McLaren 750S Spider © Autokult | Maciej Rowiński

Test: McLaren 750S Spider – gdyby emocje były wodospadem

Filip Buliński

Kiedy raz zazna się świata supersamochodów, nic już nie będzie takie samo. Mówię tu jednak o prawdziwych supersamochodach. Tych, o których marzą dzieci, wieszając plakaty krzykliwych modeli nad łóżkami. Tych, które nie potrzebują plastikowych ozdób, by tworzyć złudne wrażenia. Jednym z "tych", jest McLaren 750S. Wieńczący pewien rozdział w historii brytyjskiej marki model zostawi równie mocny ślad w historii motoryzacji, co w mojej pamięci.

Motoryzacja znajduje się obecnie w bardzo ciekawym miejscu. Pomijając kwestię elektryfikacji oraz szpagatu, jaki producenci muszą robić, by spełniać coraz ostrzejsze wymagania narzucane przez oficjeli, pozostając przy tym wiernym wartościom marki, dożyliśmy czasów, w których wielki SUV czy pierwszy lepszy hot-hatch uciera pod światłami nosa ledwie 10-letniemu egzotycznemu coupe.

Obserwując swoisty wyścig zbrojeniowy producentów aut, którzy z każdym kolejnym modelem wchodzą do sfer dotychczas zarezerwowanych dla najdroższych i najbardziej wyrafinowanych modeli, tak pod względem mocy, jak i przyspieszenia, zadawałem sobie pytanie: "Czy ma to jakieś hamulce? Czy dożyjemy czasów, w których w kompaktowym Mercedesie czy Audi zobaczymy 100 km/h w 3 s? A może jeszcze mniej?" Do tego jest już blisko. Audi RS3 osiąga wspomnianą prędkość w 3,8 s. To podobny czas, jaki potrzebuje chociażby Ferrari 458 Italia.

Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie