Toyota FJ‑S Cruiser Concept od TRD – mocniejsza o 30% [SEMA 2012]
Dział Toyota Racing Development przygotował na SEMA Show 2012 model FJ-S Cruiser, różniący się od standardowego pojazdu znacznie wzmocnionym silnikiem i zawieszeniem mogącym znieść trudy zawodów typu off-road.
28.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:58
Dział Toyota Racing Development przygotował na SEMA Show 2012 model FJ-S Cruiser, różniący się od standardowego pojazdu znacznie wzmocnionym silnikiem i zawieszeniem mogącym znieść trudy zawodów typu off-road.
Toyota Racing Development to "sportowe ramię" japońskiego producenta. Specjaliści TRD na SEMA 2012 przerobili samochód, który w Europie jest mało znany. Toyota FJ Cruiser to auto stworzone z myślą o rynku amerykańskim. Pojazd nawiązuje swoją stylistyką do klasycznego modelu Land Cruiser z serii 40, wytwarzanego od 1960 do 1984 r. (w Brazylii ponad 15 lat dłużej).
TRD w Toyocie, którą nazwano FJ-S Cruiser, zamontował wyczynowe zawieszenie Bilstein, podnoszące prześwit o 33 mm. Tylne amortyzatory mają dodatkowy, zewnętrzny zbiornik z gazem. Auto dostało 17-calowe felgi TRD Midnight Black z oponami BFGoodrich All-Terrain.
Silnik Toyoty wyposażono w sprężarkę mechaniczną typu roots z systemem Twin Vortices System (TVS) i intercoolerem. Moc jednostki V6 o pojemności 4,0 l wzrosła o ponad 30% - z 260 do 345 KM (przy 3500 obr./min). Maksymalny moment obrotowy został podniesiony o ok. 25 % - do 460 Nm (też przy 3500 obr./min). Motor jest sprzężony z 5-stopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Źródło: WCF