Honda Civic IX 1.8 i-VTEC & VW Golf VII 1.4 TSI & Renault Megane III 1.2 TCe - test, opinia, spalanie, cena

Ten artykuł ma 5 stron:

Honda Civic IX 1.8 i-VTEC — dane techniczne, cena, spalanie

Testowany egzemplarz: Honda Civic IX 1,8 i-VTEC Sport

Silnik i napęd

Układ i doładowanie: R4, wolnossący
Rodzaj paliwa: Benzyna
Ustawienie: Poprzeczne
Rozrząd: SOHC i-VTEC 16V
Objętość skokowa: 1798 cm3
Stopień sprężania: 10,6
Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 rpm
Moment maksymalny: 174 Nm przy 4300 rpm
Objętościowy wskaźnik mocy: 78,9 KM/l
Skrzynia biegów: 6-biegowa ręczna
Typ napędu: Przedni (FWD)
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
Zawieszenie przednie: Kolumny typu MacPherson
Zawieszenie tylne: Belka skrętna
Układ kierowniczy: Zębatkowy, wspomagany
Średnica zawracania: b.d.
Koła, ogumienie przednie: 225/45 R17
Koła, ogumienie tylne: 225/45 R17

Masy i wymiary

Typ nadwozia: Hatchback
Liczba drzwi: 5
Współczynnik oporu Cd (Cx): 0,27
Masa własna: 1271–1341kg
Stosunek masy do mocy: 8,35 kg/KM
Długość: 4370 mm
Szerokość: 1770 mm bez lusterek
Wysokość: 1470 mm
Rozstaw osi: 2595 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l
Pojemność bagażnika: 477/1378 l

Specyfikacja użytkowa

Ładowność maksymalna: 409 kg

Osiągi

Katalogowo: Pomiar własny(*):
Przyspieszenie 0–100 km/h: 9,4 s 10,7 s
Przyspieszenie 0–140 km/h: b.d. 16,0 s
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Zużycie paliwa (cykl miejski): 7,6 l/100 km 9,5 l/100 km
Zużycie paliwa (w trasie): 5,2 l/100 km 7,0 l/100 km (ok. 120 km/h)
Zużycie paliwa (mieszane): 6,1 l/100 km 8,4 l/100 km (przy bardzo ekonomicznej jeździe zgodnej z zasadami eko-jazdy 5,2 l/100 km)
Emisja CO2: 145 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek

Cena

Testowany egzemplarz: 91 600 zł
Model od: 65 700 zł
Wersja silnikowa od: 70 700 zł
*mokra nawierzchnia, opony zimowe, kierowca i pasażer, 50% paliwa

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi 110 – test, opinia, spalanie, cena Maserati Granturismo MC Sport Line – test, opinia, spalanie, cena Peugeot 508 SW 2,0 BlueHDi 180 KM GT - test Citroën DS5 2,0 BlueHDI 180 KM So Chic – test Nowy Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 4x4 - test Mercedes G55 AMG Kompressor 12V Cabrio - test Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test Nowy Hyundai i20 1,2 MPI - test Volkswagen Passat B8 i Ford Mondeo V - test porównawczy [cz.2] Audi TT Coupé 2,0 TFSI quattro S tronic - test Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury - pierwsza jazda Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line - test Ford Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Titanium - test Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 vs. Suzuki SX4 S-cross 1,6 DDiS 4WD - test Citroën DS3 1,6 THP Dark Pink - test Smart Fortwo Edition #1 - test Ford Mondeo vs Volkswagen Passat - porównanie katalogowe - test [cz.1] Nowa Škoda Octavia Scout 2.0 TDI - test Aston Martin V8 Vantage N430 - test Elektryczny Nissan e-NV200 Combi Tekna - test Mercedes-Benz CLA 250 4Matic z pakietem AMG - test Test Mercedesa C180 Estate [wideo] Toyota Land Cruiser 150 3,0 D-4D Arctic Trucks AT35 i Toyota Hilux 3,0 D-4D Arctic Truck AT35 - test Mercedes-Benz Vito Tourer 111 CDI (2015) - test

Popularne w tym tygodniu:

Ford Kuga czy Seat Ateca: którym z kompaktowych SUV-ów jeździ się przyjemniej? Škoda Fabia Combi w wersji Drive: czy zachęca do jazdy? Porsche Panamera 4 E-Hybrid - luksusowa hybryda podszyta sportowym duchem Skoda Superb 2,0 TSI 280 KM Laurin & Klement: czy to już limuzyna?