Przyznali się do błędu. Zwracają pieniądze za silnik

Stellantis przyznaje się do błędu, wychodząc frontem do użytkowników aut z silnikami PureTech. Koncern proponuje finansowe rekompensaty dla tych, którzy musieli ponieść dodatkowe koszty w związku z wadami silnika.

Silnik 1.2 PureTech turboZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Firma przeznaczyła nowe środki na rozszerzenie programu rekompensat zapoczątkowanego w marcu 2024 roku i uruchomiła internetową platformę do obsługi roszczeń, pod adresem www.stellantis-support.com.

Służy ona do zgłaszania i rozpatrywania wniosków klientów, którzy ponieśli koszty napraw silników PureTech 1.0 i 1.2 poprzedniej generacji z powodu nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnego zużycia paska rozrządu.

Dodatkowa pula rekompensat obejmuje wydatki poniesione pomiędzy styczniem 2022 roku a grudniem 2024 roku. Warunkiem uwzględnienia roszczenia jest spełnienie określonych wymogów dotyczących przeglądów i diagnostyki zalecanych przez marki Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall i Peugeot. Oznacza to przede wszystkim serwisowanie zgodnie z zaleceniami producenta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

Ponadto naprawy, o których mowa, powinny były być wykonane w autoryzowanym serwisie, a osobą uprawnioną do złożenia wniosku jest wyłącznie prawny właściciel pojazdu.

Producent twierdzi, że obecna generacja benzynowych silników 1.2 jest gruntownie zmodyfikowana i wolna od wad, a dowód na to stanowi 10-letnia gwarancja obwarowana przebiegiem do 175 tys. km dla regularnie serwisowanych jednostek.

Wybrane dla Ciebie
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟