Test akumulatorów GTÜ – które są najlepsze?
Eksperci z niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego GTÜ przetestowali dostępne na rynku niemieckim akumulatory z trzech różnych grup.
12.01.2015 | aktual.: 30.03.2023 11:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Sprawdzono akumulatory ołowiowo-kwasowe (klasyczne), a także przeznaczone do nowoczesnych samochodów wyposażonych m. in. w system Start/Stop akumulatory w technologii AGM (Absorbent Glass Matt) i EFB (Enhanced Flooded Battery). Do testu wybrano akumulatory o pojemności od 70 do 75 Ah. Sprawdzano m.in. pojemność baterii po pierwszym rozładowaniu i po głębokim rozładowaniu oraz po naładowaniu, liczbę możliwych rozruchów przy temperaturze -20 stopni Celsjusza, a także możliwość uruchomienia silnika po godzinnym ładowaniu.
Z akumulatorów ołowiowo-kwasowych najlepszym produktem okazał się Intact Premium Power, ale nie był liderem punktacji czysto technicznej. Pierwszą pozycję uzyskał dzięki poprawnym parametrom w bardzo przystępnej cenie. Lepsze parametry, chociaż przy wyższej cenie miały Bosch S4 008, Varta Blue Dynamic oraz Moll M3 Plus K2.
Spośród akumulatorów w technologii AGM najlepszy okazał się Varta start/stop plus AGM, który mimo dość wysokiej ceny wyprzedził sporo tańszy produkt Intact start/stop Power AGM. W pierwszej trójce znalazł się również Exide Micro Hybrid AGM.
Najlepszym akumulatorem EFB okazał się Moll start/stop EFB, który zdobył więcej punktów od Boscha EFB S5 008 i Banner Running Bull EFB. Wszystkie wspomniane tu modele akumulatorów można uznać za jedne z najlepszych w swojej klasie.