Volkswagen Polo z napędem na cztery koła?

Wygląda na to, że Volkswagen chce jeszcze śmielej wejść w niszę małych hot-hatchy. Niemiecki producent już wkrótce wykorzysta fakt uczestnictwa w rajdach WRC pod względem marketingowo-wizerunkowym i może wypuścić na rynek Polo w wersji z napędem na obie osie.

Volkswagen Polo R WRC StreetVolkswagen Polo R WRC Street
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że Volkswagen chce jeszcze śmielej wejść w niszę małych hot-hatchy. Niemiecki producent już wkrótce wykorzysta fakt uczestnictwa w rajdach WRC pod względem marketingowo-wizerunkowym i może wypuścić na rynek Polo w wersji z napędem na obie osie.

Jeszcze kilka lat temu hot-hatche były po prostu fajniejszymi wersjami aut segmentu C, a jedynie nieliczni producenci oferowali odrobinę sportowych emocji w autach segmentu B. W erze downsizingu oraz rosnącego zainteresowania małymi, fajnymi autami dającymi frajdę z jazdy, ta część rynku ewoluowała.

Obecnie, niektórzy producenci mają na rynku nawet trzy różne modele segmentów A, B oraz C, czego świetnym przykładem jest Renault. Volkswagen idzie w drugą stronę, oferując mocną i mocniejszą wersję Golfa oraz Polo, czyli GTI i R.

Volkswagen Polo R WRC Street
Volkswagen Polo R WRC Street

Jak się jednak okazuje Volkswagen Polo R WRC Street, czyli najmocniejsze Polo z napędem na przednią oś, wcale nie jest ostatnim słowem producenta z Wolfsburga. Ulrich Hackenberg, szef działu badań i rozwoju VW powiedział, że Polo z napędem na cztery koła byłoby świetnym pomysłem, mając na myśli rynki wybranych, najprawdopodobniej europejskich krajów.

Volkswagen wykorzystałby technologię zastosowaną w Audi A1 quattro i stworzył realną, drogową wersję Polo WRC. Biorąc pod uwagę, że już przednionapędówka przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s oraz rozpędza się do 243 km/h, byłoby to naprawdę ciekawe autko.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟