Te elektryki najchętniej wybierali Polacy w 2024 roku. Jedna marka zdominowała ranking
Jak wynika z danych IBRM Samar, w 2024 roku Polacy zarejestrowali 16 563 nowych aut elektrycznych. Co warte odnotowania, jest to wynik gorszy niż w analogicznym okresie roku 2023 (17 078). A jak poradziły sobie poszczególne marki?
Absolutnym hegemonem polskiego rynku aut elektrycznych okazała się Tesla. W 2024 roku nad Wisłą zarejestrowano aż 4461 aut tej marki, co przekłada się na aż 27-procentowy udział w rynku.
Jeśli chodzi o podium marek, drugą lokatę z wynikiem 1640 rejestracji zajął Mercedes, a trzecią Volvo (1265 rejestracji). Dalej mamy BMW (1241) i Audi (1019). Co ciekawe, w pierwszej dwudziestce sklasyfikowano aż dwie marki z Chin - MG na 11 pozycji oraz BYD-a na 19. Szczegółowe zestawienie znajdziecie poniżej.
Rejestracje aut elektrycznych w Polsce w 2024 roku - podział na marki
- Tesla: 4461 sztuk
- Mercedes-Benz: 1640
- Volvo: 1265
- BMW: 1241
- Audi: 1019
- Kia: 1018
- Volkswagen: 791
- Nissan: 598
- Hyundai: 520
- Renault: 405
- MG: 404
- Opel: 361
- Dacia: 359
- Fiat: 292
- Mini: 258
- Porsche: 255
- Peugeot: 243
- Skoda: 201
- BYD: 170
- Cupra: 155
Przyjrzyjmy się jeszcze poszczególnym modelom - Największym wzięciem, podobnie jak na całym świecie, cieszył się Model Y, który wyprzedził drugą Teslę Model 3 o 130 egzemplarzy. Trzecia pozycja przypadła Volvo EX30 (1070 sztuk), czwarta Audi Q4 e-tron (702 sztuki) a piąta Mercedesowi EQA (471). Jedynym chińskim autem sklasyfikowanym w top 20 modeli okazało się natomiast MG4 z ósmą lokatą i liczbą 401 rejestracji. Szczegóły poniżej.
Rejestracje aut elektrycznych w Polsce w 2024 roku - podział na modele
- Tesla Model Y: 2272 sztuki
- Tesla Model 3: 2136
- Volvo EX30: 1070
- Audi Q4 e-tron: 702
- Mercedes EQA: 471
- Nissan Leaf: 449
- Kia EV6: 431
- MG4: 401
- BMW i4: 388
- Kia Niro EV: 379
- Dacia Spring: 359
- BMW iX1: 338
- Mercedes EQB: 306
- Hyundai Kona Electric: 291
- Mercedes EQE SUV: 265
- Fiat 500: 254
- Renault Megane E-Tech Electric: 251
- Mercedes EQE: 222
- Volkswagen ID Buzz: 211
- Volkswagen ID 7: 207
Powyższe wyniki są najlepszym dowodem na to, że elektromobilność w Polsce rozwija się bardzo powoli. Co więcej, roczna sprzedaż okazała się o 3 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2023. Warto jednak wspomnieć, że Polska nie jest jedynym rynkiem, na którym odnotowano spadki. W sąsiednich Niemczech sprzedaż elektryków spadła bowiem aż o 27,4 proc.