Kia Optima Kombi (2017) - polski cennik
Wczoraj polski importer samochodów marki KIA opublikował oficjalny cennik modelu Optima Kombi. Ceny tego auta zaczynają się od 93 900 zł.
Od 4 000 do 8 000 zł więcej zapłacimy za Optimę z nadwoziem kombi w porównaniu z modelem sedan. Podstawowa wersja M kosztuje 93 900 zł, czyli o 4 000 zł więcej, natomiast L już 6 000 zł więcej. Od wersji XL wzwyż różnica wynosi 8 000 zł.
Podobnie jak sedan, Kia Optima Kombi jest dostępna w pięciu wersjach napędowych i wyposażeniowych. Podstawowy motor to 2.0 DOHC z manualną skrzynią biegów, tańszy o 5 000 zł od wersji z automatem. Tylko z automatyczną przekładnią oferowana jest najmocniejsza odmiana 2.0 T-GDI, generująca 245 KM. Silnik ten jest dostępny wyłącznie w najbogatszej odmianie wyposażenia GT. Natomiast w usportowionej, ale nieco uboższej wersji GT Line można mieć jedynie diesla 1.7 CRDI o mocy 141 KM z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową 7-DCT. Odmiany z manualem, tańsze o 7 000 zł można konfigurować w standardzie M, L oraz XL, natomiast diesel nie jest dostępny w wersji GT. Tak samo jak benzyna w GT Line.
Standardowe wyposażenie wersji M obejmuje m. in.: siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka kolanowa kierowcy, elektrycznie sterowane szyby, tempomat, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, klimatyzację automatyczną, system nawigacji Kia Navi System z kamerą cofania i usługami TomTom oraz Adroid Auto, relingi dachowe czy felgi aluminiowe o średnicy 16 cali.
Wersja L oferuje ponadto, m. in.: reflektory ksenonowe, wskaźniki Supervision Cluster z kolorowym ekranem LCD o przekątnej 4,3 cala, podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system bezkluczykowy, system utrzymania pasa ruchu i aktywny tempomat, felgi aluminiowe o średnicy 17 cali, przyciemniane szyby, siatkę oddzielająca przestrzeń bagażową oraz system aranżacji bagażnika.
Standard XL zawiera ponadto co jest już w L m. in.: reflektory diodowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, tylne lampy wykonane diodowe, funkcję automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, elektryczną regulację przednich foteli w ośmiu kierunkach, wentylowane fotele przednie z 3-stopniową regulacją nawiewu, funkcję pamięci dla fotela kierowcy, podgrzewane skrajne siedziska tylnej kanapy, skórzaną tapicerkę, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system Cross Traffic Alert, 18-calowe felgi z lekkich stopów czy system Kia Navi System Plus z zestawem nagłośnienia Harman Kardon.
Najwyższe standardy GT oraz GT Line obejmują: sportową stylistykę zderzaków, sportową kierownicę z perforowaną skórą i czerwonymi przeszyciami, sportowe skórzane fotele z czerwonymi przeszyciami, dwie chromowane końcówki układu wydechowego, zegary z trybem GT (wersja GT), elektroniczny generator dźwięku (wersja GT), sportowe zawieszenie adaptacyjne (wersja GT) oraz zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym (wersja GT).
Z ciekawszych opcji można wymienić lakier metalizowany lub perłowy za 2 300 zł, panoramiczny, szklany dach za 4 000 zł dostępny od standardu XL czy system ratunkowy Kia Safety System za 3390 zł. Dla wersji od XL wzwyż przewidziano również pakiet Technologiczny za 6 500 zł (6 000 zł GT i GT Line). Dostępny jest wyłącznie w wersji z automatyczną skrzynią biegów i zawiera:
- Kia Smart Cruise Control - aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości
- Kia High Beam Assist - funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania
- Kia Round View Camera - system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360 stopni
- Kia Auto Park Assist - automatyczny system parkowania równoległego i prostopadłego (dla wersji XL)
- Kia Brake Assist - system autonomicznego hamowania z trzema trybami pracy: miejskim, pozamiejskim oraz wykrywaniem przechodniów.
Wybierając Kię Optimę Kombi w standardzie w stosunku do modelu sedan otrzymujemy bagażnik o pojemności 552 litry zamiast 510 litrów oraz bardzo elegancką sylwetkę, co w kombi nie jest taką normą. Warto dodać, że standardowo Kia na ten, jak i pozostałe modele oferuje 7 lat gwarancji z limitem 150 tys. km.