Porsche Cayenne

Model
Porsche Cayenne Zobacz 5 zdjęć

Model samochodu Porsche Cayenne to debiut niemieckiego koncernu samochodowego w produkcji luksusowych SUV-ów. Auto ukazało się w 2002 roku i od razu stanęło w centrum zainteresowania, nie tylko fanów marki Porsche. Cayenne to owoc kooperacji Porsche z koncernem Volkswagena . Wartym uwagi jest fakt, że Cayenne to najpopularniejsze Porsche w USA.

Porsche Cayenne – opis modelu

Już za czasów produkcji kultowego Porsche 911 kontrowersje wzbudzała jednostka napędowa chłodzona cieczą, umieszczana w sportowym aucie. Podobnie było przy okazji premiery Porsche Cayenne. Jednak duże zapotrzebowanie na auta wyższej klasy zweryfikowało oburzenie części fanów na taki sposób chłodzenia silnika, a Porsche Cayenne był chętnie kupowanym modelem.

Cayenne powstał w oparciu o Volkswagena Tourage , jak również spokrewniony jest z Audi Q7. Na wyposażeniu Porsche Cayenne znajdował się mocny silnik V8, ostatni raz użyto go w Porsche 928. Od 2009 roku w Porsche Cayenne montowano również silniki wysokoprężne .

Wygląd Porche Cayenne przed faceliftingiem spotkał się z niemałą krytyką, a to ze względów na małą zgrabności sylwetki auta oraz jego rzekomą brzydotę. Możliwe, że nieprzychylne zdanie o nowym modelu Porsche było spowodowane podjęciem przez niemiecki koncern nowego projektu i uzupełnieniem swojej floty samochodów o rodzaj auta typu SUV. Do tej pory niemal każdemu marka Porsche kojarzyła się ze sportową, szczupłą sylwetką. Jednak i przed liftingiem, Cayenne posiadał swoją grupę fanów cieszących się osobową, luksusową terenówką ze stajni Porsche.

Wnętrze Cayenne wyróżniało się ogromną przestronnością i starannym wykonaniem, ale także tu styl wykończenia nie zachwycał, a jakość materiałów, z których zbudowano wnętrze auta w podstawowych wersjach wyposażeniowych, pozostawiała czasami wiele do życzenia.

Porsche Cayenne – najmocniejsza wersja auta

Od 2006 roku, najmocniejszą wersją Cayenne jest wersja Porsche Cayenne Turbo S (zaś ogólnie najmocniejszym Porsche, przeznaczonym na publiczne drogi, jest Porsche Carrera GT). Silnik w Turbo S generował moc 550 KM i mógł spokojnie stawać w szranki z Mercedesem ML 63 AMG. Porsche Cayenne Turbo S posiadało 20-calowe felgi, wielkie tarcze hamulcowe, a także skalibrowane zawieszenie samoistnie, opadające o 27 milimetrów przy prędkości 125 km/h. Zawieszenie obniży się o następne 11 milimetrów, gdy osiągniemy prędkość 210 km/h. Aby rozpędzić się do „setki”. Cayenne potrzebuje jedynie 4,8 sekundy, a największa prędkość, jaką osiągnie auto, to 280 km/h.

Porsche Cayenne – dane techniczne

Porsche Cayenne występuje w pięciodrzwiowej wersji oraz posiada pięć siedzeń. Bagażnik w Cayenne ma pojemność 540 litrów. Gdy złożymy tylne miejsca, uzyskamy o wiele większą pojemność kufra, która po złożeniu wynosi 1780 litrów. Wymiary Porsche Cayenne prezentują się następująco: długość – od 4,8 do 4,9 metra, szerokość - od 1,9 do 2,0 metr, wysokość – od 1,67 do 1,7 metra. Cena Porsche Cayenne z salonu oscyluje między 200 500, a 850 000 złotych.

4.59
Ocena na postawie 39 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPorsche
TypSamochód osobowy

Generacje Porsche Cayenne

Inne modele Porsche

Oceny użytkowników (10)

Porsche Cayenne: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Milion Cayenne w 18 lat. 911 potrzebowało znacznie więcej czasu

... Porsche świętuje wyprodukowanie milionowego egzemplarza modelu Cayenne. Kontrowersyjnego SUV-a, który zagrał na nosach purystom i wzbudził konsternację w branży, by po latach okazać się największym hitem marki. ... , więc SUV był swego rodzaju ...

3 miesiące temu

Porsche zapowiada premierę na 16 lutego. To prawdopodobnie nowe GT3

... Luty zdecydowanie stoi pod znakiem motoryzacyjnych premier. Kolejną marką, która zapowiedziała debiut nowego modelu w tym miesiącu, jest Porsche. Niemcy przygotowali niespodziankę na 16 lutego. Wiadomo, że będzie to nowy model z serii GT. ... ...

4 tygodnie temu

Porsche nie wyklucza powrotu do F1. Pytanie tylko w jakiej formie

... Drogi Formuły 1 i Porsche rozeszły się w 1964 roku. Niemcy nie wykluczają jednak powrotu do królowej motorsportu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dołączą do cyrku F1 już w 2025 roku. Niekoniecznie jednak w formie, jakiej się ...

2 dni temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie