10 największych producentów samochodów na świecie [cz.1]

10 największych producentów samochodów na świecie [cz.1]
Źródło zdjęć: © mgauto.com.ua
Paweł Nadgrodkiewicz

10.07.2014 18:00, aktual.: 13.07.2014 14:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwsza część nowej serii poświęconej największym producentom samochodów na świecie. Obecnie jednym z najlepiej zarabiających jest koncern SAIC MOTOR Corporation, który w 2013 roku sprzedał 5.1 mln sztuk pojazdów.

Od czegoś trzeba zacząć

W czasach kiedy po Chińskich nieutwardzonych drogach jeździły głównie konie, rowery i radzieckie ciężarówki, mała montownia w Szanghaju opracowała pierwszy w tym kraju samochód osobowy SH760. Ponieważ każdy twórca musi się na czymś wzorować, inżynierowie Shanghai Automobile postanowili wykorzystać Mercedesy 220, które zostały zamówione dla notabli tego kraju.

Obraz

W gotowym już projekcie (wystarczyło go skopiować) zmieniono przód i tył oraz uproszczono wnętrze. I tak od 1958 roku Shanghai SH760 produkowany był przez 33 lata w prawie niezmienionej formie.

Obraz
Obraz

Najważniejszy okres w historii frmy

W 1985 roku podpisano porozumienie z Volkswagenem na mocy którego, zaczęto montować w systemie CKD (tak jak w naszym kraju samochody Daewoo) model Santana. Opracowano również wersję z przedłużonym rozstawem osi, która do dziś cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród Chińskich taksówkarzy. Do 2009 roku zmontowano ponad 3 miliony Santany, którą można tam kupić po dziś dzień.[photo]39285[/photo]

Obraz

Z małej montowni powstał wielki koncern

W latach dziewięćdziesiątych spółkę przemianowano na Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), aby podpisać umowę z GM. Niedługo po tym SAIC wykupił 10% własności GM Daewoo, dzięki czemu zyskał prawo do produkcji opracowanego przez Koreańczyków samochodu dostawczego Maxus. Następnie stał się posiadaczem 48.9 % SsangYong Motor oraz licencji na technologię Rovera 75. SAIC ma liczne zakłady produkcyjne w Chinach, w tym w Chongqing , Liuzhou , Qingdao , Szanghaju , Shenyang i Yantai.

W 2011 roku w należącej do koncernu fabryce MG Motor w Wielkiej Brytanii zaczęto montować pojazd oparty na płycie podłogowej Rovera 75 nazwany MG 6.

Aktualna gama modelowa

Pojazd popularnej klasy kompaktów, również sprzedawany w Wielkiej Brytanii - MG 5 oraz wersja sedan Roewe 350.

Obraz
Obraz

Klasa średnia - MG 6 i jego bliźniak Roewe 550.

Obraz
Obraz

Roewe 950 zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Opla Insignii.

Obraz

Roewe W5 czyli po prostu SsangYong Kyron.

Obraz

Sprzedawany w Australli, Peru, Chile,Wielkiej Brytanii i wielu innych krajach - Maxus.

Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)