Wszyscy patrzą na hybrydy. Toyota wystartuje z Pole Position
Tegoroczne Le Mans na razie nie zaskakuje. Po kwalifikacjach wiemy, że z pierwszych pozycji w 24-godzinny bój wystartuje Toyota. Trudno się dziwić – jako jedyna startuje w topowej klasie.
15.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:45
Pole Position wywalczyła Toyota TS050 Hybrid w składzie Kazuki Nakajima, Sebastian Buemi i Fernando Alonso. Najlepszy zanotowany czas okrążenia to 3:15.377. Tuż za nim na prostej startowej znajdzie się egzemplarz z numerem 7 w składzie Conway, Kobayashi i Lopez - ta Toyota osiągnęła wynik o 2 sekundy gorszy. Nie zobaczymy na Le Mans Porsche ani Audi. Od 16 czerwca przez 24 godziny będziemy patrzeć na Toyotę. Japoński producent od lat toczy walkę, którą w ubiegłym roku przegrał w dramatycznych warunkach. Na kilka minut przed końcem bolid TS050 Hybrid zawiódł.
Trzeci czas należał do Rebellion Racing, ale pojazd z Thomasem Laurentem nie zatrzymał się na wadze, przez co został przesunięty o kilka miejsc. Na jego miejsce wskoczył samochód z tego samego teamu, a w jego składzie znajdzie się nie tylko Neel Jani, ale i Bruno Senna. Da się wyczuć zapach rywalizacji – pomiędzy autami Rebelliona znajdziemy team SMP Racing. Tam z kolei swoim doświadczeniem będzie brylował Jenson Button.
Na liście startowej wyróżnia się też klasa LMP2, gdzie 4 najszybsze auta powstały w stajni Oreca-Gibson 07. Z kolei LMGTE Pro należy do Porsche 911 RSR w klasycznych malowaniach Rothmans oraz Truffle Hunter.
Tegoroczne Le Mans najprawdopodobniej rozpocznie się w słońcu. Przez 24 godziny na Circuit de la Sarthe spodziewamy się prawdziwej sportowej uczty. Oczywiście jesteśmy na miejscu by przyjrzeć się z bliska jak radzą sobie zespoły w jednym z najważniejszych wyścigów sezonu.
Poz. | Kierowcy | Zespół | Pojazd | Czas okrążenia | Różnica |
1 | S.Buemi, K.Nakajima, F.Alonso | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 3:15.377s | 0.000s |
2 | M.Conway, K.Kobayashi, J.M.Lopez | Toyota Gazoo Racing | Toyota | 3:17.377s | 2.000s |
3 | A.Lotterer, N.Jani, B.Senna | Rebellion Racing | Rebellion/Gibson | 3:19.449s | 4.072s |
4 | S.Sarrazin, E.Orudzhev, M.Isaakyan | SMP Racing | BR Engineering/AER | 3:19.483s | 4.106s |
5 | T.Laurent, M.Beche, G.Menezes | Rebellion Racing | Rebellion/Gibson | 3:19.945s | 4.568s |
6 | H.Hedman, B.Hanley, R.van der Zande | DragonSpeed | BR Engineering/Gibson | 3:21.110s | 5.733s |
7 | V.Petrov, M.Aleshin, J.Button | SMP Racing | BR Engineering/AER | 3:21.408s | 6.031s |
8 | O.Webb, D.Kraihamer, T.Dillmann | ByKOLLES Racing Team | ENSO CLM/NISMO | 3:22.505s | 7.128s |
9 | O.Rowland, A.Brundle, O.Turvey | CEFC TRSM Racing | Ginetta/Mecachrome | 3:23.757s | 8.380s |
10 | P.Lafargue, P-L.Chatin, M.Rojas | Idec Sport Racing | ORECA/Gibson (LMP2) | 3:24.842s | 9.465s |