1995 Daewoo Bucrane [zapomniane koncepty]
Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody codziennie mijamy na naszych drogach. Jednak prezentowany koncept jest ciekawym wyjątkiem. W końcu został zaprojektowany przez znane włoskie studio ItalDesign.
13.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:45
Dzisiaj trochę egzotyki. I nie mam tutaj na myśli koncepcyjnych supersamochodów, a bardziej przyziemną markę - Deawoo. Tak, tak stara poczciwa marka Daewoo, której raczej bezpłciowe samochody codziennie mijamy na naszych drogach. Jednak prezentowany koncept jest ciekawym wyjątkiem. W końcu został zaprojektowany przez znane włoskie studio ItalDesign.
Bucrane miał być rasowym pojazdem klasy GT. Dlatego też w środku było wystarczająco dużo miejsca dla 4 dorosłych osób. Pod względem stylistycznym trudno uwierzyć, że to Daewoo. Smukłe linie i sportowa sylwetka zaakcentowana ciekawie zaaranżowanym spoilerem tylnym to zapewne zasługa doświadczonych projektantów z ItalDesign, którym puściły trochę wodze fantazji, gdyż finezji na darmo szukać w Lanosie, Leganzie i Matizie, które także powstały na deskach kreślarskich ItalDesign. Obły tył także w niczym nie przypominał koreańskiej myśli projektowej. Jedynie charakterystyczna atrapa chłodnicy zdradza prawdziwe korzenie tego samochodu.
W oczy rzucają się także charakterystyczne dla ItalDesign, otwierane do góry okna boczne w stylu gullwing - tak jak w opisywanych ostatnio modelach koncepcyjnych BMW Nazca M12 i C2. Dodatkowo można je było zdemontować, dzięki czemu w samochodzie w prosty sposób można było cieszyć się wiatrem we włosach. Podróż prawdziwym GT powinna być komfortowa i przyjemna, jednak raczej toporne i standardowe wnętrze w kolorze zielonym niezbyt mnie przekonuje.
Technicznie samochód oparto na konstrukcji modelu Daewoo Arcadia, który był po prostu Hondą Legend drugiej generacji. Dlatego też koncept Bucrane był dość duży, a dzięki temu w środku było wystarczająco miejsca dla 4 osób. Pojazd mierzył 4650 mm długości, 1840 mm szerokości i 1312 mm wysokości, a ważył w granicach 1400 kg. Źródłem napędu miał być 3,2-litrowy silnik w układzie V6, który generował 243 KM i 309 Nm momentu obrotowego.
1991 BMW Nazca C2 [zapomniane koncepty]
Źródło: Diseno Art • Autogen