Samochody używanePeugeotUżywany Peugeot 406 Coupe - opis modelu

Używany Peugeot 406 Coupe - opis modelu

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o Audi TT, które wraz z BMW Z3 były jedynymi europejskimi samochodami, na jakie zwracaliśmy ostatnio uwagę. Żeby wyrównać proporcje, w tym tygodniu auto produkcji francuskiej. Piękne kształty są obok zeszłotygodniowej TeTetki oraz Toyoty Celici najbardziej przystępnymi sposobami na samochód "z charakterem". Czas na Peugeota 406 w wersji Coupe.

Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Peugeot
Bartosz Pokrzywiński

20.09.2010 | aktual.: 30.03.2023 10:31

Stylistyka

Charakterystyczna linia nadwozia Audi TT zaprojektowanego przez Amerykanów nie każdemu musi przypaść do gustu. Zupełnie inaczej jest w przypadku Peugeota 406 Coupe. Naprawdę trudno znaleźć osobę, której całkowicie nie odpowiada zgrabna sylwetka Francuza.

Peugeot chciał stworzyć naprawdę piękne auto, a ojczyzną pięknych samochodów są Włochy. Po chwili namysłu w biurze Pininfariny pojawiła się oferta koncernu PSA, który chciał projekt nadwozia wygodnego, czteromiejscowego coupe, bazującego na Peugeocie 406.

Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe© mat. prasowe / Peugeot

Włosi stanęli na wysokości zadania i zaprojektowali wspaniałą karoserię, która była dłuższa od 406 w odmianie sedan - mierzyła aż 4620 mm. Delikatna linia nadwozia, drapieżne, ale jednocześnie piękne przednie reflektory sprawiły, że nawet dzisiaj, 13 lat od czasu powstania auta, Coupe Peugeota przyciąga wzrok.

Co ciekawe, jest to także zdecydowanie najbardziej praktyczny samochód ze wszystkich opisywanych przez nas do tej pory.

Praktyczne coupe

Platforma 406 sprawiła, że auto z nadwoziem coupe może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 390 litrów, który bije na głowę współczesne kompakty.

Podobnie jest z ilością miejsca na nogi z tyłu. Dwójka pasażerów tylnych foteli ma do dyspozycji nawet wygodne podłokietniki. To naprawdę niewiarygodne, że Francuzom udało się stworzyć tak piękne i tak praktyczne auto, które robi wrażenie na przechodniach i świetnie prezentuje się na zakupach oraz na słonecznym bulwarze.

Obraz

Wnętrze

W przeciwieństwie do większości aut z nadwoziem coupe w Peugeocie kierowca ma dobrą widoczność na wszystkie strony. Problemem mogą być jedynie grube tylne słupki, utrudniające cofanie. Oprócz skóry w usportowionej odmianie 406 znajdziemy nawet tempomat, podgrzewane fotele, kontrolę trakcji czy system wspomagania nagłego hamowania.

Składane tylne fotele sprawiają, że z pozoru niepraktyczne coupe pomieści naprawdę spory bagaż.Niestety, oprócz sporej ilości miejsca, wnętrze 406 Coupe nie może pochwalić się niczym więcej. Wprawdzie siedzi się tutaj trochę niżej niż w sedanie, jednak deska rozdzielcza w ogóle nie uległa zmianie.

Kabina pasażerska najlepiej prezentuje się w wersjach wyposażonych w skórzaną tapicerkę, fotele oraz boczki drzwiowe wyglądają naprawdę znakomicie, a jedyny sportowy akcent wprowadza kierownica, która również wykończona została skórą w kolorze tapicerki.

Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe© mat. prasowe / Peugeot

Jednostki napędowe

Pod maską Peugeota 406 z nadwoziem coupe pojawiło się 5 jednostek napędowych, w tym jeden silnik Diesla. Najsłabszą i najmniej ekscytującą, ale za to najbardziej oszczędną jednostką benzynową jest dwulitrowy 16 zaworowy silnik o mocy 132 (później 135) koni mechanicznych.

Przyspieszenie od zera do setki trwa 10,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi nieco ponad 200 kilometrów na godzinę. Auto rekompensuje to podczas wizyty na stacji benzynowej, gdyż zadowala się około 9 l paliwa na 100 kilometrów.

Dla najbardziej oszczędnych Francuzi przewidzieli jednostkę wysokoprężną 2,2 HDi generującą 133 konie mechaniczne, ale spala przy tym nawet 7 litrów oleju napędowego na setkę. Silnik ten jest wyposażony w filtr cząstek stałych, którego wymiana w ASO może kosztować nawet ponad 2000 złotych. Pamiętać należy także o płynie układu dopalania spalin, którego uzupełnienie kosztuje około 1000 złotych.

Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe© mat. prasowe / Peugeot

Jednak auto coupe powinno wzbudzać sportowe emocje. Z pewnością gwarantują je dwie topowe wersje z silnikami V6 o pojemnościach 2,9 oraz 3,0 litra. Mniejsza jednostka montowana była od 2000 roku, produkuje ona 207 koni mechanicznych, zapewnia sprint do setki w 7,8 sekundy i prędkość maksymalną 240 kilometrów na godzinę.

Większy i starszy 24-zaworowy silnik ma stadko 194 koni i gwarantuje świetną elastyczność, dzięki czemu osiągi są niemal identyczne jak w przypadku motoru 2,9 l.

Problemem może być jednak spalanie tych silników, w mieście potrafią wypić nawet 15 litrów benzyny na 100 kilometrów. Świetnym rozwiązaniem dla osób oszczędnych, biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku, może być instalacja gazowa. Lepiej sprawdzi się ona w 3,0 l jednostce, nowocześniejszy silnik może nierówno pracować na gazie.

Peugeot 406 Coupe
Peugeot 406 Coupe© mat. prasowe / Peugeot

Mimo tego, że auto wyposażone jest jedynie w przedni napęd, Peugeot prowadzi się naprawdę pewnie. Niska pozycja za kierownicą oraz dobrze wyprofilowane fotele potęgują sportowe doznania podczas pokonywania zakrętów.

Porównując Peugeota z innymi coupe dostępnymi na rynku w tym przedziale cenowym (12-30 tys. zł), możemy naprawdę mile zaskoczyć się atutami francuskiego Ferrari. To określenie nie jest nadużyciem, Pininfarina odpowiada za projekty większości aut z Maranello, a 406 z nadwoziem coupe było produkowane we Włoszech.

Ceny wybranych części zamiennych dla Peugeota z silnikiem 2.0:

  • Przednie klocki hamulcowe - 268 zł
  • Sprzęgło kompletne - 1217 zł
  • Amortyzator przód - 673 zł
  • Pompa wody - 390 zł
  • Alternator - 1320 zł
  • Reflektor - 1642 zł
  • Zderzak przedni - 4515 zł

(ceny: Auto-news)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)