Kia Optima 3 miała swoją premierę w 2010 roku, na której auto zachwyciło wielu recenzentów za sprawą nowoczesnego designu i kunsztownego wykonania. Optimę trzeciej generacji spokojnie może stawać w szranki z najlepszymi sedanami klasy średniej, np.: z Volkswagenem Passatem TDI 2.0 czy z Peugeotem 508 2.0 HDI. Główne cechy Kii Optimy 3 to: obszerne wnętrze, duży bagażnik o pojemności 505 litrów, gwarantowany dobry komfort jazdy oraz oryginalny i pociągający design auta.
Kia Optima 3 – wygląd zewnętrzny
Koreańskie samochody w ostatnich latach wybiły się na tle innych wielkich marek, i nie są już nudnymi egzotycznymi pojazdami, a sama marka Kia na pewno zaskoczy nas pomysłowością i kunsztem w wykonywaniu następnych modeli.
Kia Optima 3 posiada ofensywny, nisko opadający pas przedni, który jest znakiem rozpoznawczym tego modelu wraz z „przymrużonymi” przednimi światłami, liniami okien zwężającymi się do tyłu samochodu oraz szeroko rozstawionymi diodowymi lampami. Ponadto, karoseria auta posiada mnóstwo atrakcyjnych detali.
Kia Optima 3 – wnętrze auta
Sedan musi odznaczać się wysokim komfortem jazdy, tak też jest z modelem Kia Optima 3. Po wejściu do środka, pierwsze, na co zwrócimy uwagę, to duża przestronność. Spory obszar przeznaczony dla kierowcy i pasażerów zadziwia tym bardziej, gdy dowiemy się, że samochód ten posiada rozstaw osi o wymiarze 280,5 cm, co nie czyni go jednym z największych sedanów segmentu D.
Z przodu Kii Optimy 3 umieszczone są dwa bardzo wygodne i dosyć spore fotele. Z tyłu pasażerowie wygodnie zajmą swoje miejsca, dzięki szeroko otwierającym się drzwiom. Tylna kanapa zdecydowanie podpiera podudzia, obszerne zaś miejsce na nogi sprzyja długim podróżom. Ponadto, wyposażenie Kii Optimy 3 obejmuje m.in: podłokietnik z miejscami na napój, gniazda zasilania, podgrzewane siedziska, szklany panoramiczny dach. Dodatkowego komfortu dodadzą poprowadzone również do tyłu kanały wentylacyjne. Na kanapie spokojnie mogą podróżować trzy osoby, a pakowany bagażnik (510 litrów) z pewnością pomieści wszystkie ładunki.
Kierowca poprzez dotykowy wyświetlacz umieszczony z przodu ma dostęp do przeróżnych udogodnień, wymieńmy niektóre: ogrzewanie oraz wentylacja siedzeń, podgrzewanie kierownicy, włączanie widoku z kamery o zasięgu 360º, z widokiem na martwe pole oraz z przekazywaniem wizji podczas parkowania (co przyda się ze względu na długość Kii Optimy 3, wynoszącej 485,5 cm), automatyczne awaryjne hamowanie, system z wyborem trybu jazdy oraz opcja automatycznego parkowania. Kierowca Kii Optimy 3 będzie również zadowolony z wielofunkcyjnej kierownicy, czytelnych analogowych zegarów i prostego w obsłudze ekranu komputera.
Zakup nowego auta z salonu zapewni nam siedmioletnią gwarancję lub gwarancję do bariery przebytych 150 tys. kilometrów, w zależności od tego, który z tych dwóch warunków będzie spełniony pierwszy.
Kia Optima 3 – silnik
Na europejskim rynku dostępne są dwa rodzaje silników w Kii Optimie 3. Pierwszym z nich jest jednostka benzynowa 2.0 z mocą 164 KM i 197 Nm, zaś drugi to motor wysokoprężny 1.7 CRDI z mocą 141 KM i 340 Nm. Podstawową skrzynią biegów jest model ręczny, sześciobiegowy. Benzyniaka możemy nabyć opcjonalnie z sześciobiegowym automatem, zaopatrzonym w możliwość wyboru rodzaju jazdy: ECO-Normal-Sport oraz sekwencyjną zmianę biegów (obsługiwanych za pomocą łopatek umieszczonych obok kierownicy).
Decydując się na diesla, dostaniemy nowoczesną, automatyczną, siedmiobiegową przekładnię, obsługiwaną przy pomocy łopatek. Diesel w Kii Optimie 3 posiada również system Kia Eco Dynamics, dzięki któremu spalamy mniej paliwa.
Dieslowa wersja Optimy 3 potrzebuje 11 sekund do osiągnięcia 100 km/h. Niezależnie od ustawionego rodzaju jazdy, Kia nie będzie agresywnie zrywała się z asfaltu lecz delikatnie nabierze prędkości. Wynika to z zamysłu, ponieważ Kia Optima 3 została stworzona do odbywania wygodnych, długich podróży, a nie do ścigania się na krótkie dystanse, co nie znaczy, że Kia nie podoła manewrom dynamicznego wyprzedzania.
Głównym atutem silnika 1.7 CRDI jest ekonomiczne zużycie paliwa (6 l na 100 km), a duży bak, mieszczący 70 litrów paliwa, pozwoli nam przejechać do 1000 kilometrów bez tankowania.
Kia Optima 3 – wygoda to priorytet
Układ zawieszenia w Kii Optimie 3 wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy, co potwierdza tezę, iż dla tego auta najważniejsze są komfort i wygoda. Resorowanie trzeciej Optimy jest miękkie, co pozwala na bezpieczną jazdę nawet po większych nierównościach, a koła mierzące 18 cali z oponami o szerokości 23,5 cm gwarantują niezawodne trzymanie się trasy. Kierownica posiada wyraźne wspomaganie, a lekkość przy operowaniu nią ułatwia kierowcy wszelakie manewry autem.
Marka | Kia |
---|---|
Model | Kia Optima |
Produkcja od | 2010 |
Produkcja do | 2015 |