Samochody używaneMazdaUżywana Mazda 6 GJ/GL w pigułce. Wygląd nie przysłania drobnych usterek

Używana Mazda 6 GJ/GL w pigułce. Wygląd nie przysłania drobnych usterek

Mazda 6 trzeciej generacji
Mazda 6 trzeciej generacji
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Mazda
Marcin Łobodziński

11.06.2018 14:37, aktual.: 30.03.2023 10:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Trzecie generacja Mazdy 6 została skonstruowana zgodnie z ideą Skyactiv, co oznacza, że ma być lekka, wydajna, świetnie jeździć i do tego bardzo dobrze wyglądać. Interesujące jest zaś to, czy Japończycy wyeliminowali wszystkie problemy znane z poprzedniczek. Odsłaniamy karty.

Roczniki: od 2012 (lifting 2015 i 2017)

Ceny rynkowe: od 42 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: sedan, kombi

Pojemność bagażnika: sedan 480 l, kombi 522 l

Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 GJ/GL:

  • 2.0 Skyactiv-G (145 i 165 KM)
  • 2.5 Skyactiv-G (192 i 194 KM)

Popularne silniki Diesla Mazdy 6 GJ/GL:

  • 2.2 Skyactiv-D (150, 175 i 184 KM)
Mazda 6 GJ/GL
Mazda 6 GJ/GL© fot. mat. prasowe / Mazda

Zasadniczo samochód ten jest produkowany do dziś, bowiem lifting w 2017 roku, hucznie ogłaszany jako "nowa Mazda 6" w rzeczywistości zmienił jedynie detale wyglądu, deskę rozdzielczą, a także systemy elektroniczne, ale nie konstrukcję samochodu. Pierwszy lift produkowanego od 2012 roku modelu miał natomiast miejsce w 2015 roku.

Poprzedniczka zmagała się już z nielicznymi problemami, m.in. ochroną przeciwkorozyjną, delikatnym lakierem i awariami czujników. Korozja na razie nie jest wrogiem najnowszej generacji "Szóstki" – jest lepiej zabezpieczona. Jednak czas jeszcze zweryfikuje ten obszar. Gdybym miał dziś kupić kilkuletnią mazdę, to i tak zainwestowałbym w dodatkową ochronę.

Inna sprawa to lakier, który, jak niemal we wszystkich japończykach, nadal jest cienki i podatny na uszkodzenia. Klasyczną bolączką aut z tego kraju są też delikatne hamulce, głównie dotyczy to krzywiących się tarcz. Podobnie jest z jakością wykonania kabiny – oceniana dobrze w testach, często bywa negatywnie weryfikowana przez użytkowników. Zupełnie do japończyków nie pasują natomiast drobne usterki wyposażenia – głównie elektryka.

Mazda od lat borykała się z dieslami, które w pierwszej generacji miały liczne, poważne usterki, w tym zatarcia. W drugiej montowano silniki lepsze (2.2) oraz gorsze (2.0). Jak pokazują ostatnie lata, najnowsza "Szóstka" dziedziczy geny po poprzedniczkach.

Tu, zwłaszcza w modelach z początku produkcji,dzię zdarzają się przypadki przytarcia wałków rozrządu, spada ciśnienie oleju, a praca układu oczyszczania spalin powoduje rozrzedzenie środka smarnego paliwem. Z tego też mogą wynikać problemy z wałkami.

Silniki benzynowe są uznawane za całkowicie niezawodne, choć wiemy, że w niektórych egzemplarzach – prawdopodobnie ze względu na sposób eksploatacji – gromadzi się spora ilość nagaru w kanałach dolotowych.

Obiektywnie Mazda 6 wypada dobrze jako samochód używany, ale subiektywnie trochę niepokoją wspomniane usterki. Mówimy bowiem o samochodzie najwyżej 6-letnim. Kupując starsze auto, trzeba mieć na uwadze wysokie ceny części zamiennych oraz – niezależnie od wieku – ogromną popularność modelu wśród złodziei.

Mazda 6 kombi ma mniejszy rozstaw osi
Mazda 6 kombi ma mniejszy rozstaw osi© fot. mat. prasowe / Mazda

Typowe usterki Mazdy 6 GJ/GL:

  • uszkodzenia lakieru,
  • drobne usterki wyposażenia,
  • spadek smarowania silników Diesla (paliwo w oleju),
  • szybko niszcząca się tapicerka,
  • problemy z ładowaniem akumulatora.

Czego szukać:

Zadbanych, regularnie serwisowanych egzemplarzy z silnikiem benzynowym.

Czego unikać:

Nie unikać całkowicie, ale należy być ostrożnym przy zakupie podejrzanie taniego diesla lub samochodu z USA, który może mieć powypadkową historię.

Źródło artykułu:WP Autokult
Mazdasamochody używaneMazda 6
Komentarze (0)