Volkswagen e‑Golf wjeżdża do salonów

Na ubiegłorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie Volkswagen pokazał między innymi elektryczny wariant Golfa, któremu nadano oznaczenie e-Golf. Model ten właśnie wchodzi do sprzedaży w Niemczech.

Volkswagen e-Golf wjeżdża do salonów
Arkadiusz Gabrysiak

17.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:40

Samochód nie różni się zbytnio od standardowej wersji Golfa VII generacji. Ma delikatnie przestylizowany pas przedni, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza e-Golfa wynosi Cw=0,281. Znakiem rozpoznawczym tego modelu są w pełni LED-owe reflektory oraz aerodynamiczne felgi aluminiowe Astana.

Źródłem napędu jest oczywiście elektryczny motor, który generuje 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu e-Golf osiąga pierwsze 60 km/h w 4,2 s, a 100 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu po 10,4 s. Zestaw w pełni naładowanych akumulatorów pozwoli przejechać e-Golfem około 130-190 km (w zależności od warunków i stylu jazdy). Niestety, niemiecki producent nie zdradził jeszcze, ile potrwa ładowanie akumulatorów.

Specjaliści z Volkswagena obliczyli za to, że koszt przejechania 100 km e-Golfem w Niemczech to 3,28 euro, a więc prawie 14 zł. Niestety, żeby cieszyć się elektrycznymi oszczędnościami, trzeba sporo wyłożyć na wstępie. Ceny e-Golfa w niemieckich salonach startują od 34 900 euro, co w przeliczeniu daje około 145 000 zł. Gwarancja na akumulatory e-Golfa wynosi 8 lat lub 160 000 km.

Volkswagen e-Golf - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)