Volkswagen Passat

Model
Volkswagen Passat Zobacz 40 zdjęć

Volkswagen Passat B2

Volkswagen Passat B2 zadebiutował jesienią 1980 roku i trafił do sprzedaży w 1981 roku. Celem, jaki wyznaczyli sobie twórcy przed wprowadzeniem tego modelu na rynek, była kontynuacja dobrej passy poprzednika. Dlatego też, mimo większych rozmiarów (4425 mm długości, 1710 mm szerokości i 1385 mm wysokości), B2 nadal propaguje linię stylistyczną B1.

Volkswagen Passat B2 powstał łącznie w 3 345 248 egzemplarzach w fabrykach zlokalizowanych w Emden i Brukseli. Tak imponujący wynik udało się osiągnąć już po sześciu latach od rozpoczęcia produkcji. Byłby on prawdopodobnie jeszcze lepszy, gdyby nie decyzja o zakończeniu produkcji Passata B2 w 1987 roku. Jego produkcji nie zaprzestano jedynie w Chinach, gdzie jeszcze do niedawna pod nazwami Santana i Santana 3000 powstawał w zakładach Shanghai Volkswagen. Warto dodać, że nie tylko na rynku chińskim Passata B2 oferowano pod innym szyldem. W Ameryce Północnej nosił nazwę VW Quantum, a w Meksyku sprzedawano go jako VW Corsar.

Jeden z najpopularniejszych reprezentantów segmentu D, Volkswagen Passat B2, który w 1985 roku przeszedł niewielką modernizację w postaci kilku wewnętrznych oraz zewnętrznych elementów stylistycznych, oferowany jest w pięciu wersjach nadwozia. Kupujący, którzy nie mieli wygórowanych potrzeb w zakresie praktyczności, decydowali się najczęściej na wariant hatchback lub sedan. Ten pierwszy występował w konfiguracji 3- lub 5-drzwiowej, a drugi można było nabyć w wersji 2- lub 4-drzwiowej. Osobom, które miały większe potrzeby, oferowano wariant kombi z bagażnikiem o pojemności 480 l, dostępny wyłącznie w wersji 5-drzwiowej. Co ciekawe, z oferty niemieckiego producenta zniknął model ze ściętym tyłem, czyli tzw. liftback.

Zainteresowani Volkswagenem Passatem B2 mogą wybierać spośród pięciu jednostek benzynowych oraz dwóch motorów wysokoprężnych. Najsłabszy silnik benzynowy pod maską Passata B2 generuje 75 KM z 1,6 l jednostki, a najmocniejszy wariant o pojemności 2,2 l ma stado 136 KM. Osobom niezdecydowanym pozostaje motor o pojemności 1,8 l i mocy 90 KM oraz jednostka o pojemności 2,0 l i mocy 115 KM z napędem na jedną lub obie osie (wersja Syncro).

Dla miłośników diesli producent przewidział dwa warianty – oba 1,6 l. Wersja wolnossąca o mocy 54 KM przyspiesza do setki w 20,3 s i osiąga prędkość maksymalną 140 km/h, a jednostka turbodoładowana o mocy 70 KM na wykonanie tego samego zadania potrzebuje już 15,6 s. Prędkości maksymalne obu modeli wynoszą odpowiednio 140 km/h oraz 155 km/h. Co ciekawe, mimo tak dużej różnicy w osiągach spalanie obu wersji jest identyczne: w miejskich warunkach wynosi 6,9 l na 100 km, 6,6 l w cyklu mieszanym oraz 4,6 l na trasie.

Na początku lat 80. XX wieku zadebiutował Passat B2 w pakiecie Formel E. Jednym z czynników, którym zawdzięczamy powstanie B2 w wersji Formel E, był kryzys naftowy. Formel E charakteryzował się nowym wskaźnikiem pokazującym aktualny stan spalanego paliwa oraz specjalną strzałką, która świeciła w momencie ekonomicznego prowadzenia samochodu. Nie zabrakło także innowacyjnego systemu start/stop. Dzięki niemu kierowca mógł podczas postoju na światłach nacisnąć przycisk STOP, po czym silnik zakończył pracę, do czasu gdy jednocześnie nie wciśnięto pedału sprzęgła oraz gazu lub nie przekręcono stacyjki w pozycję START.

Główne zalety Passata B2 to bogaty wybór i kultura pracy benzynowych jednostek napędowych oraz przestronność i pojemny bagażnik. Użytkownicy skarżą się głównie na kulturę pracy jednostek wysokoprężnych oraz jakość wykończenia.

Następcą Volkswagena Passata B2 jest Passat B3, który zapoczątkował nowy trend designerski w historii tego modelu.

Volkswagen Passat B3

Volkswagen Passat B3 zadebiutował w 1988 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. W tym samym roku, konkretnie w kwietniu, zaczęto również jego masową produkcję w fabrykach zlokalizowanych w Emden, Wolfsburgu i Brukseli.

Pod koniec lat 80. Passat B3 dostępny był tylko w europejskich salonach. W Ameryce Północnej samochód został wprowadzony do sprzedaży dopiero dwa lata później, podczas gdy mieszkańcy kontynentu afrykańskiego musieli uzbroić się w cierpliwość aż do 1995 roku. W przeciwieństwie do poprzedników (B1 oraz B2) Passat B3 zapoczątkował nową generację samochodów, które zespół napędowy miały ustawione poprzecznie. Co ciekawe, model B3 to pierwszy Passat, który był oferowany pod jednym szyldem na całym świecie.

Volkswagen Passat B3, który mierzy 4575 mm długości, 1704 mm szerokości i 1427 mm długości, kwalifikowany jest w segmencie średniej klasy samochodów D. Reprezentują ją m.in. BMW serii 3, Mercedes-Benz klasy C oraz Toyota Avensis. Jego nowoczesny i opływowy design zdecydowanie różni się od poprzednika o nazwie B2, produkowanego od 1981 do 1987 roku.

Volkswagen Passat B3 powstawał w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Co ciekawe, jedną z opcji wyposażenia wersji kombi było pneumatyczne zawieszenie Nivomat.

Główną zaletą Volkswagena Passata B3 jest szeroka gama jednostek napędowych. Kupujący mogą wybierać spośród ośmiu silników benzynowych oraz trzech motorów wysokoprężnych. Listę jednostek benzynowych otwiera wariant o pojemności 1,6 l i mocy 75 KM, który pozwala na przyspieszenie do setki w 15,5 s. Taką samą moc rozwija jednostka 1,8 l, która różni się wyłącznie średnicą cylindra i skokiem tłoka. Producent oferuje także trzy 1,8 l motory o mocy 90 KM, 107 KM lub 160 KM (ostatni z napędem na cztery koła Syncro) oraz dwa 2,0-litrowe silniki o mocy 115 KM i 136 KM.

Niekwestionowaną wisienką na torcie jest 2,8 l wariant VR6, który dzięki 174 KM, w zależności od wersji nadwozia (sedan lub kombi), pozwala na przyspieszenie do setki w 8,2 s lub 8,3 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 224 km/h lub 218 km/h. Jedynym minusem Volkswagena Passata B3 VR6 jest spalanie, które w mieście wynosi średnio 12,5 l/100 km.

Passata B3 produkowano w trzech różnych wersjach wyposażenia: CL, GL i GT. Wersja CL obejmowała jedynie podstawowe wyposażenie, a jej cechą charakterystyczną są kierunkowskazy w kolorze pomarańczowym. GL zapewniał wyższy poziom komfortu, miał m.in. niebieski pasek przeciwsłoneczny na przedniej szybie oraz roletę bagażnika. Passat B3 GT był z kolei przeznaczony dla osób, które szukały w aucie sportowego charakteru. W tej wersji samochód miał szerokie listwy drzwiowe oraz sportowe fotele.

Oprócz trzech podstawowych wersji wyposażeniowych Passat B3 nierzadko wychodził w edycjach specjalnych, które różniły się pod wieloma względami. Te najbardziej znane oferowano pod szyldem Trend, Arriva, Exclusive, Pacific oraz Classic Line. Swoje trzy grosze dorzucały również firmy tuningowe, które proponowały klientom wizualne dodatki w postaci np. grilla czy spojlera na tylnej klapie bagażnika.

Użytkownicy Passata B3 chwalą sobie przede wszystkim przestrzeń dla pasażerów, pojemność bagażnika i bezawaryjne jednostki napędowe. Do minusów zaliczają się: słabe wyciszenie silników wysokoprężnych, nieprecyzyjna skrzynia biegów i słabo spasowane drzwi.

W 1991 roku Passat B3 przeszedł delikatny facelifting, a produkcję i sprzedaż zakończono w 1994 roku.

Volkswagen Passat B4

Volkswagen Passat B4, który zastąpił produkowanego w latach 1988-1993 Passata B3, zadebiutował w sierpniu 1993 roku. Plasujący się w segmencie D Passat B4 miał być tylko zmodernizowaną wersją B3, jednak ze względu na gruntowne zmiany auto otrzymało status osobnego modelu.

Nowe cechy stylistyczne są widoczne przede wszystkim w przedniej części nadwozia - zmodyfikowano grill, zderzak oraz przednie reflektory. Wprawne oko zauważy również wymienione lampy w tylnej części oraz kilka zmian w kabinie, która zyskała nieco bardziej nowoczesny wygląd. Całość urosła względem poprzednika, a co za tym idzie – zwiększyła się przestrzeń pasażerska oraz pojemność bagażnika do 495 l lub 465 l, w zależności od wersji nadwozia (limuzyna/variant).

Mierzący 4575 mm długości, 1704 mm szerokości i 1427 mm długości Passat B4, w przeciwieństwie do poprzednika, charakteryzuje się wzmocnioną podłużnicą oraz dodatkowymi belkami, które pozytywnie wpływają na wytrzymałość drzwi. Co ciekawe, B4 jest pierwszym modelem z serii Passata, w którym zastosowano w pełni kontrolowane strefy zgniotu. Nowinki techniczne uzupełniają pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, teleskopowa kolumna kierownicy oraz cztery zagłówki, które zapewniają skuteczniejszą ochronę głów pasażerów w razie uderzenia w przeszkodę.

Wraz ze zmianami stylistycznymi pod maską Passata B4 zadebiutowało kilka nowych jednostek napędowych. Kupujący mogą wybierać spośród ośmiu silników benzynowych i trzech turbodiesli. Gamę silników benzynowych otwierają dwie jednostki o pojemności 1,8 l i mocy 75 KM lub 90 KM. W ofercie są także 1,6 l o mocy 100 KM, 2,0 l o mocy 115 KM (w opcji z napędem Syncro), 2,0 l 16V o mocy 150 KM, 2,8 VR6 o mocy 174 KM oraz debiutujący na tej liście motor 2,9 l VR6 Syncro o mocy 184 KM, który w zależności od wersji (sedan lub variant) pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 9 lub 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 228 km/h lub 226 km/h.

Warto także zwrócić uwagę na 1,9 l jednostkę wysokoprężną, która do tej pory cieszy się opinią jednej z najmniej awaryjnych na świecie. Silnik ten jest oferowany w wersjach o mocy 75 KM, 90 KM lub 110 KM. Volkswagen Passat B4 w najsłabszej odmianie 1,9 l TDI przyspiesza do setki w 18,0/18,3 s (limuzyna/variant) i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. To znacznie mniej, niż oferuje najmocniejszy motor w tej stawce - 1,9 l TDI o mocy 110 KM, który zadebiutował pod maską B4 dopiero w 1996 roku. Auto z taką jednostką potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 7 s mniej, a prędkość maksymalna wynosi 196 km/h. Co ciekawe, wariant o mocy 75 KM nie może się równać także w kwestii średniego spalania paliwa. Podczas gdy 1,9 l TDI 75 KM potrzebuje 7,9 l paliwa na 100 km, 1,9 l 110 KM zadowoli się jedynie 6,0 l benzyny na 100 km.

W 1995 roku Passat B4 został poddany niewielkiemu liftingowi, który obejmował zaledwie kilka elementów stylistycznych, w tym przyciemniane lampy, oraz wprowadzenie 1,6 l jednostki benzynowej o mocy 101 KM. W 1996 roku B4 przeszło kolejny lifting, w ramach którego wyeliminowano oznaczenia wersji wyposażeniowych CL, GL oraz GT oraz wzbogacono flotę silnikową o 1,9 l motor TDI o mocy 110 KM.

Największe zalety Passata B4 to niski koszt eksploatacji, lepsza jakość wykończenia w stosunku do poprzedników, duży bagażnik oraz szeroki wybór części zamiennych. Na minus należy zaliczyć nieekonomiczność jednostek wysokoprężnych i trzeszczące plastiki. Następcą Passata B4 jest model B5, produkowany od sierpnia 1996 roku.

Volkswagen Passat B5

Volkswagen Passat B5 zastąpił na rynku Passata B4, produkowanego od 1993 do 1997 roku. Auto nadal reprezentuje Volkswagena w segmencie D, wciąż występuje w dwóch wariantach nadwozia (sedan i kombi) oraz w pięciu różnych wersjach wyposażenia (Basic, Comfortline, Trendline, Highline lub Sportline.)

B5, zbudowany na tej samej platformie co Audi A4, jest rewolucją, jeśli chodzi o linię stylistyczną modelu Passat. Wizualnie Passat B5 pod żadnym względem nie przypomina poprzednika o nazwie B4. To samo dotyczy wnętrza i wyposażenia, które całkowicie zmodernizowano i które w następnych latach wyznaczało standardy w swojej klasie. Wraz z Passatem B5 po raz pierwszy pojawiła się opcja montażu świateł biksenonowych. Sukces Volkswagena Passata B5 potwierdziło wiele zdobytych nagród, w tym tytuł najlepszego samochodu rodzinnego według kilkunastu najbardziej prestiżowych magazynów motoryzacyjnych na świecie. Co więcej, piąta generacja Passata może pochwalić się największą liczbą nabywców w całej historii tego modelu.

Pod maskę Volkswagena Passata B5 trafia jedna z dwunastu jednostek napędowych. Oferta obejmuje sześć silników benzynowych oraz sześć motorów wysokoprężnych. Warto wspomnieć, że zrezygnowano z oznaczenia Syncro i modele z napędem na cztery koła nazywane są po prostu 4 Motion.

Listę jednostek napędzanych benzyną otwiera wariant 1,6 l o mocy 101 KM, który zadebiutował w modelu B4. Kupujący mają również możliwość wyboru dwóch silników o pojemności 1,8 l i mocy 125 KM lub 150 KM (z turbo), dwóch jednostek o pojemności 2,0 l i mocy 120 KM lub 150 KM (VR5) oraz 2,8 l silnika V6 o mocy 193 KM, którzy przenosi napęd na cztery koła. Co ważne, wszystkie te jednostki słyną z nadmiernego apetytu na paliwo. Najoszczędniejszy motor benzynowy potrafi spalić w mieście nawet 11,5 l paliwa na 100 km, co może odstraszyć osoby, którym zależy na zaoszczędzeniu paru złotych. Znacznie lepiej wypadają pod tym względem silniki TDI, które oprócz przyzwoitych osiągów znane są z niskiego zapotrzebowania na olej napędowy.

Gama jednostek wysokoprężnych obejmuje sześć motorów, wśród których aż pięć to różne konfiguracje silnika 1,9 l TDI: 90 KM, 101 KM, 110 KM, 116 KM (285 Nm), 116 KM (310 Nm) i 130 KM (tylko w modelu B5 FL). W ofercie znajduje się również 2,5 l jednostka o mocy 150 KM, która ze względu na awaryjność cieszy się mniej pochlebną opinią niż wariant o pojemności 1,9 l.

W listopadzie 2000 roku zadebiutowała nieznacznie zmodernizowana wersja Passata B5 FL (mylnie nazywana B6), która charakteryzuje się odświeżonym wyglądem pasa przedniego i przemodelowanymi tylnymi lampami. Wewnątrz są m.in. aluminiowe ramki wokół zegarów i podłokietnik zintegrowany z tunelem środkowym.

Na szczególną uwagę zasługuje najbardziej hardcorowa wersja Passata B5 FL o nazwie W8, która zadebiutowała w 2001 roku. Z 4,0 l jednostki benzynowej, którą chowa pod maską, generuje 275 KM. Taki silnik pozwala ważącemu blisko 1,5 tony Passatowi B5 FL przyspieszyć do setki w 6,5 s oraz uzyskać prędkość maksymalną 250 km/h.

Największym minusem mierzącego 4703 mm długości, 1745 mm szerokości i 1461 mm wysokości Passata B5 jest mało wytrzymałe na polskich drogach wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi. Plusy to wysoki komfort podróżowania, wielki bagażnik i niezawodność jednostek napędowych.

Produkcja Volkswagena Passata B5 zakończyła się w 2005 roku. Auto nadal jest jednak wytwarzane w chińskiej fabryce Shanghai Volkswagen, specjalnie na rynek azjatycki.

Volkswagen Passat B6

Volkswagen Passat B6 (w Chinach VW Magotan) jest następcą modeli Passat B5 i B5 FL. Produkowano go przez pięć lat, do 2010 roku. Auto zadebiutowało w wersji sedan w 2005 roku podczas 75. edycji salonu motoryzacyjnego w Genewie, a w praktyczniejszym wariancie kombi w sierpniu tego samego roku. Passat B6 należy do segmentu D, a jego główni konkurenci to Citroën C5, Honda Accord, Ford Mondeo, Opel Insignia i Peugeot 407.

Stylistyka VW Passata B6 nawiązuje po części do modelu B5 FL, ale główną inspiracją przy projektowaniu nadwozia była flagowa limuzyna o nazwie Volkswagen Phaeton, która na rynku istnieje od 2002 roku. Skupiono się przede wszystkim na tym, aby Passat B6 oferował większą przestrzeń dla pasażerów, bardziej pojemny bagażnik i materiały wysokiej jakości, co pozwoliło mu na zajęcie w 2006 roku drugiego miejsca w plebiscycie na najlepszy samochód roku. Przegrał jedynie z francuskim Renault Clio. Warto dodać, że Passat B6 już w standardzie (trendline) został wyposażony w m.in. sześć poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy podczas pokonywania zakrętów (ESP), półautomatyczną klimatyzację i udogodnienie w postaci elektrycznych szyb dla kierowcy i pasażera.

Mierzący 4765 mm długości, 1820 mm szerokości i 1472 mm wysokości Passat B6 jest o pół metra większy niż poprzednik o nazwie B5. Oferuje 565l pojemności bagażnika w wersji sedan oraz 601l (1731l po złożeniu tylnych siedzeń) w wersji kombi. Niewielu rywali może się pochwalić podobnym wynikiem.

Na sukces rynkowy Passata B6 składa się również bogata gama dostępnych jednostek napędowych.

Listę silników benzynowych otwiera 1,4 l motor TSI o mocy 122 KM lub 150 KM w opcji EcoFuel. W katalogu znalazło się miejsce również dla silnika o pojemności 1,6 l FSI i mocy 102 KM oraz jednostki 1,8 l TSI o mocy 160 KM. Są też dwa warianty 2,0 l FSI o mocy 150 KM lub 200 KM, 3,2 l V8 o mocy 250 KM oraz najmocniejszy w tym zestawieniu 3,6 l motor FSI o mocy 300 KM, montowany pod maską modelu R36 VR6. W ostatnich dwóch jednostkach przeniesienie napędu odbywa się za pomocą dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni DSG na cztery koła.

Egzemplarz wyposażony w 3,6 l motor FSI o mocy 250 KM przyspiesza do setki w 6,9 s i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h, a R36 VR6 o mocy 300 KM potrzebuje 5,6 s na uzyskanie 100 km/h i maksymalnie rozpędza się do 250 km/h. Jedynym minusem obu jednostek jest spalanie, które w mieście wynosi odpowiednio 13,9 l i 12,8 l na 100 km.

Gama motorów wysokoprężnych obejmuje 1,6 l motor TDI o mocy 105 KM oraz 2,0 l TDI o mocy 140 KM lub 170 KM. Oba silniki zastępują odchodzący wariant 1,9 l o mocy 105 KM i charakteryzują się niskim apetytem na paliwo. Warto dodać, że jednostka 2.0 TDI PD jest jedną z najbardziej kłopotliwych w ofercie Volkswagena. Powód? Często występują w niej problemy z pompowtryskiwaczami, pęknięcia głowicy i przedwcześnie zużywa się dwumasowe koło zamachowe. Naprawa tych elementów pochłania niestety niemałe pieniądze. Użytkownicy skarżą się też na słabe wyciszenie motorów wysokoprężnych oraz zbyt niskie zawieszenie. Nie ma jednak problemu z odsprzedażą Volkswagena Passata B6, który w naszym kraju jest jednym z najczęściej kupowanych modeli.

Główne zalety Passata B6 to bogata gama jednostek napędowych, bezawaryjna skrzynia DSG, dobre właściwości jezdne i niewielki apetyt na paliwo.

Następcą Passata B6 jest zaprezentowany w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu model B7.

Volkswagen Passat B7

Volkswagen Passat B7 jest obecnie najnowszą generacją serii modelowej Passat i jednocześnie następcą Passata B6. Kwalifikowany w segmencie D Passat B7, zadebiutował w 2010 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu. Bazuje na przedłużonej płycie podłogowej poprzednika. Auto wpisuje się w nową gamę stylistyczną Volkswagena, którą zapoczątkował model o nazwie Scirocco. Główni rywale Passata B7 to Citroën C5, Ford Mondeo, Opel Insignia oraz Peugeot 407.

Siódma generacja Volkswagena Passata B7 mierzy 4769 mm, 1820 mm szerokości oraz 1474 mm wysokości, co oznacza, że jest to jeden z największych modeli w swojej klasie. Takie wymiary dają owoce w postaci komfortowej przestrzeni dla pasażerów i ogromnej pojemności bagażnika, która wynosi 565 l.

Passat B7 wygląda zdecydowanie nowocześniej od szóstej generacji modelu. Jest to zasługa przede wszystkim oświetlenia w technologii LED. Co więcej, stylistyka zewnętrzna wzorowana była na tej, którą charakteryzuje się flagowy model w palecie Volkswagena o nazwie Phaeton. Wewnątrz również poczujemy, że Klaus Bischoff oraz Walter de'Silva, główni projektanci Passata B7, inspirowali się właśnie Phaetonem. Wyposażenie już w standardzie obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy "MFA Plus", radio CD z ośmioma głośnikami czy elektrycznie sterowane szyby dla pasażerów z tyłu. Passat B7 w najlepszych wersjach wyposażenia (Comfortline i Highline) może śmiało konkurować z samochodami reprezentującymi bardziej prestiżowe segmenty.

Oferta silnikowa Volkswagena Passata jest tradycyjnie bardzo bogata. Producent proponuje łącznie sześć jednostek napędowych, w tym trzy benzynowe i trzy turbodiesle.

Listę silników benzynowych otwiera 1,4 l motor TSI o mocy 122 KM, który może współpracować z 6-biegową manualną bądź 7-stopniową przekładnią DSG. Volkswagen Passat B7 z taką jednostką przyspiesza do setki w nieco ponad 10 s, spala ok. 6,0 l/100 km w mieście i emituje 138 g/km CO2.

Nieco bardziej dynamiczna jest jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 160 KM, która również może zostać połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG.

Listę silników benzynowych zamyka motor TSI o pojemności 2,0 l i mocy 210 KM. Egzemplarz Passata B7 z taką jednostką, przy współpracy z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-stopniową przekładnią DSG, przyspiesza do setki w 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h. Jej jedynym minusem jest spalanie, który w mieście wynosi około 9,0 l na 100 km.

Jeśli chodzi o motory wysokoprężne, oszczędni zainteresują się wariantem o pojemności 1,6 TDI, który generuje 105 KM. Nie jest to demon prędkości, bo przyspieszenie do setki trwa nieco ponad 12 s, ale za to średnie spalanie w mieście plasuje się w granicach 4,5 l na 100 km.

Najbardziej dynamiczna jednostka napędzana ropą to 2,0 l TDI o mocy 140 lub 170 KM. Słabsza wersja potrzebuje 9,8 s, żeby przyspieszyć do 100 km/h, a wariantowi 170 KM to samo zadanie zajmuje 8,5 s. Warto dodać, że obie jednostki spalają bardzo podobne ilości paliwa, zbliżone do poziomu 5,5 l na 100 km w mieście.

Jeśli szukasz ekonomicznego, przestronnego pojazdu i przymkniesz oko na mało precyzyjny układ kierowniczy i zbyt miękkie zawieszenie, Volkswagen Passat B7 będzie dobrym wyborem.

Volkswagen Passat B7 występuje w dwóch wariantach nadwozia – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. W 2013 roku spodziewany jest następca siódmej generacji modelu Passat. Będzie on nosił nazwę Passat B8.

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy

Generacje Volkswagen Passat

Inne modele Volkswagen

Volkswagen Passat: newsy, testy i recenzje

Goodyear - konferencja

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie