2014 Porsche Panamera - pierwsze zdjęcia

Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia odświeżonej Panamery. Uwagę zwraca to, że w ofercie znajdą się nieco wzmocnione wersje silnikowe, w tym odmiana hybrydowa E-Hybrid.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia odświeżonej Panamery. Uwagę zwraca to, że w ofercie znajdą się nieco wzmocnione wersje silnikowe, w tym odmiana hybrydowa E-Hybrid.

W zakresie stylistyki oczywiście nie ma co liczyć na rewolucję. Jak na Porsche przystało, zmiany są subtelne: przestylizowany zderzak przedni oraz lekko zmodyfikowane reflektory. Z tyłu pojawił się nowy zderzak i nieco poprawione lampy wykonane w technologii LED.

Nowością jest wprowadzenie Panamery S E-Hybrid, która najprawdopodobniej zastąpi dotychczas oferowany model S Hybrid. Pojazd wyposażono w 3,0-litrowy silnik benzynowy w układzie V6. Wspomaga go motor elektryczny połączony z zestawem akumulatorów. Taki układ generuje w sumie 416 KM, dzięki czemu samochód ma osiągać pierwsze 96 km/h w około 5,5 s.

Obraz

Odświeżona Panamera S nie będzie już napędzana 4,8-litrowym silnikiem V8 o mocy 400 KM. W wersji po faceliftingu Panamera S dostanie podwójnie turbodoładowany, 3,0-litrowy silnik w układzie V6, który będzie generował 419 KM i 521 Nm momentu obrotowego.

Już niebawem niemiecki producent powinien udostępnić oficjalne oświadczenie prasowe, a wtedy będziemy mogli potwierdzić powyższe informacje.

[aktualizacja 3 kwietnia]

Zgodnie z naszymi przypuszczeniami Porsche udostępniło już oficjalne informacje na temat odświeżonej Panamery. Jak sprawnie dostrzegliście na zdjęciach, Panamera 4s i Panamera Turbo dostępne będzie także w wersji Executive, gdzie rozstaw osi wydłużono o 15 cm, a w tylnym rzędzie siedzeń znalazły się dwa indywidualne fotele.

Obraz

Wiemy także nieco więcej o jednostce hybrydowej w Panamerze S E-Hybrid. Składa się ona z 3,0-litrowego silnika benzynowego w układzie V6 (320 KM), motoru elektrycznego (96 KM) i zestawu akumulatorów (9,4 kWh). Dzięki takiemu połączeniu samochód ma osiągać pierwsze 96 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna została oszacowana na 270 km/h.

Inżynierowie Porsche chwalą się, że średnie zużycie paliwa hybrydowej Panamery to jedynie 3,1 l/100 km. Wynik ten osiągnięto dzięki temu, że podczas testów pierwsze 36 km pojazd przejechał wyłącznie w trybie elektrycznym, w którym prędkość maksymalna to 135 km/h. Niemiecki producent twierdzi jednak, że Panamera S E-Hybrid w trybie elektrycznym podczas codziennej jazdy może przejechać realistycznie 18-36 km (w zależności od warunków i stopnia wykorzystania układu ogrzewania/klimatyzacji).

Potwierdzono również informację, że w odświeżonej Panamerze S i 4S miejsce 4,8-litrowego V8 zajął podwójnie turbodoładowany, 3,0-litrowy silnik w układzie V6, który będzie generował 419 KM i 521 Nm momentu obrotowego.

2014 Porsche Panamera S E-Hybrid reveal promo

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCFCarscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy