Wyścigowa Toyota GR Supra GT4 w sprzedaży od 2020 roku

Toyota GAZOO Racing wprowadzi do sprzedaży specjalną wersję Supry przygotowaną z myślą o zespołach prywatnych w seriach wyścigowych. Poza mocniejszym silnikiem, innym wydechem oraz lepszym układem hamulcowym, auto dostało m.in. imponujący i jedyny w swoim rodzaju pakiet ospojlerowania.

W porównaniu do wersji drogowej, GR Supra GT4 schudła aż o 130 kgW porównaniu do wersji drogowej, GR Supra GT4 schudła aż o 130 kg
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Toyota zapowiedziała rozpoczęcie sprzedaży GR Supry GT4 od marca 2020 roku. Auto powstało z myślą o torze i nie będzie miało homologacji drogowej. Z zewnątrz wyróżnia się przede wszystkim pokaźnymi zderzakami, dyfuzorami i potężnym spojlerem. Po solidnej kuracji odchudzającej wyjściowa masa pojazdu wynosi 1360 kg, czyli o ok. 130 kg mniej niż wersji drogowej.

Ta Supra potrafi namieszać
Ta Supra potrafi namieszać © fot. mat. prasowe

Pod maską znajduje się 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka z turbiną Twin-Scroll, która generuje 430 KM i aż 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do współpracy z silnikiem wybrano 7-biegową, sportową skrzynię automatyczną z łopatkami, a moc na tylne koła przekazywana jest za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Wyczynowy układ wydechowy zaprojektowała firma Akrapovic.

W środku oczywiście nie znajdziemy nawigacji czy podgrzewanych foteli, a o bezpieczeństwo kierowcy dba stalowa klatka bezpieczeństwa zgodna z wymogami FIA i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Kierowca została wymieniona na profesjonalną, a panel instrumentów z wyświetlaczem przyozdobiono włóknem węglowym.

Na tym spojlerze spokojnie można zjeść śniadanie
Na tym spojlerze spokojnie można zjeść śniadanie © fot. mat. prasowe

Dzięki zmianie układu hamulcowego, kierowca nie będzie musiał się martwić o późne hamowanie przed zakrętem – na przedniej osi znajdują się tarcze 390 mm uzbrojone w 6-tłoczkowe zaciski, natomiast z tyłu – 355 mm z zaciskami 4-tłoczkowymi. Podobnie jak w drogowej wersji, w przednim zawieszeniu znajdziemy kolumny MacPhersona, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Z przodu i z tyłu zamontowano regulowane amortyzatory KW ze sprężynami tej samej firmy.

Bez podatków oraz kosztów logistyki samochód kosztuje 175 tys. euro (ok. 750 tys. zł). W standardzie klienci dostaną 120-litrowy bak, system gaśniczy oraz podnośnik pneumatyczny. Za dopłatą Toyota oferuje czujniki skoku zawieszenia, system nawadniania dla kierowcy, podświetlany numer czy… tylną kamerę.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Rząd podał kwoty dla kierowców. Jest projekt podwyżek
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Wynik kierowcy przeraża. Dobrze, że w końcu go zatrzymano
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Policja znalazła sprawcę wypadku z Warszawy. Ma 80 lat
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Zmiany w prawie jazdy i limicie alkoholu. Znamy daty
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀