Wyprzedaże rocznika 2025. Gdzie zaoszczędzisz najwięcej?
Koniec roku to dobry okres na zakup nowego auta w promocyjnej cenie. W niektórych przypadkach korzyści sięgają nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Sprawdziłem, co mają co zaoferowania najpopularniejsi producenci.
W tekście uwzględniłem najpopularniejsze marki w Polsce na podstawie wyników sprzedaży w październiku 2025 r. W porównaniu nie znalazły się marki premium, które nie ogłosiły wyprzedaży rocznika lub mają promocje wyłącznie w postaci miesięcznej raty leasingowej.
Toyota
Toyota to najpopularniejsza marka na polskim rynku. Japońskie produkty od lat cieszą się ogromnym wzięciem. Mimo to polski oddział nie stroni od rabatów. Na największą korzyść, sięgającą nawet 52 tys. zł, możemy liczyć w przypadku elektrycznego SUV-a bZ4X, ale promocjami objęto też bardziej popularne modele.
Warto wspomnieć, że Toyota przedstawia promocje jako "korzyść", a nie rabat, gdyż w całkowitych kwotach uwzględnia nie tylko samą obniżkę ceny, ale i np. dodatkowe wyposażenie, akcesoria czy usługi. Wysokość samych rabatów jest też uzależniona od konfiguracji wyposażeniowej i napędowej. Zazwyczaj najbardziej przecenione są najdroższe wersje. Wysokość korzyści dla poszczególnych modeli znajdziecie poniżej.
- Aygo X - korzyść do 10 000 zł
- bZ4X - do 52 000 zł
- C-HR - do 23 100 zł
- Camry - do 18 500 zł
- Corolla Hatchback - do 12 500 zł
- Corolla Sedan - do 26 700 zł
- Corolla TS Kombi - do 15 500 zł
- Corolla Cross - do 14 300 zł
- Hilux - do 18 000 zł netto
- Land Cruiser - do 48 000 zł
- Mirai - do 21 000 zł
- Prius - do 28 000 zł
- RAV4 - do 32 000 zł
- Yaris - do 16 500 zł
- Yaris Cross - do 17 200 zł
Škoda
Promocje Škody wynikają nie tyle z wyprzedaży rocznika, co 130-lecia marki, a oferta specjalna jest dostępna już od kilku dobrych miesięcy. Korzyści w końcowej fazie sięgają nawet 24 tys. zł i dotyczą specjalnych, urodzinowych wersji 130 Edition. "Na sumę korzyści składa się różnica pomiędzy wartością wyposażenia dodatkowego wersji Edition 130 względem Selection a dopłatą pomiędzy tymi wersjami na analogicznym silniku oraz upust." - czytamy w szczegółach promocji. Oto maksymalna wysokość korzyści w poszczególnych modelach.
- Fabia - korzyść do 11 200 zł
- Kamiq - do 13 100 zł
- Karoq - do 16 500 zł
- Kodiaq - do 21 950 zł
- Octavia - do 24 000 zł
- Scala - do 13 100 zł
- Superb - do 23 050 zł
Volkswagen
Niemiecki producent, podobnie jak Škoda i Toyota, również posługuje się pojęciem "korzyści" rozumianej jako "różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Style z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej." W przypadku marki z Wolfsburga korzyści sięgają nawet blisko 70 tys. zł. A jak to wygląda w poszczególnych modelach?
- Golf - korzyść do 29 180 zł
- ID.7 - do 69 670 zł
- Passat - do 38 140 zł
- Polo - do 18 610 zł
- T-Cross - do 31 460 zł
- T-Roc - do 30 690 zł
- Taigo - do 29 410 zł
- Tayron - do 17 570 zł
- Tiguan - do 30 260 zł
- Touran - do 36 700 zł
Kia
Koreański producent przygotował zróżnicowaną ofertę końcoworocznych promocji, które obejmują nie tylko pakiety korzyści, ale i same rabaty oraz przystępne formy finansowania. Wszystko zależy od tego, na jaki model się zdecydujemy. Szczegóły poniżej.
- Ceed - korzyść do 12 500 zł, kredyt 50/50 0 proc., leasing od 102 proc.
- EV3 - rabat minimalny 5 proc., kredyt 50/50 0 proc., leasing od 100 proc.
- EV6 - rabat minimalny w wysokości 11 proc.
- EV9 - rabat minimalny 12,5 proc., ładowarka Green Cell Habu SE w cenie
- K4 - kredyt 50/50 lub leasing od 102 proc.
- Niro HEV - rabat 6000 zł
- PV5 - kredyt 50/50 0 proc., leasing od 101 proc.
- Sorento HEV - leasing od 102 proc.
- Sportage - z korzyścią do 17 000 zł, kredyt 50/50 0 proc. lub leasing od 102 proc.
- Nowy Sportage - atrakcyjny leasing od 100 proc.
- Stonic - rabat 9500 zł
- XCeed - rabat 8500 zł, kredyt 50/50 0 proc., leasing od 102 proc.
Hyundai
Oferta Hyundaia jest nieco mniej przejrzysta niż w Kii i tak jak większość konkurentów posługuje się pojęciem "korzyści". Ich suma może sięgnąć nawet 38,3 tys. zł. Taką kwotę zaoszczędzimy, wybierając Tucsona z napędem plug-in hybrid. A jak wypadają pozostałe modele?
- i20 - korzyść do 12 800 zł
- i30 - do 22 900 zł
- Kona - do 23 700 zł
- Santa Fe - do 29 400 zł
- Tucson - do 38 300 zł
Dacia
Dacia z uwagi na niskie ceny niechętnie udziela rabatów, ale w końcówce roku marka nieco się ugięła i oferuje swoje auta w promocyjnej ofercie. Dacia mówi o "zysku" rozumianym jako połączenie rabatu gotówkowego oraz dodatkowego rabatu przy wyborze odpowiedniego finansowania. Najwięcej, bo aż 11 tys. zł, możemy "zyskać" w przypadku Dustera, choć ostateczna wysokość korzyści uzależniona jest od konfiguracji danego pojazdu.
- Bigster - zysk do 9600 zł
- Duster - do 11 000 zł
- Jogger - do 7800 zł
- Sandero - do 6400 zł
- Sandero Stepway - do 6400 zł
Renault
W Renault, podobnie jak w Dacii, wysokość korzyści zależy od wybranej wersji wyposażenia, a w niektórych przypadkach także formy finansowania. Łącznie zaoszczędzić można nawet 20 tys. zł. Taki zysk przewidziano w przypadku modelu Rafale z napędem hyper hybrid (plug-in) E-Tech 4x4 300 KM.
- Arkana - korzyść do 13 000 zł
- Austral - do 11 000 zł
- Captur - do 9000 zł
- Espace - do 18 000 zł
- Megane - do 4000 zł
- Rafale - do 20 000 zł
- Symbioz - do 16 000 zł