Zaślepka w zderzaku. Każdy kierowca musi wiedzieć, co skrywa

W każdym aucie znajdziemy zaślepki na zderzaku, choć większość kierowców wolałaby, aby użycie ukrytego pod nią elementu nie było potrzebne – chyba że znajdziemy się w sytuacji, gdzie konieczna będzie nasza pomoc.

Zaślepka w zderzaku
Zaślepka w zderzaku
Źródło zdjęć: © Autokult
oprac.  MLŃ

Zarówno na przednim, jak i tylnym zderzaku nasz samochód powinien mieć zaślepki, które mogą mieć kształt okrągły lub kwadratowy, w zależności od typu pojazdu. Za nimi znajduje się gwint, do którego przykręca się hak holowniczy dostarczany w standardowym zestawie narzędzi samochodowych. Umożliwia to bezpieczne i poprawne zamocowanie liny holowniczej lub liny do ściągnięcia auta na platformę transportową lawety.

Aby uzyskać dostęp do gwintu, wystarczy użyć płaskiego wkrętaka lub końcówki klucza samochodowego, aby delikatnie podważyć i wyjąć zaślepkę. Zwykle jest ona zabezpieczona plastikowym zaczepem, dzięki czemu po jej otwarciu nie zostanie zgubiona. Po wyjęciu zaślepki, należy przykręcić hak, dokładnie go zabezpieczając.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.Buzz GTX - nie tylko długi, ale i szybki

Długość haków holowniczych może się różnić, co jest związane z konstrukcją poszczególnych modeli samochodów i miejscem, w które zamontowano gwint – zazwyczaj jest to belka. W niektórych przypadkach producenci samochodów decydują się na stałe zintegrowanie haka z belką, eliminując potrzebę stosowania zaślepki i oddzielnego gwintu, co sprawia, że hak jest od razu widoczny.

Dla entuzjastów motoryzacji te informacje mogą wydawać się podstawowe, jednak dla osób, które postrzegają samochód głównie jako środek transportu, nie zawsze są one oczywiste. Mimo że informacje dotyczące montażu haka holowniczego można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu, lepiej znać te informacje z góry, aby w razie potrzeby nie tracić czasu na przeszukiwanie "książki" pojazdu.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów