Sprzedają tylko elektryki, a rozłożyli niemieckie Audi na łopatki
To co niedawno wydawało się niemożliwe, właśnie stało się faktem. Stosunkowo świeża marka produkująca tylko elektryki wyprzedziła w 2024 r. pod względem sprzedaży niemieckiego giganta. Wynik Tesli, która pokonała Audi, robi jeszcze większe wrażenie, gdy zapuścimy się nieco w poszczególne liczby.
Rosnąca konkurencja nie tylko w Europie, ale także w Chinach sprawiły, że Audi nie zaliczy 2024 roku do udanych. Z 12-procentowym spadkiem, niemieckiej firmie udało się globalnie sprzedać 1,67 mln pojazdów. Mimo że drobny spadek sprzedaży (po raz pierwszy od ponad 10 lat) zaliczyła także Tesla, amerykański producent sprzedażowo przegonił markę z Ingolstadt.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział
Tesli udało się sprzedać prawie 1,79 mln pojazdów, czyli o ok. 120 tys. aut więcej, niż Audi. Dla porównania – tylko w Polsce Audi udało się znaleźć 29,1 tys. nowych nabywców na ich produkty. Co więcej, Amerykanie spodziewali się lepszych wyników i zanotowali pierwszy od ponad 10 lat spadek zainteresowania (choć niewielki, bo tylko o 0,6 proc.).
Należy podkreślić, że mówimy o starciu stosunkowo młodego producenta mającego w swojej ofercie tylko pięć modeli, wszystkie z napędem elektrycznym, z niemieckim gigantem o ogromnym portfolio nie tylko modelowym, ale i napędowym.
Tylko w Polsce można wybierać spośród 18 modeli Audi, a niemiecki producent przygotowuje także specjalne auta wyłącznie na rynek chiński. Nawet jeśli się skupić na bestsellerowych modelach Tesli, Amerykanie dalej prześcigają Niemców – sprzedażą tylko Modeli 3 i Y udało im się wykręcić wynik 1,7 mln aut.
Audi liczy na zmianę sytuacji, a pomoc w tym ma m.in. "nowa" marka elektrycznych samochodów przeznaczonych tylko na rynek chiński. Marka dalej będzie nazywać się AUDI, ale straci cztery pierścienie, a nazwa pisana będzie wielkimi literami. Poza tym Niemcy wprowadzili w ostatnich miesiącach dużo nowych modeli, które także powinny podnieść sprzedaż. Amerykanie tymczasem kilka dni temu odświeżyli jednego ze swoich bestsellerów – Model Y.