę oficjalnie zapewne nigdy się nie dowiemy. Dość zaskakujący jest zatem już sam fakt, że Audi zdecydowało się pokazać ten tajny samochód. Został on wyciągnięty ze strzeżonych magazynów marki i był prezentowany publiczności w przyfabrycznym centrum z okazji wystawy na dwudziestopięciolecie linii RS.

Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Audi RS 8 (2013) (fot. Audi Forum Neckarsulm)
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)