2014 Porsche Panamera - pierwsze zdjęcia

Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia odświeżonej Panamery. Uwagę zwraca to, że w ofercie znajdą się nieco wzmocnione wersje silnikowe, w tym odmiana hybrydowa E-Hybrid.

2014 Porsche Panamera - pierwsze zdjęcia
Arkadiusz Gabrysiak

02.04.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:20

Do Sieci przedostały się pierwsze zdjęcia odświeżonej Panamery. Uwagę zwraca to, że w ofercie znajdą się nieco wzmocnione wersje silnikowe, w tym odmiana hybrydowa E-Hybrid.

W zakresie stylistyki oczywiście nie ma co liczyć na rewolucję. Jak na Porsche przystało, zmiany są subtelne: przestylizowany zderzak przedni oraz lekko zmodyfikowane reflektory. Z tyłu pojawił się nowy zderzak i nieco poprawione lampy wykonane w technologii LED.

Nowością jest wprowadzenie Panamery S E-Hybrid, która najprawdopodobniej zastąpi dotychczas oferowany model S Hybrid. Pojazd wyposażono w 3,0-litrowy silnik benzynowy w układzie V6. Wspomaga go motor elektryczny połączony z zestawem akumulatorów. Taki układ generuje w sumie 416 KM, dzięki czemu samochód ma osiągać pierwsze 96 km/h w około 5,5 s.

Obraz

Odświeżona Panamera S nie będzie już napędzana 4,8-litrowym silnikiem V8 o mocy 400 KM. W wersji po faceliftingu Panamera S dostanie podwójnie turbodoładowany, 3,0-litrowy silnik w układzie V6, który będzie generował 419 KM i 521 Nm momentu obrotowego.

Już niebawem niemiecki producent powinien udostępnić oficjalne oświadczenie prasowe, a wtedy będziemy mogli potwierdzić powyższe informacje.

[aktualizacja 3 kwietnia]

Zgodnie z naszymi przypuszczeniami Porsche udostępniło już oficjalne informacje na temat odświeżonej Panamery. Jak sprawnie dostrzegliście na zdjęciach, Panamera 4s i Panamera Turbo dostępne będzie także w wersji Executive, gdzie rozstaw osi wydłużono o 15 cm, a w tylnym rzędzie siedzeń znalazły się dwa indywidualne fotele.

Obraz

Wiemy także nieco więcej o jednostce hybrydowej w Panamerze S E-Hybrid. Składa się ona z 3,0-litrowego silnika benzynowego w układzie V6 (320 KM), motoru elektrycznego (96 KM) i zestawu akumulatorów (9,4 kWh). Dzięki takiemu połączeniu samochód ma osiągać pierwsze 96 km/h w 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna została oszacowana na 270 km/h.

Inżynierowie Porsche chwalą się, że średnie zużycie paliwa hybrydowej Panamery to jedynie 3,1 l/100 km. Wynik ten osiągnięto dzięki temu, że podczas testów pierwsze 36 km pojazd przejechał wyłącznie w trybie elektrycznym, w którym prędkość maksymalna to 135 km/h. Niemiecki producent twierdzi jednak, że Panamera S E-Hybrid w trybie elektrycznym podczas codziennej jazdy może przejechać realistycznie 18-36 km (w zależności od warunków i stopnia wykorzystania układu ogrzewania/klimatyzacji).

Potwierdzono również informację, że w odświeżonej Panamerze S i 4S miejsce 4,8-litrowego V8 zajął podwójnie turbodoładowany, 3,0-litrowy silnik w układzie V6, który będzie generował 419 KM i 521 Nm momentu obrotowego.

2014 Porsche Panamera S E-Hybrid reveal promo

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: WCFCarscoops

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)