Technika nowego BMW serii 7 – co nowego w topowej limuzynie BMW?
BMW poinformowało o technice, którą zobaczymy w najnowszym modelu serii 7. Niektóre systemy są unikatowe na skalę BMW, a inne na skalę światową.
24.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:18
Na początek warto wspomnieć o szerokim jak na samochód tej klasy wykorzystaniu do budowy struktury nadwozia tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Nowością jest też benzynowy silnik 6-cylindrowy z turbodoładowaniem, wcześniej nie stosowany w żadnym modelu marki BMW oraz zupełnie nowy automat z 8 przełożeniami, którego strategia zmiany biegów będzie opierała się na danych pochodzących z systemu nawigacji.
W podwoziu BMW serii 7 standardem jest pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, aktywnymi, regulowanymi elektromechanicznie stabilizatorami oraz układem Integral Active Steering, czyli zintegrowanym współkierowaniem tylnej osi, dostępnym również z napędem xDrive.
We wnętrzu mamy zmodyfikowany system iDrive z dotykowym ekranem oraz kontrolą gestami 3D – pierwszym takim rozwiązaniem na świecie w seryjnie produkowanym samochodzie. Panel klimatyzacji również będzie obsługiwany dotykowo.
O zdalnym parkowaniu bez obecności kierowcy wewnątrz samochodu już pisaliśmy. Z systemów związanych bezpośrednio z jazdą dojdzie jeszcze funkcja ostrzegająca przed ruchem poprzecznym, a także aktywna ochrona przed kolizją boczną.