Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Citroen C5 1 generacji

Generacja
Citroen C5 1 generacji

Citroën C5 pierwszej generacji to francuski samochód segmentu D, produkowany w Rennes, we Francji, od 2001 roku. Zastąpił on model Xantia i miał za zadanie stanąć w szranki między innymi z Renault Laguną, Fordem Mondeo, Oplem Vectrą, Volkswagenem Passatem oraz Toyotą Avensis.
Nadwozie dostępne było w dwóch wersjach: kombi oraz liftback. C5 początkowo zostało skrytykowane za zbyt bezpłciowy wygląd. Pas przedni wyposażono w obłe światła, delikatnie wyciągnięte w stronę kokpitu. Z tyłu zastosowano lampy w kształcie litery D. Po za tym nic nie wyróżnia modelu C5 pierwszej generacji spośród tłumu innych samochodów. Jego sylwetka jest smukła i poprawna, ale pozbawiona stylistycznych dodatków. Z jednej strony gwarantuje to właścicielowi dyskrecję, z drugiej – wywołuje wrażenie nijakości. Jedynie w wersji kombi nadwozie modelu C5 wyróżnia się pionowymi, wąskimi światłami.

Podobne odczucia może budzić wnętrze tego auta. Zegary, konsola środkowa, fotele, panele boczne – całość jest bardzo schludna i elegancka. Citroën dołożył wszelkich starań, by podróż w tym aucie odbywała się w możliwie komfortowych warunkach. Linie wnętrza płynnie przechodzą między sobą, przeplatając się między innymi nad konsolą środkową.

Paleta dostępnego wyposażenia obejmuje między innymi komputer pokładowy, nawigację satelitarną, elektrycznie sterowane lusterka, szyby i fotele, ABS, ESP, wycieraczki z czujnikiem deszczu, światła z czujnikiem zmierzchu oraz dwustrefową klimatyzację. Zawieszenie Hydroactive 3 to najistotniejszy element oferowany w Citroënie pierwszej generacji. Hydropneumatyczny układ gwarantował komfort, o jakim użytkownicy konkurencyjnych modeli mogli tylko pomarzyć. Trzecia generacja tego rozwiązania pozwalała na automatyczną korekcję wysokości jazdy w zależności od prędkości, z jaką poruszało się auto. Przy niedużych prędkościach ustawiało ono nadwozie na wyższym poziomie, by sprawniej i wygodniej pokonywać większe nierówności. Przy wyższych szybkościach C5 obniżał się, by poprawić opływ powietrza po karoserii. Istniała również możliwość ręcznej korekcji wysokości jazdy.

Przez cały okres produkcji Citroëna C5 pierwszej generacji gama dostępnych jednostek nieco się zmieniała. Wśród silników o zapłonie iskrowym najmniej mocy miał motor EW7. 115 KM i 160 Nm generowane było z pojemności 1,8 l, rozłożonej na cztery cylindry ustawione w jednym rzędzie. Największą moc i pojemność miał silnik ES9 V6 VVT. Rozwijał on 210 KM, co pozwalało modelowi C5 na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s. Wśród jednostek wysokoprężnych dostępne były trzy warianty pojemnościowe: 1,6, 2,0 oraz 2,2 l. Najlepsze osiągi zapewniał 2,2-litrowy motor DW12 HDi, rozwijający 170 KM i 400 Nm.

W 2004 roku Citroën przeprowadził facelifting modelu C5. Przednie i tylne światła nabrały bardziej nowoczesnego kształtu. Wymodelowano je w formie zbliżonej do litery L. Dyskusyjne jest, czy ten zabieg faktycznie przysłużył się wyglądowi samochodu. W tym czasie wprowadzono również niewielkie zmiany w wyposażeniu oraz wymieniono część silników.

Produkcję Citroëna C5 pierwszej generacji zakończono w 2008 roku. Do tej pory pozostaje on doskonałym rozwiązaniem dla osób oczekujących od samochodu doskonałego komfortu za przystępną cenę. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na silnik. Najbardziej kłopotliwy jest motor 2,0 HPi z modeli poliftingowych. Bardzo często występują w nim usterki elektroniki. Ze względu na zastosowanie filtra cząstek stałych FAP należy się liczyć z większymi kosztami serwisowania jednostki 2,2 HDi.
Pozostałe silniki są uważane za bezawaryjne. Zwiększenie kosztów eksploatacji może również nastąpić w wyniku problemów z pompą BHI zawieszenia hydropneumatycznego oraz jego komputera BSI. W C5 pierwszej generacji częściej, niż można tego się spodziewać, dochodzi do awarii alternatora. Dosyć uciążliwe może być również wykonanie wnętrza – klamki są niezbyt dobrze zaprojektowane, w związku z czym nietrudno je ułamać.

3.95
Ocena na postawie 173 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaCitroen
ModelCitroen C5
Produkcja od2001
Produkcja do2004

Wybrane wersje Citroen C5 1 generacji

Inne generacje Citroen C5

Inne modele Citroen

Oceny użytkowników (137)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 7

Citroen C5 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën dalej pracuje nad następcą C5. Ma być "wspaniały"

... Z Citroënem C5 pożegnaliśmy się jakiś czas temu, a marka skierowała swe zainteresowanie w kierunku SUV-ów. Jak się jednak okazuje, prace nad limuzyną klasy średniej trwają, choć producent jest oszczędny w dzieleniu się informacjami. ... ...

3 tygodnie temu

Ford Puma - niespodziewane skojarzenia

Citroën C5 Aircross debiutuje w wersji Plug-in Hybrid

... Citroën poszedł w ślady bratniego Peugeota i uzupełnił swoją ofertę o hybrydę typu plug-in. Taki napęd zagościł pod maską największego crossovera marki - C5 Aircrossa. Auto wyróżnia się całkiem przyzwoitą mocą, lecz nadal nie jest dostępne z ...

7 miesięcy temu

Używany Citroën C5 I w pigułce. Ryzykowny, ale komfortowy francuz

... Pierwszy Citroën C5 zastąpił niezbyt popularny u nas model Xantia i kontynuował tradycję stosowania hydropneumatycznego zawieszenia w aucie klasy średniej. Dziś nawet najmłodsze egzemplarze mają już za sobą 10 lat eksploatacji. Na co zwrócić ...

10 miesięcy temu

Citroen C3 - cena po liftingu poszybowała mocno w górę

... Kiedy w lipcu 2019 roku porównywałem ceny aut z segmentu B, Citroen C3 był jednym z najtańszych na rynku. Dziś jest droższy o ok. 7000 zł i tym samym wskakuje do innej ligi. ... Polski importer Citroena opublikował najnowszy cennik modelu C3, ...

2 miesiące temu

Citroen C5 I [z drugiej ręki]

... Fani Citroena od zawsze mówili, że francuskie auta nie jadą, ale płyną po drodze. Jak kanapa na kołach, czyli model C5 pierwszej generacji, po ponad 10 latach od dnia premiery spisuje się na rynku samochodów używanych? ... Fani Citroena od ...

dawno temu

Awarie i problemy: Citroen C5

... W Polsce od lat funkcjonuje powiedzenie, że aut na literę "f'" się nie kupuje. Ford, Fiat i wozy francuskie to obiekty wyśmiewane przez posiadaczy niemieckich i japońskich samochodów. Sprawdźmy, czy Citroen C5 pierwszej generacji zasługuje na ...

dawno temu

Citroën C5 Aircross okazał się hitem. PSA zwiększy produkcję

... Najnowszy SUV Citroëna, model C5 Aircross okazał się wielkim sukcesem marki, która nawet w to nie wątpiła. Ultrakomfortowe auto z obszernym wnętrzem idealnie wpisuje się w obecne trendy. Zmiana klasy dla modelu C5 była strzałem w dziesiątkę. ... ...

dawno temu

Nowy Citroen C5 na Polach Elizejskich

... Międzynarodowa witryna Citroena C_42 na Polach Elizejskich na nowego bohatera. Mowa o najnowszej odsłonie modelu C5. Auto oferowane w dwóch wersjach nadwozia sedan i Tourer wyróżnia się elegancką ... i charakterystyczną stylistyką. Projektanci ...

dawno temu

Citroen C5 II - oficjalne fotki

... Najpierw sieć obiegły fotki, zrobione przez kogoś telefonem komórkowym podczas prezentacji, a po południu można już było cieszyć się oficjalnymi zdjęciami. Mowa oczywiście o nowym Citroenie C5 ... - to już 2ga wersja tego modelu. Auto bazuje na ...

dawno temu

Citroen C5 2011 - mikrolifting francuskiego Niemca

... Citroen C5 to obecnie jedna z najbardziej cenionych pozycji w palecie francuskiego producenta. Z początkiem tygodnia zaprezentowano odświeżoną wersję produkcyjną na rok modelowy 2011. Co się zmieniło? ... Citroen C5 to obecnie jedna z ...

dawno temu

Czarna seria Citroena DS3 i C5

... Citroen zapowiedział, że w Genewie pokaże limitowaną serię Noire modeli DS3 i C5. Auta trafią do sprzedaży już wiosną. ... Citroen zapowiedział, że w Genewie pokaże limitowaną serię Noire modeli DS3 i C5. Auta trafią do sprzedaży już wiosną. ...

dawno temu

Citroën C5 Aircross, czyli SUV klasy komfort. Zgadzam się

... Rzadko wierzę w hasła kampanii reklamowych i rzeczy wypisane w folderach. Zwłaszcza Francuzom. Jednak w tym przypadku zgadzam się w 100 procentach. Citroën C5 Aircross tworzy nową klasę dla SUV-ów. Klasę komfort. ... szczyt w zakresie komfortu ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie