Kia Optima 3 generacji

Generacja
Kia Optima 3 generacji Zobacz 7 zdjęć

Kia Optima 3 miała swoją premierę w 2010 roku, na której auto zachwyciło wielu recenzentów za sprawą nowoczesnego designu i kunsztownego wykonania. Optimę trzeciej generacji spokojnie może stawać w szranki z najlepszymi sedanami klasy średniej, np.: z Volkswagenem Passatem TDI 2.0 czy z Peugeotem 508 2.0 HDI. Główne cechy Kii Optimy 3 to: obszerne wnętrze, duży bagażnik o pojemności 505 litrów, gwarantowany dobry komfort jazdy oraz oryginalny i pociągający design auta.

Kia Optima 3 – wygląd zewnętrzny

Koreańskie samochody w ostatnich latach wybiły się na tle innych wielkich marek, i nie są już nudnymi egzotycznymi pojazdami, a sama marka Kia na pewno zaskoczy nas pomysłowością i kunsztem w wykonywaniu następnych modeli.

Kia Optima 3 posiada ofensywny, nisko opadający pas przedni, który jest znakiem rozpoznawczym tego modelu wraz z „przymrużonymi” przednimi światłami, liniami okien zwężającymi się do tyłu samochodu oraz szeroko rozstawionymi diodowymi lampami. Ponadto, karoseria auta posiada mnóstwo atrakcyjnych detali.

Kia Optima 3 – wnętrze auta

Sedan musi odznaczać się wysokim komfortem jazdy, tak też jest z modelem Kia Optima 3. Po wejściu do środka, pierwsze, na co zwrócimy uwagę, to duża przestronność. Spory obszar przeznaczony dla kierowcy i pasażerów zadziwia tym bardziej, gdy dowiemy się, że samochód ten posiada rozstaw osi o wymiarze 280,5 cm, co nie czyni go jednym z największych sedanów segmentu D.

Z przodu Kii Optimy 3 umieszczone są dwa bardzo wygodne i dosyć spore fotele. Z tyłu pasażerowie wygodnie zajmą swoje miejsca, dzięki szeroko otwierającym się drzwiom. Tylna kanapa zdecydowanie podpiera podudzia, obszerne zaś miejsce na nogi sprzyja długim podróżom. Ponadto, wyposażenie Kii Optimy 3 obejmuje m.in: podłokietnik z miejscami na napój, gniazda zasilania, podgrzewane siedziska, szklany panoramiczny dach. Dodatkowego komfortu dodadzą poprowadzone również do tyłu kanały wentylacyjne. Na kanapie spokojnie mogą podróżować trzy osoby, a pakowany bagażnik (510 litrów) z pewnością pomieści wszystkie ładunki.

Kierowca poprzez dotykowy wyświetlacz umieszczony z przodu ma dostęp do przeróżnych udogodnień, wymieńmy niektóre: ogrzewanie oraz wentylacja siedzeń, podgrzewanie kierownicy, włączanie widoku z kamery o zasięgu 360º, z widokiem na martwe pole oraz z przekazywaniem wizji podczas parkowania (co przyda się ze względu na długość Kii Optimy 3, wynoszącej 485,5 cm), automatyczne awaryjne hamowanie, system z wyborem trybu jazdy oraz opcja automatycznego parkowania. Kierowca Kii Optimy 3 będzie również zadowolony z wielofunkcyjnej kierownicy, czytelnych analogowych zegarów i prostego w obsłudze ekranu komputera.

Zakup nowego auta z salonu zapewni nam siedmioletnią gwarancję lub gwarancję do bariery przebytych 150 tys. kilometrów, w zależności od tego, który z tych dwóch warunków będzie spełniony pierwszy.

Kia Optima 3 – silnik

Na europejskim rynku dostępne są dwa rodzaje silników w Kii Optimie 3. Pierwszym z nich jest jednostka benzynowa 2.0 z mocą 164 KM i 197 Nm, zaś drugi to motor wysokoprężny 1.7 CRDI z mocą 141 KM i 340 Nm. Podstawową skrzynią biegów jest model ręczny, sześciobiegowy. Benzyniaka możemy nabyć opcjonalnie z sześciobiegowym automatem, zaopatrzonym w możliwość wyboru rodzaju jazdy: ECO-Normal-Sport oraz sekwencyjną zmianę biegów (obsługiwanych za pomocą łopatek umieszczonych obok kierownicy).

Decydując się na diesla, dostaniemy nowoczesną, automatyczną, siedmiobiegową przekładnię, obsługiwaną przy pomocy łopatek. Diesel w Kii Optimie 3 posiada również system Kia Eco Dynamics, dzięki któremu spalamy mniej paliwa.

Dieslowa wersja Optimy 3 potrzebuje 11 sekund do osiągnięcia 100 km/h. Niezależnie od ustawionego rodzaju jazdy, Kia nie będzie agresywnie zrywała się z asfaltu lecz delikatnie nabierze prędkości. Wynika to z zamysłu, ponieważ Kia Optima 3 została stworzona do odbywania wygodnych, długich podróży, a nie do ścigania się na krótkie dystanse, co nie znaczy, że Kia nie podoła manewrom dynamicznego wyprzedzania.

Głównym atutem silnika 1.7 CRDI jest ekonomiczne zużycie paliwa (6 l na 100 km), a duży bak, mieszczący 70 litrów paliwa, pozwoli nam przejechać do 1000 kilometrów bez tankowania.

Kia Optima 3 – wygoda to priorytet

Układ zawieszenia w Kii Optimie 3 wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy, co potwierdza tezę, iż dla tego auta najważniejsze są komfort i wygoda. Resorowanie trzeciej Optimy jest miękkie, co pozwala na bezpieczną jazdę nawet po większych nierównościach, a koła mierzące 18 cali z oponami o szerokości 23,5 cm gwarantują niezawodne trzymanie się trasy. Kierownica posiada wyraźne wspomaganie, a lekkość przy operowaniu nią ułatwia kierowcy wszelakie manewry autem.

4.69
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
ModelKia Optima
Produkcja od2010
Produkcja do2015

Wybrane wersje Kia Optima 3 generacji

Inne generacje Kia Optima

Inne modele Kia

Kia Optima 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie