Mitsubishi Lancer IX

Generacja
Mitsubishi Lancer IX

Lancer (IX) to samochód klasy średniej produkowany od 2007 roku przez wielobranżowy japoński koncern Mitsubishi.

Lancer 9. generacji stylistycznie jest oparty na modelu Concept-X, który zaprezentowano w podczas targów Tokyo Motor Show w 2005 roku. Produkcyjna odmiana w wersji sedan zadebiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2007 roku, a hatchback podczas Paris Motor Show w tym samym roku.

Inaczej niż w poprzedniej wersji Lancer IX sprzedawany jest tylko jako sedan i hatchback. Mitsubishi nie zdecydowało się na produkcję kombi.

Z zewnątrz auto stało się dużo bardziej wyraziste niż nieco mdły poprzednik. Styliści wykorzystali nowy kierunek stylistyczny firmy, nazwany Jet Figher. Nowy Lancer ma wielką osłonę chłodnicy przywodzącą na myśl niektóre modele Audi oraz charakterystyczne wąskie i długie światła przednie, co nadaje mu agresywność. Z kolei stylistyka tyłu sprawia wrażenie, że Lancer jest cięższy niż w rzeczywistości. Powodem takiego wrażenia są zbyt wąskie tylne światła.

W kabinie Lancera poczyniono kolejny postęp, zwiększając w niej miejsce z przodu i z tyłu. Elementy we wnętrzu są dobrze spasowane, więc nie ma możliwości, by coś stukało albo skrzypiało w środku podczas jazdy. Z drugiej strony Japończycy nie postarali się o lepsze materiały deski rozdzielczej, które są twarde i sprawiają wrażenie tanich.

Fotele są duże, miękkie i wygodne, jednak podczas dynamiczniejszej jazdy brakuje w nich trzymania bocznego. W porównaniu z poprzednikiem odrobinę powiększyła się przestrzeń bagażowa, która w sedanie wynosi 400 l, a w hatchbacku 344 l.

Zawieszenie samochodu zestrojono tak, żeby zapewniało jak największy komfort, więc odradza się, żeby właściciel starał się wykorzystywać potencjał samochodu w szybkiej jeździe. Przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów samochód ma tendencję do przechylania się na boki.

Lancer produkowany jest z siedmioma silnikami, spośród których dwie jednostki to diesle. Zrezygnowano z motoru o objętości skokowej 1,3 l i obecnie najmniejszy silnik ma 1,6 l i osiąga moc 117 KM. Motor nie należy do najdynamiczniejszych, ale trzeba przyznać, że wystarcza do codziennej eksploatacji.

Bardziej wymagające osoby powinny zdecydować się na silnik 1,8-litrowy o mocy 143 KM i maksymalnym momencie obrotowym 178 Nm. Ten silnik można łączyć zarówno z 5-biegową przekładnią sterowaną manualnie, jak i ze zautomatyzowaną skrzynią bezstopniową.

Klienci potrzebujący oszczędnego samochodu mogą wybrać wersję z silnikiem o zapłonie samoczynnym o mocy 150 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm, a osoby o sportowym zacięciu – odmianę Ralliart z 2-litrową jednostką napędową o mocy 240 KM. Wersja Ralliart dostępna jest zarówno z nadwoziem sedan, jak i hatchback.

Poza polskim rynkiem sprzedawany jest też Lancer z 2,4-litrowym silnikiem o mocy 170 KM. To jednostka 4B12, która znajduje się też pod maską Peugeota 4007 i Citroëna C-Crossover.
Najmocniejszym modelem z całej gamy Lancerów jest Evolution X (na niektórych rynkach sprzedawane jako Evolution). Auto zadebiutowało pod koniec 2007 roku.

Pod jego maską montowany jest silnik o mocy 295 KM w wersji RS oraz o mocy 350 KM w odmianie GT – są to wersje dostępne w Polsce. Na rynku brytyjskim sprzedawany jest ekstremalny FQ-400 również z 2-litrową jednostką napędową, ale o mocy 410 KM.

Auto ma 5-biegową lub 6-biegową, manualną skrzynię biegów i, rzecz jasna, napęd na wszystkie koła. Podobnie jak w poprzednikach w Lancerze Evolution zastosowano aktywne mechanizmy różnicowe sterowane komputerowo.

Lancer Evolution jest jednym z najpopularniejszych japońskich sportowych samochodów na Wyspach Brytyjskich.

4.13
Ocena na postawie 60 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Lancer
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Mitsubishi Lancer IX

Inne generacje Mitsubishi Lancer

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (16)

Mitsubishi Lancer IX: newsy, testy i recenzje

Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

4 dni temu

Mutant – Importracing Lancer Evolution IX Cyber (2011)

... Mitsubishi Lancer Evolution IX to dość popularny samochód sportowy o bardzo dobrych osiągach, mający niską cenę. Kto dysponuje większą sumą pieniędzy, może udać się do firmy Importracing, która zbuduje mu prawdziwego mutanta. ... Mitsubishi ...

dawno temu

Mitsubishi Lancer Evo VII/VIII/IX [awarie i problemy]

... tylko Mitsubishi Lancer Evolution. Tym razem przyjrzymy się bliżej kilku modelom tego drugiego auta o logotypach VII,VIII i IX, które oparte są o tą samą płytę podłogową i karoserię. ... tylko Mitsubishi Lancer Evolution. Tym razem przyjrzymy ...

dawno temu

Mitsubishi Lancer Evo IX AMS

... Masz Lancera Evo? To prawdopodobnie wcześniej, czy później, ale dojdziesz do wniosku, żeby nieco wzmocnić swoje cacko. Zwykle tak to się kończy. Są tacy, którzy uważają, że Evo jest co najwyżej wyśmienitą bazą do dalszych modyfikacji. ... Lancer ...

dawno temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

2 miesiące temu

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

2 miesiące temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

8 miesięcy temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

6 miesięcy temu

Tak mógł wyglądać kolejny Lancer Evo. Przygotowali go Polacy

... Żal po zakończeniu produkcji Mitsubishi Lancera Evo dalej jest ogromny, a fani wciąż wspominają możliwości aut z tej rodziny. Ekipa Dytko Sport poszła o krok dalej i poważnie zmodyfikowała 10 generację, prezentując, jak mogły potoczyć się losy ...

11 miesięcy temu

Mitsubishi Lancer (2016) - jeszcze jeden lifting

... Mitsubishi przedstawiło odświeżonego Lancera. ... Mitsubishi Lancer w mocnych wersjach był wcześniej samochodem halo marki Mitsubishi. Kolejne ewolucje był uwielbiane przez miłośników motoryzacji ze względu na świetne osiągi, agresywny wygląd ...

dawno temu

Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400...

... Ostatnio pisaliśmy o Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400, dzisiaj japońska marka przedstawiła galerię tej najmocniejszej wersji Lancera. ... Ostatnio pisaliśmy o Mitsubishi Lancer EVO X FQ-400, dzisiaj japońska marka przedstawiła galerię tej ...

dawno temu

Mitsubishi Lancer Evolution zostanie hybrydą

... Gayu Eusegi – dyrektor do spraw produktów Mitsubishi Motors Company zdradził w wywiadzie dla AutoCar, że obecny na rynku Mitsubishi Lancer Evoluton X jest ostatnim modelem z tej sportowej serii. ... Gayu Eusegi – dyrektor do spraw produktów ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie