Używana Mazda 6 GJ/GL w pigułce. Wygląd nie przysłania drobnych usterek
11.06.2018 14:37, aktual.: 30.03.2023 10:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Trzecie generacja Mazdy 6 została skonstruowana zgodnie z ideą Skyactiv, co oznacza, że ma być lekka, wydajna, świetnie jeździć i do tego bardzo dobrze wyglądać. Interesujące jest zaś to, czy Japończycy wyeliminowali wszystkie problemy znane z poprzedniczek. Odsłaniamy karty.
Roczniki: od 2012 (lifting 2015 i 2017)
Ceny rynkowe: od 42 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: sedan, kombi
Pojemność bagażnika: sedan 480 l, kombi 522 l
Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 GJ/GL:
- 2.0 Skyactiv-G (145 i 165 KM)
- 2.5 Skyactiv-G (192 i 194 KM)
Popularne silniki Diesla Mazdy 6 GJ/GL:
- 2.2 Skyactiv-D (150, 175 i 184 KM)
Zasadniczo samochód ten jest produkowany do dziś, bowiem lifting w 2017 roku, hucznie ogłaszany jako "nowa Mazda 6" w rzeczywistości zmienił jedynie detale wyglądu, deskę rozdzielczą, a także systemy elektroniczne, ale nie konstrukcję samochodu. Pierwszy lift produkowanego od 2012 roku modelu miał natomiast miejsce w 2015 roku.
Poprzedniczka zmagała się już z nielicznymi problemami, m.in. ochroną przeciwkorozyjną, delikatnym lakierem i awariami czujników. Korozja na razie nie jest wrogiem najnowszej generacji "Szóstki" – jest lepiej zabezpieczona. Jednak czas jeszcze zweryfikuje ten obszar. Gdybym miał dziś kupić kilkuletnią mazdę, to i tak zainwestowałbym w dodatkową ochronę.
Inna sprawa to lakier, który, jak niemal we wszystkich japończykach, nadal jest cienki i podatny na uszkodzenia. Klasyczną bolączką aut z tego kraju są też delikatne hamulce, głównie dotyczy to krzywiących się tarcz. Podobnie jest z jakością wykonania kabiny – oceniana dobrze w testach, często bywa negatywnie weryfikowana przez użytkowników. Zupełnie do japończyków nie pasują natomiast drobne usterki wyposażenia – głównie elektryka.
Mazda od lat borykała się z dieslami, które w pierwszej generacji miały liczne, poważne usterki, w tym zatarcia. W drugiej montowano silniki lepsze (2.2) oraz gorsze (2.0). Jak pokazują ostatnie lata, najnowsza "Szóstka" dziedziczy geny po poprzedniczkach.
Tu, zwłaszcza w modelach z początku produkcji,dzię zdarzają się przypadki przytarcia wałków rozrządu, spada ciśnienie oleju, a praca układu oczyszczania spalin powoduje rozrzedzenie środka smarnego paliwem. Z tego też mogą wynikać problemy z wałkami.
Silniki benzynowe są uznawane za całkowicie niezawodne, choć wiemy, że w niektórych egzemplarzach – prawdopodobnie ze względu na sposób eksploatacji – gromadzi się spora ilość nagaru w kanałach dolotowych.
Obiektywnie Mazda 6 wypada dobrze jako samochód używany, ale subiektywnie trochę niepokoją wspomniane usterki. Mówimy bowiem o samochodzie najwyżej 6-letnim. Kupując starsze auto, trzeba mieć na uwadze wysokie ceny części zamiennych oraz – niezależnie od wieku – ogromną popularność modelu wśród złodziei.
Typowe usterki Mazdy 6 GJ/GL:
- uszkodzenia lakieru,
- drobne usterki wyposażenia,
- spadek smarowania silników Diesla (paliwo w oleju),
- szybko niszcząca się tapicerka,
- problemy z ładowaniem akumulatora.
Czego szukać:
Zadbanych, regularnie serwisowanych egzemplarzy z silnikiem benzynowym.
Czego unikać:
Nie unikać całkowicie, ale należy być ostrożnym przy zakupie podejrzanie taniego diesla lub samochodu z USA, który może mieć powypadkową historię.