Audi SQ2 będzie miało 300‑konny silnik. To jedyny taki samochód w klasie

Audi zgodnie z zapowiedziami zespołu zajmującego się samochodami o wysokich osiągach wprowadza kolejny model crossovera z literką S w nazwie. Audi SQ2 ma mieć 300-konny silnik, napęd na cztery koła i kapitalne osiągi.

Audi SQ2
Audi SQ2
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Jednocześnie może to być przez pewien czas jedyny tak mocny crossover w swojej klasie. Ani Mini Countryman, ani Volvo XC40, ani też BMW X1 nie są wyposażone w porównywalne jednostki. Najbliższym konkurentem może być BMW X2 M35i, którego jeszcze nie ma na rynku.

W każdym razie Audi wprowadzając do oferty SQ2 może osiągnąć bardzo pożądany obecnie cel, choćby krótkotrwale, uzyskać status jedynego producenta, który oferuje model w wąskim segmencie.

Pod maską oczywiście znajdzie się 2-litrowa jednostka TFSI, która jest w koncernie używana na wręcz masową skalę. Kompaktowe hot hatche Grupy VW mają ten sam silnik, rozwijający w przypadku SQ2 moc 300 KM i choć Audi nie podaje tej informacji, należy się spodziewać momentu obrotowego na poziomie ok. 380 Nm. Za to wiemy, że silnik ma się kręcić do 6500 obr./min i rozpędzać małego crossovera do setki w 4,8 s oraz ostatecznie do 250 km/h.

Producent podaje informację, że silnik waży 150 kg. Ma też zaawansowany system regulacji wałków rozrządu i zaworów, którego celem jest poprawienie reakcji silnika od niskich obrotów oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Motor został zaprojektowany tak, by rozgrzewał się możliwie najszybciej i zawsze utrzymywał optymalną temperaturę pracy bliską granicznej. Zastosowano na przykład kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą. Do tego to jedna z najoszczędniejszych jednostek napędowych w klasie 2.0 i 300 KM.

Napęd na cztery koła quattro ma umożliwić nie tylko błyskawiczny start, ale także pewne prowadzenie w każdych warunkach. Przeniesienie mocy powierzono siedmiobiegowej przekładni S tronic z dwoma sprzęgłami w kąpieli olejowej. Hydrauliczne sprzęgło odpowiadające na przeniesienie mocy na tylną oś ma zakres pracy tak szeroki, że przy odrobinie chęci, w trybie sportowym, będzie można nawet driftować SQ2.

Zawieszenie samochodu zostało obniżone o 20 mm względem standardowego modelu, a podstawowe obręcze kół o średnicy 18 cali będą obute w ogumienie o rozmiarze 235/45. Opcja to felgi o cal większe i opony 235/40. Hamulce mają 340 mm średnicy z przodu i 310 mm z tyłu.

Samochód zostanie pokazany w Paryżu, a pierwsze zamówienia w Wielkiej Brytanii można będzie składać pod koniec tego roku. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się na początku 2019. Nie mamy na razie informacji o sprzedaży w Polsce.

Źródło artykułu:WP Autokult
AudiAudi Q2segment j
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)