Wartość rezydualna pojazdów segmentu C – diesel
Auta kompaktowe to jeden z najbardziej różnorodnych segmentów, jeśli chodzi o profil użytkownika. Przeanalizowaliśmy wartość rezydualną opierając się tym razem na środkach lokomocji napędzanych jednostkami Diesla, które zaczynają ustępować pola benzyniakom.
04.07.2016 | aktual.: 30.03.2023 11:34
W ostatnich latach obserwujemy bardzo ciekawy trend w segmencie samochodów kompaktowych - rosnącą sprzedaż wersji z silnikiem benzynowym kosztem silników napędzanych olejem napędowym. Wynika to z co najmniej kilku czynników. Przede wszystkim oferta jednostek benzynowych jest coraz bogatsza. Zmianie uległa również ich charakterystyka – nie są to już ociężałe, powolne i dużo palące jednostki wolnossące, ale często już zwinne i bardzo ekonomiczne silniki turbodoładowane.
Grupa VW najlepsza
Niemałą rolę w popularności silników benzynowych odgrywa niższa od diesli cena zakupu. Zresztą jednostki na olej napędowy mają coraz większe problemy, aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin. Kolejny czynnik działający na korzyść benzyniaków dotyczy opinii związanej z dieslami – potencjalni nabywcy mają spore obawy przed ewentualnymi skutkami usterek – dotkliwymi dla portfela właściciela samochodu. Uwaga ta dotyczy oczywiście również zakupów aut używanych.
Analizując procentowe wartości rezydualne segmentu pojazdów kompaktowych z silnikami Diesla, szybko dojdziemy do wniosku, że ranking jest nieco inny niż w przypadku jednostek benzynowych. Pierwsza trójka ma rodowód z Grupy Volkswagena, a na czele znajdują się Seat Leon i Škoda Octavia.
Za nimi Volkswagen Golf, Kia cee’d, Toyota Auris i Opel Astra. Różnice między miejscem pierwszym a szóstym to jedynie 0,9 punktu procentowego, co pokazuje jak duża panuje konkurencja w tym segmencie.
Wybór dla klienta jest ogromny i pewnie nie jeden kupujący długo nie może się zdecydować co wybrać, szczególnie w przypadku firm, w których coraz więcej menedżerów i właścicieli nie patrzy tylko na cenę zakupu, lecz liczy całkowity koszt użytkowania samochodu.
Diesle na długie przebiegi
Porównując auta segmentu C do innych grup pojazdów, trzeba stwierdzić, że importerzy mają bardzo ciekawe propozycje, zarówno pod względem produktowym, jak i spadku wartości. Samochody te dobrze trzymają wartość, a obecnie poszukiwane są zwłaszcza te z silnikiem benzynowym.
Dlatego jeżeli przedsiębiorca nie planuje robić nadzwyczaj wysokich przebiegów rocznych (np. przeznaczając auto głównie do jazd miejskich), powinien rozważyć zakup pojazdu właśnie z takim rodzajem silnika. Z drugiej strony dla flot, których auta pokonują rocznie 40 tys. czy 50 tys. kilometrów, kompaktowe samochody na olej napędowy będą świetnym rozwiązaniem.
Opis auta | Cena zakupu przy prognozowaniu RV przez Eurotax (zł) | Wartość RV procentowo | Wartość RV kwotowo (zł) |
---|---|---|---|
SEAT Leon, 1.6 TDI Ecomotive, moc 110 KM, wyposażenie Reference, kombi, manualna skrzynia biegów | 82 800 | 52,6 | 43 536 |
Skoda Octavia, 1.6 TDI, moc 110 KM, wyposażenie Ambition, kombi, manualna skrzynia biegów | 88 800 | 52,6 | 46 690 |
Volkswagen Golf VII, 1.6 TDI BMT, moc 110 KM, wyposażenie Trendline, kombi, manualna skrzynia biegów | 85 900 | 52,4 | 45 044 |
Kia cee´d, 1.6 CRDi, moc 110 KM, wyposażenie M, kombi, manualna skrzynia biegów | 72 540 | 52 | 37 684 |
Toyota Auris, 1.6 D-4D, moc 112 KM, wyposażenie Premium, kombi, manualna skrzynia biegów | 89 900 | 51,9 | 46 658 |
Opel Astra V, 1.6 CDTI, moc 110 KM, wyposażenie Enjoy, kombi, manualna skrzynia biegów | 81 700 | 51,7 | 42 272 |
Peugeot 308 SW, 1.6 BlueHDi, moc 120 kM, wyposażenie Active, kombi, manualna skrzynia biegów | 88 400 | 48 | 42 398 |
Hyundai i30, 1.6 CRDi BlueDrive, moc 110 KM, wyposażenie Classic +, kombi, manualna skrzynia biegów | 78 900 | 46,7 | 36 879 |
Renault Megane, 1.5 dCi Energy, moc 110 KM, wyposażenie Intens, kombi, manualna skrzynia biegów | 79 600 | 45,3 | 36 072 |
Ford Focus, 1.5 TDCi, moc 120 KM, wyposażenie Trend, kombi, manualna skrzynia biegów | 83 740 | 45 | 37 683 |