3 lutego rusza program "NaszEauto". To prawdopodobnie ostatnie tak wysokie dopłaty

3 lutego rusza nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych "NaszEauto" — ogłosił we wtorek wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta. Maksymalna kwota wsparcia wyniesie 40 tys. zł, a budżet programu to 1,6 mld zł.

Nowy program dopłat do aut elektrycznych
Nowy program dopłat do aut elektrycznych
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
oprac. FB

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, Program "NaszEauto" jest skierowany do osób fizycznych oraz przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). Środki na dofinansowanie pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i muszą zostać wykorzystane do czerwca 2026 roku.

Wsparcie w ramach programu składa się z kilku elementów. Oprócz podstawowej dopłaty (w wysokości 18 750 zł) beneficjenci mogą liczyć na dodatkowe premie za zezłomowanie starego pojazdu oraz za niski dochód. Łączna suma dofinansowania nie może jednak przekroczyć 40 tys. zł. Dokładny wykaz kwot znajduje się w poniższej tabelce.

Bazowa kwota wsparciaPremia za zezłomowaniePremia za niski dochódMaksymalna kwota wsparcia
Osoby fizyczne, zakup18 75010 000 zł11 250 zł40 000 zł
Osoby fizyczne z kartą dużej rodziny, zakup30 000 zł5 000 zł5 000 zł40 000 zł
Osoby fizyczne, leasing/wynajemdo 30 000 zł5 000 zł5 000 zł40 000 zł
Jednoosobowe działalności gospodarcze, zakup30 000 zł10 000 zł40 000 zł
Jednoosobowe działalności gospodarcze, leasing/wynajemdo 30 000 zł10 000 zł40 000 zł

Dofinansowanie na zakup dotyczy aut fabrycznie nowych, których przebieg jest nie wyższy niż 6 tys. km oraz które nie były wcześniej zarejestrowane na stałe. Oznacza to, że do programu łapią się m.in. auta dealerskie używane do jazd próbnych, o ile miały odpowiednie tablice. Cena samochodu objętego dopłatą nie może przekroczyć 225 tys. zł netto.

Wiceminister Krzysztof Bolesta podkreślił, że jest to prawdopodobnie ostatni tak duży budżet przeznaczony na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych w Polsce. "Europa odchodzi od dotowania zakupu i prawdopodobnie Polska także nie będzie więcej dopłacać po wyczerpaniu budżetu nowego programu" — ocenił Bolesta.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)