W Czechach wystartowała produkcja wiązek dla Volkswagena. Trafią też do polskich fabryk

Produkcja wiązek elektrycznych dla niemieckiego koncernu została częściowo przeniesiona z Ukrainy do Czech. To decyzja, która powinna pozytywnie wpłynąć na stabilność dostaw do czeskich zakładów Škody i polskich fabryk Volkswagena.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

Koncern Volkswagena dotknięty niedoborami wiązek elektrycznych pochodzących z Ukrainy stale poszukuje alternatywnych źródeł dostaw z terenów, które nie są dotknięte konfliktem zbrojnym. Przykładem jest firma PEKM z Mlada Boleslav, która właśnie uruchomiła produkcję podzespołów dla niemieckiego giganta.

Jak donosi portal AutomotiveSuppliers.pl, zespół PEKM ma za sobą niełatwy okres. W ciągu zaledwie 5 tygodni przeniesiono część linii produkcyjnych z Ukrainy i wdrożono 35 tamtejszych pracowników. Prace przygotowawcze już się zakończyły, a 5 kwietnia oficjalnie uruchomiono produkcję.

W nowej lokalizacji produkowane są m.in. wiązki elektryczne dla modeli Crafter i T6 wytwarzanych w polskich fabrykach Volkswagena. Rozwijana jest też produkcja podzespołów dla Škody - modeli Fabia Combi, Octavia, Kodiaq, Karoq i Superb. Według przedstawicieli Škoda Auto podjęte działania pozwolą pokryć około 50 procent zapotrzebowania tej marki na wiązki elektryczne.

Celem podjętych działań jest zabezpieczenie stabilności dostaw w obliczu wojny w Ukrainie, która bezpośrednio wpłynęła na działalność dotychczasowych kontrahentów. Zdaniem AutomotiveSuppliers.pl jest to rozwiązanie tymczasowe. Gdy sytuacja się ustabilizuje, 35 ukraińskich pracowników PEKM ma wrócić do swojej macierzystej fabryki we Lwowie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇