Volkswagen XL1 wyjedzie na ulice!

Jak wynika z najnowszych informacji Volkswagen podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji modelu XL1. Krótka seria nietypowego auta będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Jak wynika z najnowszych informacji Volkswagen podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji modelu XL1. Krótka seria nietypowego auta będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych.

Volkswagen XL1 rozpoczął swoje życie w roku 2009 gdzie podczas targów we Frankfurcie pod nazwą L1 został zaprezentowany jako koncept dwuosobowego ekologicznego auta. Od tego czasu minęło już ponad 4 lata ale samochód w końcu doczekał się wersji produkcyjnej. Konstrukcja uległa wprawdzie kilku znacznym zmianom od czasów L1 jednak charakterystyczny kształt nadwozia został zachowany.

Pomimo, że w ostatnich miesiącach zainteresowanie samochodem wyraźnie spadło producent zdecydował się na wprowadzenie XL1 do sprzedaży. Wszystkie auta z limitowanej do 200 sztuk serii będą wykonywane ręcznie a w ich produkcji w większości będą wykorzystywane kompozyty. Podobnie jak wersja koncepcyjna auto będzie napędzane układem złożonym z silnika TDI o pojemności 0,9 litra oraz jednostki elektrycznej. Ten duet ma zapewniać sprint do pierwszej setki trwający rozsądne 12,7 sekundy oraz prędkość maksymalną 162 km/h (ograniczona elektronicznie). Po zdjęciu kagańca auto może jechać z prędkością nawet 209 km/h.

Obraz

Potwierdzają się niestety plotki dotyczące ceny auta - tak jak przewidywano została ona ustalona na 110 tysięcy euro. Moim zdaniem jest to kwota absurdalna i choć zdaję sobie sprawę z kosztów wytwarzania auta to nie jestem w stanie wyobrazić sobie grupy docelowej dla XL1. Z pewnością jednak sporo chętnych znajdzie się na odmianę sportową małego Volkswagena, która powstanie we współpracy z Ducati. Niemiecki producent oficjalnie potwierdził, że zdecydował się na budowę mocnej wersji XL1 jednak podobnie jak w przypadku bazowej wersji nie podał terminu premiery auta.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.