Ford EcoSport - wydanie drugie, europejskie - nasza pierwsza jazda

Ford dobrze radzi sobie z małymi samochodami, więc jego dotychczasowa nieobecność w klasie subkompaktowych SUV-ów była sporym niedopatrzeniem. Teraz marka nadrabia braki, wprowadzając na tę prężnie rozwijającą się niszę nowy model EcoSport. Pomimo egzotycznych korzeni i paru oryginalnych rozwiązań, pod spodem to kolejny kompetentny, udany maluch Forda.

Choć EcoSport jest zupełnie nowym modelem na polskim rynku, ta nazwa mogła już wam się gdzieś obić o uszy – tak naprawdę jest ona obecna w różnych krajach świata już od roku 2003, gdy amerykański oddział Forda przygotował pierwszą generację modelu EcoSport, następcę dla dość popularnego także u nas Forda Fusion, crossovera na bazie Fiesty sprzed kilkunastu lat.

Nowy, jeszcze bardziej terenowy EcoSport (ma głębokość brodzenia większą niż Defender) z powodzeniem przyjął się na rynkach pokroju Ameryki Południowej, Rosji czy dalekiej Azji, ale nie był oferowany w Europie, gdzie jego pozycję zajmował van B-Max. Wobec stale rosnącej popularności SUV-ów także tej wielkości (albo nikłej popularności B-Maxa?) ostatecznie Ford zdecydował się zastąpić minivana tym modelem także w Europie.

Nim jednak mógł wejść na europejskie rynki, niemiecki oddział koncernu poddał go gruntownej modernizacji, obejmującej nie tylko lifting nadwozia i wnętrza, ale i nowe ustawienia zawieszenia oraz układu kierowniczego, a także bogatszy wybór opcji wyposażenia i silników.

Produkowany w Rumunii EcoSport w europejskiej wersji ma dalej opcję napędu na cztery koła i solidne przygotowanie do podboju terenu, ale można go wyposażyć w automatyczną skrzynię, duży kolorowy ekran i inne modne dodatki. Gdy dotrze do polskich salonów na początku przyszłego roku jego cennik rozpocznie się od wartości 59 900 zł – jednej z niższych w tej klasie. Docelowo gama silnikowa będzie obejmowała znany już palety Fiesty trzycylindrowy silnik EcoBoost o trzech poziomach mocy (100, 125 i 150 KM) oraz zmodernizowany silnik wysokoprężny 1.5 TDCi EcoBlue o mocy 100 lub 125 KM.

O tym, czy wystarczy to do podboju tego mocno zapełnionego, bardzo konkurencyjnego segmentu opowiadam w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowa Honda CR-V (2015) 1.6 i-DTEC 160 AT9 - pierwsza jazda BMW 220i Cabrio - test, opinia, spalanie, cena Nowy Hyundai i20 1.2 MPI – test, opinia, spalanie, cena Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Ford Focus Kombi 1,5 TDCI Titanium - test, opinia, spalanie, cena Nowe Audi Q3 Sportback. Ciekawe, ale nie rewolucyjne poszerzenie gamy Peugeot iOn - czy prąd zawładnie światem motoryzacji? [test autokult.pl] Nowe Volvo XC90 D5 AWD AT - test, opinia, spalanie, cena BMW X4 xDrive35i - pierwsza jazda Audi odkrywa karty - sprawdzamy co potrafi nowa generacja A6 BMW serii 7 po face liftingu. Opinie są podzielone nie tylko z powodu wyglądu Renault Zoe Zen - test [cześć 1]

Popularne w tym tygodniu:

Test BMW M5 Competition w warunkach drogowych. Auto imponuje wszechstronnością Test BMW M135i xDrive. Seria 1 straciła napęd na tył, ale to nie jest największym problemem Jeździłem toyotą 2000GT, AE86 i suprą mk IV. Teraz rozumiem korzenie GR supry Toyota Yaris czwartej generacji. Najważniejsza jest hybryda Test Range Rovera Sport HST. Z nowym silnikiem wysuwa się na prowadzenie Volkswagen California 6.1: sprawdzam, co można robić z kamperem po sezonie Pasażerowie o elektrycznym BMW i3s. Ten samochód jest po prostu fajny Lexus UX kontra Mini Countryman i Range Rover Evoque: który hybrydowy crossover najlepszy do miasta? Volkswagen Golf GTI TCR: dawka szaleństwa na pożegnanie modelu